Jeg vil ikke amme.

Bkno8012492

Andre møte med forumet
Hei.
Folk begynner å snakke om amming. Jeg føler ikke at jeg har lyst til å amme barnet mitt, har ikke fått de følelsene enda ihvertfall.
Puppene mine er altfor følsomme i nipplene. Berøring av nippel forbinder jeg med sex, noe som virkelig setter avsmak på amming.
Er det mulig å pumpe seg og gi barnet morsmelk på flaske?

Noen som har hatt det sånn her før og/eller har det sånn nå?
Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som ikke føler for å amme.

Hjelp :dontknow

Hadde det sånn med første. Men på sykehuset dagen etter fødsel ble det plutselig naturlig likevel.
Men det er lov å ikke amme. Det må være opptil hver enkelt.
Men forbered deg ammepolitiet....

En ting som er 100% sikkert er at det er veldig enkelt istedet for å koke flasker etc.. Men du bestemmer over din kropp.

Det finnes også noe som kalles ammeskjold viss årsaken henger mye sammen med at du syns det kjennes for følsomt ut. Så er det også slik at det kan hende du skifter mening når du prøver og at det hele faller seg helt naturlig:) kan gi morsmelk på flaske, men det krever mye pumping og produksjonen kan også bli lavere om man bare pumper. Regner med du finner en løsning som passer deg og barnet når det kommer til stykket:)

Det finnes også noe som kalles ammeskjold viss årsaken henger mye sammen med at du syns det kjennes for følsomt ut. Så er det også slik at det kan hende du skifter mening når du prøver og at det hele faller seg helt naturlig:) kan gi morsmelk på flaske, men det krever mye pumping og produksjonen kan også bli lavere om man bare pumper. Regner med du finner en løsning som passer deg og barnet når det kommer til stykket:)

Hei! Tusen takk for tips! Jeg skal prøve ammeskjold før jeg evt prøver pumpe og flasker. Vil jo såklart det beste for barnet, men føler kroppen min har noe å si også.
Kan hende jeg skifter mening med engang babyen er ute også, men akkurat nå er dette tankene mine og jeg blir litt oppgitt over meg selv.

Hadde det sånn med første. Men på sykehuset dagen etter fødsel ble det plutselig naturlig likevel.
Men det er lov å ikke amme. Det må være opptil hver enkelt.
Men forbered deg ammepolitiet....

En ting som er 100% sikkert er at det er veldig enkelt istedet for å koke flasker etc.. Men du bestemmer over din kropp.

Takk for svar! Jeg håper at jeg forandrer mening etterhvert som tiden går. Har alltid hatt avsmak for amming (sorry).
Det er godt å høre at det er flere som har hatt det sånn her
Og ammepolitiet må jeg forberede meg godt på. Mye press, om å gjøre å ikke la seg knekke.

Hei! Tusen takk for tips! Jeg skal prøve ammeskjold før jeg evt prøver pumpe og flasker. Vil jo såklart det beste for barnet, men føler kroppen min har noe å si også.
Kan hende jeg skifter mening med engang babyen er ute også, men akkurat nå er dette tankene mine og jeg blir litt oppgitt over meg selv.

Du skal ikke være oppgitt. Alle følelser vi har nå i ukene og månedene frem til fødsel er normale :)

Det er mye nytt som skal oppleves, og det er helt naturlig at du gjør deg opp tanker om hvordan du vil ha ting.

Henger meg på de over, om du velger pupp med eller uten skjold, pumpe eller erstatning, så går det nok fint uansett <3

En avslappet og lykkelig mor er det viktigste for lille :)

Vet du, om du vil amme eller ikke er heeelt opp til deg!
Og INGEN skal fortelle deg noe annet!

Synes det er så viktig at nybakte mødre slipper å tenke på hva andre synes om et valg som kanskje er vanskelig, eller et valg man har tatt for sin egen del!

Kjør på, gjør akkurat det du vil! :happy:

Jeg har ikke selv hatt slike følelser ang. Amming,men tenker at sånne tanker og følelser fort kan endre seg for deg. Det viktigste er at du velger det som er rett for deg og barnet ditt uansett valg,og det har bare folk å respektere.

Da min første datter ble født (Hadde bedt om at hun ble tørket litt først) nektet jeg å få henne på brystet, jeg ville ikke se på henne en gang. Men så tvang de meg fordi barnet trenger rask nærhet. Og etter 3 min ca bare elsket jeg det. Ble selv veldig overasket over den uventede reaksjonen. Mulig ikke sammenlignbart, men tenker at når den lille ligger inntil deg,så blir alt så urolig naturlig.

Også blir brystene litt herdet også.

Hei.
Folk begynner å snakke om amming. Jeg føler ikke at jeg har lyst til å amme barnet mitt, har ikke fått de følelsene enda ihvertfall.
Puppene mine er altfor følsomme i nipplene. Berøring av nippel forbinder jeg med sex, noe som virkelig setter avsmak på amming.
Er det mulig å pumpe seg og gi barnet morsmelk på flaske?

