Jeg vil ikke mer, råd annet enn "å holde ut"?

matheaa

Blir kjent med forumet
Jeg har kommet dit at jeg vil ikke mer, jeg vil ha babyen ut!
Dette er tredje graviditeten på rappen, hatt to ma. Kroppen har vært gravid eller i hormonubalanse siden februar 2012.
Er 37+3 i dag og jeg klarer ikke mer. Har litt fødselsangst og gruer meg fryktelig, samtidig vil jeg bare ha babyen levende ut helst i dag. Det er varmt og jeg føler meg uvel, mye kynnere, nedpress og det er smertefullt når babyen beveger seg.
Går kun til lege denne gang, så har ingen jordmor å ringe mine klager til. Vil bare gråte og få det overstått.
Går til modningsakupunktur, og i dag har jeg i ren desperasjon kjøpt inn lakris, bitter lemon, kanel, chili og is.

Hvordan takle dagene fremover?

Er det mulig å ringe føden og be om en prat med jordmor? Spørs kanskje på hvem du får på telefon, men det kan gjøre godt å få prate og bli lyttet til. Sender deg en klem, jeg, skjønner godt at detopper seg nå!

Har vært til et par fødselssamtaler på sykehuset, de vet jeg er ferdig og bekymret. Har "overtidskontroll" med ul og modningssjekk to dager før termin. Termin er 9. august, og det føles som en liten evighet til! Førstemann kom 38+3, men jeg har skjønt at nr.2 fint kan komme over termin likevel.

Takk for klemmen:)

Du er IKKE alene!!
Er nå 38+2 og får modningsakupunktur fordi jeg har så mye plager, blitt strippet TO ganger, og har 2 cm åpning, men skjer det noe??? Nope! Fysio har ferie og i natt var jeg så heldig å spy halve natta pga halsbrand??! (Tror jeg)
Nå må den ungen ut!!! Fødte akkurat i uke 39 med 1 og 2 men denne blir nok inne til laaaangt uti august.
Vi får bare holde ut!! Er heldigvis uansett ikke mange ukene igjen!!

Hvor får du Akkupunktur henne?

Venter nr 3 4. August:)

Får akupunktur hos hun som driver Nydalen akupunktur.

Kan man bli strippet hos fastlegen tro?
Spurte på Riksen om jm på helsestasjon gjør det, men hun sa de hadde fått beskjed om "hands off"!
Lurer veldig på om jeg begynner å bli moden..

Gratulerer med 2 cm åpning, det er jo en start!!

Får akupunktur hos hun som driver Nydalen akupunktur.

Kan man bli strippet hos fastlegen tro?
Spurte på Riksen om jm på helsestasjon gjør det, men hun sa de hadde fått beskjed om "hands off"!
Lurer veldig på om jeg begynner å bli moden..

Gratulerer med 2 cm åpning, det er jo en start!!
Ja du kan jo hvertfall høre. Varrierr veldig på om de vil røre oppi der. uansett pleier de ikke gjøre det før uke 38-39 og helst er det mange som venter til termin.
Jeg får Akkupunktur på sykehuset så er jm der dom sjekker og følger med. Men kan jo ta evigheter selv om det er litt åpning. Ny runde på mandag.

Sex?

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Sex prøves ja!! Kom melk ut ved bryststimulering, og vil ikke sette i gang produksjon enda. Slet med for mye melk sist...

Tenk om man kunne kost seg og nytt siste del av svangerskapet:)

Vet det er et kjedelig råd, men mitt tips er å slappe mest mulig av og stelle godt med deg selv! Så lenge du er stuck med babyen på innsiden er det kanskje like greit å gjøre minst mulig? :)

Det er virkelig slitsomt å gå gravid så leeeeenge om sommeren. Jeg er i uke 38 og vil ha fødsel nåååååå. Jeg er sliteeeeeeen!!!
Det er ikke lett å være gravid for tredje gang! Kom ut nå lille venn!!! Mamma er sliten :(

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Det er virkelig slitsomt å gå gravid så leeeeenge om sommeren. Jeg er i uke 38 og vil ha fødsel nåååååå. Jeg er sliteeeeeeen!!!
Det er ikke lett å være gravid for tredje gang! Kom ut nå lille venn!!! Mamma er sliten :(

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)
Nei må si meg enig i at når det er tredje graviditet på fire år så er jeg rett å slett sliten og LEI nå! Håper våre tidlige august babyer snart har lyst å ut!!

Hvis du har badekar så anbefaler jeg et bad med lavendel. Jeg kjøpte en badeolje på Body shop som jeg hadde fått beskjed om at hadde funket på mange som ville få i gang fødselen :) Når du får slappet sikkelig av er det stor sjanse for at kroppen setter igang :) det var i hvertfall slik jeg kom igang med førstemann, da hadde vi prøvd alle andre kjerringrådene vi hadde hørt om.
Med andremann var det litt lettere. Jeg og kusina mi hadde termin med 9 dagers mellomrom og da hun var på overtid gjorde vi en "avtale" om at vi skulle på føden samme dag (ikke samme sykehus da). Den morningen vi hadde snakket om sente jeg henne en melding og spurte hvordan det gikk. Da var hun allerede på føden fordi vannet hadde gått. Da sa jeg til den lille i magen at nå var det på tide å komme seg ut siden tremenningen hadde tatt til fornuft og ville ut. En halvtime senere startet mensmurringene som 3 timer senere ble til rier :P

Sette i gang magen og stimulere brystene ;) fynka som bare det på meg da jeg venta jenta mi vertfall ;)

Back
Topp