jeg vil lage

Linneasinmamma

Flørter med forumet
hello kitty kake til bursdagen til linnea på torsdag. er d noen som vet hvordan jeg kan lage en enkel kake uten marsipan? [:D]

Du kan smelte marsmallows og blande det med melis og ha farge oppi for å få den slik du vil, og legge som lokk over kaken....Skal vist være utrolig lett å jobbe med!

er d noen oppskrift på d noen plass på hvordan jeg skal gjøre d? hvor mye jeg skal bruke å sånn? [:)]  er ikke akkurat noen kakebaker [:D]

http://www.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8&feature=related

ORIGINAL: *Perlemor*

Du kan smelte marsmallows og blande det med melis og ha farge oppi for å få den slik du vil, og legge som lokk over kaken....Skal vist være utrolig lett å jobbe med!

Det gjorde jeg, å d ble da faktisk ganske bra[:D]

tenkte å prøve å se om jeg fikk d til. [:)] men hva skal jeg farge den med for å få til rosa? 

ORIGINAL: Linneasinmamma

tenkte å prøve å se om jeg fikk d til. [:)] men hva skal jeg farge den med for å få til rosa? 

Rød konditorfarge, men ta bare i en og en dråpe! [:D]

takk [:D] da skal jeg prøve d [:)]

Her er bildet a kaken jeg laget til Mali`s 2 årsdag[:)]
Men jeg hadde det litt travelt, og hadde ikke tenkt på hva jeg skulle bruke til værhår før rett før folkene kom, så sjokoladesaus var det eneste jeg hadde, og resultatet av det ble forferdelig[:-] Men resten av katta var ok. Tips til værhår kan være lakris tråder eller noe slikt [;)]

Ved siden av har jeg laget sjokoladekake med hvit sjokolade, (i prinsessebil) og lakt på 2 hello kitty marsmellows i vinduene[:D]

den vart jo fin da [:)] får bare håpe jeg blir like heldig som du vart [:)]

den vart jo fin da [:)] får bare håpe jeg blir like heldig som du vart [:)]

Ja,om du bruker noe annet enn sjokoladesaus så tror jeg det blir veldig bra[:D]

Veldig fint å jobbe med marsmellowsfondant når man først er ferdig å lage den. Men litt tungt å klissette før den er ferdiglaget. Å det brae med den, er att du kan ta vare på restene, for den holder seg lenge i kjøleskapet[;)]

d ser veldig klissete ut å jobbe med ja. når tok du oppi fargen? å brukte du mye fage? [:)]

d ser veldig klissete ut å jobbe med ja. når tok du oppi fargen? å brukte du mye fage? [:)]

Man ser det etter hvert hvor mye farge man må bruke,men må belage seg på å bruke mere melis, så det ikke blir klisette å setter seg fast.Du kan jo starte med ca 5 dråper først, så en å en ved mer behov da. Skal ikke være klisette å holde på med når man har gjort den klar,å skal forme ting med den... Da har man brukt for lite melis[:)]

jeg prøvde å lage litt i går. den var ikke klissete men når jeg prøvde å lage en figur så sank den sammen. er d forlite melis da? [:)]

jeg prøvde å lage litt i går. den var ikke klissete men når jeg prøvde å lage en figur så sank den sammen. er d forlite melis da? [:)]

Sank sammen?? Hm. Det skal være ca like tykk som en pepperkake da. Kansje litt tynnere. Hvordan laget du marsmellowsfoundanten da??
Tror jeg brukte 200 gmasmellows, to spiseskjeie matfett og ca 500 gram melis. Smelter marmellowsen i vannbad eller micro(noe vi ikke har[;)]) Så skjønner ikke hvordan den kunne senke sammen[8|]

den var nestn som pepperkakedeig. jeg brukte ca en hall pose med marshmallows å melis til den ikke var klissete å litt vann. tok marshmallows å litt vann i micron til d var smeltet åsså rørte jeg inn melis. skulle lage bare litt for å prøve [:)] men den sank sammen når jeg skulle lage figur. 

Back
Topp