Noen som har hatt det sånn her før og/eller har det sånn nå?
Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som ikke føler for å amme.

Hjelp :dontknow

Når jeg ikke ammer og ikke er gravid er brystvortene mine mine to mest erogene soner. Men dette er ikke tilfelle under amming overhodet. Babyen har mesteparten av areola i munnen og brystvorten blir ikke stimulert på samme måte som når du selv eller mannen din stimulerer de. Jeg var selv bekymret for dette før min første baby ble født, jeg tok grundig feil. :)

Sniker

Amming er ikke for alle og det er utelukkende ditt valg. Ville snakket med jordmor om det og hvis du velger gi flaske (enten pumpe eller MME) så vær tydelig fra dag 1 på sykehuset. Bare vær obs på at det ikke er lett å sette igang produksjonen eller opprettholde store nok mengder med pumping alene. Snakker av erfaring, pumpet første 8 ukene grunnet prematurt barn som behøvde sonde.

Vet du, om du vil amme eller ikke er heeelt opp til deg!
Og INGEN skal fortelle deg noe annet!

Synes det er så viktig at nybakte mødre slipper å tenke på hva andre synes om et valg som kanskje er vanskelig, eller et valg man har tatt for sin egen del!

Kjør på, gjør akkurat det du vil! :happy:

Som jeg skulle sagt det selv! :)

Jeg pumpet til forrige og det gikk helt fint! Jeg ønsket å amme, men det gikk bare ikke. Hvis babyen får utpumpet melk får den jo akkurat den samme positive effekten av morsmelken!
Jeg opplevde aldri noe ammepoliti, snarer heller beundring og oppløftende kommentarer på at jeg orket å fullpumpe! Om ikke ammingen funker denne gangen heller er jeg forberedt på en ny runde med pumpen. Skaff deg for all del dobbelpumpe om du velger den løsningen ;)

Jeg sniker fra august 18-gruppa. Jeg har hatt det som deg. Eneste forskjellen er at jeg tenkte jeg skulle prøve denne gangen siden det ikke gikk så bra med førstemann(ammet isj 2 mnd med første). Poenget er at jeg kjenner igjen tankene dine om at du føler brystene dine er noe du forbinder med noe seksuelt, for det føler jeg også. Jeg blir fysisk kvalm av å vise frem brystene så jeg ville blitt bundet hjemme om jeg valgte å amme. Jeg ammet og gjorde " det jeg skulle", men etter en bytur når snuppa var typ 3 dager, hvor jeg skulle prøve å amme offentlig tenkte jeg bare at niks, denne ubehageligheten i kroppen er ikke verdt det. Erstatning er mer en bra nok og det gir også en lykkeligere mamma. Pumpet meg en liten stund, men orket til slutt ikke å drive med det heller:p og at amming attpåtil gjør vondt (for min del) og en snuppe som gikk dårlig opp i vekt, så kjempet jeg ikke akkurat hardt for å bli kvitt frykten for å vise pupper:p jeg har en fantastisk helsesøster som ikke fremmer amming på den måten at jeg føler det er et press. Ja alle vet at morsmelk er det aller beste, men når det er vanskelig å få gitt det så er erstatning en god... Ja.. erstatning:) vet du snakker om å pumpe altså, men blei naturlig å snakke om erstatning siden det er min erfaring:p

Og ps.. flasker er absolutt ikke så tungvint som folk skal ha det til. Du finner dine måter og så går det lekende lett :)

Jeg sniker fra august 18-gruppa. Jeg har hatt det som deg. Eneste forskjellen er at jeg tenkte jeg skulle prøve denne gangen siden det ikke gikk så bra med førstemann(ammet isj 2 mnd med første). Poenget er at jeg kjenner igjen tankene dine om at du føler brystene dine er noe du forbinder med noe seksuelt, for det føler jeg også. Jeg blir fysisk kvalm av å vise frem brystene så jeg ville blitt bundet hjemme om jeg valgte å amme. Jeg ammet og gjorde " det jeg skulle", men etter en bytur når snuppa var typ 3 dager, hvor jeg skulle prøve å amme offentlig tenkte jeg bare at niks, denne ubehageligheten i kroppen er ikke verdt det. Erstatning er mer en bra nok og det gir også en lykkeligere mamma. Pumpet meg en liten stund, men orket til slutt ikke å drive med det heller:p og at amming attpåtil gjør vondt (for min del) og en snuppe som gikk dårlig opp i vekt, så kjempet jeg ikke akkurat hardt for å bli kvitt frykten for å vise pupper:p jeg har en fantastisk helsesøster som ikke fremmer amming på den måten at jeg føler det er et press. Ja alle vet at morsmelk er det aller beste, men når det er vanskelig å få gitt det så er erstatning en god... Ja.. erstatning:) vet du snakker om å pumpe altså, men blei naturlig å snakke om erstatning siden det er min erfaring:p

Og ps.. flasker er absolutt ikke så tungvint som folk skal ha det til. Du finner dine måter og så går det lekende lett :)
Om mor er lykkeligere når hu gir opp amming og evt pumping er det bedre for begge parter ❤️

Back
Topp