Jeg vil lage julegaver :)

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Men hva skal jeg lage?
Jeg strikker skjerf i år, det blir 2 gaver. Lenger strekker ikke strikkeferdighetene mine seg.
Jeg har tidligere laget marsipan og cookies, og det har blitt veldig godt mottatt. I år tenker jeg på å prøve noe nytt, men hva?
Jeg lurer på å prøve meg på karameller. Gjorde det i fjor, men hadde ikke termometer som gikk høyt nok så karamellene ble ikke så fine. De smeltet i kjøleskapet :P
Men jeg prøver gjerne igjen. Det var noen som kom med en flott oppskrift i fjor her på Babyverden, men jeg har jo glemt å skrive den ned :(

Men hva kan man ellers lage?
Morro med noe som kan spises, veldig greit om det ikke trenger å holdes kjølig, og enda bedre om det er så godt som sukkerfritt. Og helst noe som ikke er så innviklet, for jeg har ikke et godt utviklet husmorgen :cool:

Jeg skal i gang med å lage litt krydderblandinger. Hjemmelaget tacokrydder, italiensk krydder og annet i fine små glass. Krydderoljer i fine flasker. Fant litt oppskrifter på nett. Ellers har jeg med stort hell laget granola og gitt til venninner i fine Norgesglass. Har også laget "juleboks" med forskjellige hjemmelagede salte og søte kjeks i og en hjemmelaget chutney, hvis man kjøper en god ost i tillegg er det en knallfin gave.

Ellers er strikkede gaver alltid en hit! Pannebånd, votter, sokker, skjerf. Særlig pannebånd er ikke vanskeligere enn skjerf.

Hvis du har symaskin så kan man lage enkle og fine handlenett, bare med rettsøm. En fin og miljøvennlig gave :)

Følger ellers denne tråden. Synes hjemmelagede gaver er så kjekke å gi!

Jeg har også lyst til å prøve meg på karameller. Mener å ha sett oppskrift her inne, men finner den ikke igjen :P

Jeg skal i gang med å lage litt krydderblandinger. Hjemmelaget tacokrydder, italiensk krydder og annet i fine små glass. Krydderoljer i fine flasker. Fant litt oppskrifter på nett. Ellers har jeg med stort hell laget granola og gitt til venninner i fine Norgesglass. Har også laget "juleboks" med forskjellige hjemmelagede salte og søte kjeks i og en hjemmelaget chutney, hvis man kjøper en god ost i tillegg er det en knallfin gave.

Ellers er strikkede gaver alltid en hit! Pannebånd, votter, sokker, skjerf. Særlig pannebånd er ikke vanskeligere enn skjerf.

Hvis du har symaskin så kan man lage enkle og fine handlenett, bare med rettsøm. En fin og miljøvennlig gave :)

Følger ellers denne tråden. Synes hjemmelagede gaver er så kjekke å gi!

Krydder høres kjempespennende ut, det har jeg ikke prøvd eller hørt om før. Kanskje jeg må stjele den ideen :D

Vurderer å lage pikekyss med geledryss i skåler eller glass med lokk :)
Evnt seigmenn eller kokosboller :)

Har du laget det før? Jeg synes både pikekyss og seigmenn høres ut som fine gaver :)

Karameller, konfekt.
Broren min og samboeren bruker å lage multebærlikør å gi i gave..
Har selv sett litt på mokkalikør og appelsinlikør :)
Får jo kjøpt fine glassflasker til en billigpenge :)

Konfekt og karameller.. og mintkuler hadde jeg ett år.. hjemmelaget marsipan?

Oldefaren til vesla er veldig glad i naturen så han får hjemmelaget fuglemat til å henge opp i hage og skogen rundt huset :)

Jeg lager ansiktskrubb og honningkaker til folk, det får dem sammen med en kalender av unga, og noen julekuler som snuppa skal pynte. Vi skal lage karameller og marsipan også, og andre kaker. Men bare til oss selv. :p

Back
Topp