Jeg vil ha en maskin som lager deig!!!

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Altså, jeg har lyst og bake!! Boller, brød, pizzabunner, foccasia, smørehorn, pizzaboller, søte boller, grove boller, ja gjærbakst!!!

Laban digger gjærbakst!!! Forklarer sikkert bollemagen høhø, den var tørr :p

Eneste dritn er at Laban HATER og jobbe med deig!

Såe, det finnes vel maskiner der jeg bare tilsetter ingridienser, åsså ordner maskinen resten?
Kan fint jobbe med deigen etterpå asså, er kun blandingen, eltingen og knaaingen jeg hater

Såe, hva maskin trenger jeg? Hva vil det koste meg? Og jeg trenger få inn info med teskje

både brødbakermaskin og kenwood, first aid maskin, og borsh er kjøkkenmaksiner der du kan lage gjærbakst oppe i
Jeg har både brødbakermaskin og kenwood major, bruker begge to

Jeg bruker en eldgammel Kenwood kjøkkenmaskin med eltekrok. (arvet av sambos mormor)

Brødbakemaskin er en fin ting 

Jeg har både brødbakemaskin og Kenwood kjøkkenmaskin og vil absolutt anbefale kjøkkenmaskina!

Fordelen med brødbakemaskina er definitivt at den hever deigen selv, og når man skal steke brød kan man sette den på timer slik at brødet er ferdig når man står opp om morran. Ulempen er at man ikke kan lage så store deiger (brødene blir vel maks 1 kg på min), og ofte synes jeg det er for lite til at jeg gidder å bake.

Men kjøkkenmaskina lager altså større deiger, sånn at man kan fryse ned så man har litt. Den elter også bedre synes jeg, men da må man sette den på heving når den er eltet. Jeg har heldigvis hevefunksjon på stekeovnen og kan hive bollen inni der når deigen er klar. Kjempeenkelt!

http//www.nettpris.eu/storefront.php?pid=253

Denne har jeg. Bruker eltekroken å bare slenger oppi ingrediensene etterhvert. (Hater å elte deig) 
Ifølge mine foreldre er dette en rimeligere utgave av deres Kenwood major kjøkkenmaskin.

Den er både rimelig å fungerer utmerket :)

E har kenwood major, og elsker den.
Den tar tungjobben med å elte og kna deigen.
E bare knar ut brødemnene og legger de i formene. Bruker vel ca 5 min på å kna brøddeigen.

Åååh, eg har så lyst på ein kenwood! Da har eg faktisk hatt lyst på sio eg va lito å baka ilag me farmor..

Eg har ein bosch etelleranna å an e goe den, kosta vel rondt 1000-1500 kroner eller nåke  Men kenwood e så fiiint!

Har kitchen aid sin! med den kan til og med JEG bake! det betyr at den er bra. får alltid luftige deiger:) og så ser den jo veldig fin ut på benken da, så man slipper å stue den inn i et skap!

LilleLavendel skrev:
Har kitchen aid sin! med den kan til og med JEG bake! det betyr at den er bra. får alltid luftige deiger:) og så ser den jo veldig fin ut på benken da, så man slipper å stue den inn i et skap!

Den var jo dritfiiin!!! Men stusser litt over lite watt da :/

*UtspyttaLaban* skrev:

LilleLavendel skrev:

Den var jo dritfiiin!!! Men stusser litt over lite watt da :/

lite watt? hehe. aldri tenkt på. det står og elter på laveste styrke her, og blir alltid veldig bra deig av den!:)

Jeg har Kitchen Aid, og er rimelig fornøyd med den. Men den har LITEN bolle, så jeg får bare bakt to brød i slengen. Irriterende!! Så hvis du vil bake for å ha i fryseren, og har plass i skapene, anbefaler jeg heller en Kenwood Major :)

Back
Topp