Jeg vil bli en MILF!

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Nå er jeg 34 uker på vei med mitt første barn, og tenker litt på tiden etter fødselen. Jeg var ikke i min aller beste form akkurat da jeg ble gravid, sist jeg var i god form var vel i 2009...
Det siste året før jeg ble gravid var jeg i ekstra dårlig form, jeg hadde en jobb som tok all energien min.
Men siden jeg skal ut i permisjon, tenkte jeg at jeg kanskje kan få tid til å trene igjen!

Jeg tenker at de første 6-8 ukene er barseltid hvor jeg må bruke tid på å bli kjent med babyen og bli vant til den nye rollen som mor. Etter ca. 2 måneder kan jeg begynne å gå lengre trilleturer med vogna som trening.
Etter tre måneder lurer jeg på om jeg kan begynne på treningssenter.
Da må jo babyen være på barnepassen, og jeg lurer litt hvordan det fungerer med en så liten baby. Det enkleste er jo hvis hun sover mens jeg trener, jeg kan vel ta med bagdelen på vogna inn på barnepassen.
Jeg er jo rett i nærheten hvis det skulle skjære seg helt.

Jeg vil gjerne høre litt om deres erfaringer med å begynne å trene etter fødsel.
Har noen av dere hatt babyen på barnepass på treningssenter?
Hvordan fungerte dette?
Har man i det hele tatt overskudd til å være med på spinning eller aerobic når man går hjemme med liten baby?
Eller er det mer slitsomt enn jeg tror?

Jeg begynte å trene for tidlig.. 8 uker ventet jeg, og begynte og jogge. Fikk så enormt nedpress etterpå, gikk til legen, som sa at jeg hadde nedsunken livmor.. Knipeøvelser ble redningen ;)

Ellers synes jeg personlig at lille (8 mnd) enda er for liten til barneparkering på treningssenter, så det har enda ikke blitt.

Jeg var tilbake på treningsstudio 2 uker etter fødsel. Begynte med spinning. Gikk helt fint! Snuppa var i barnepassen på senteret fra hun var 6 uker. Ofte sov hun seg igjennom hele treningen min

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg var ute og beveget meg igjen med en gang.. Startet på treningssenter etter 8 uker og da startet barnet i barnepassen også.. Det gikk helt supert:)

Eg bur på ein veldig liten plass, så her har nybakte mødre babyen med seg inn når dei trenar. Dei plar ofte ligge i bilstolen og sove, eller leike i en babygym. Det ser ut å fungere greit, så tenkte sjølv å gjere det same :) og derson ein trenar før kl 11-12, er man nesten alltid åleine på senteret :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eg bur på ein veldig liten plass, så her har nybakte mødre babyen med seg inn når dei trenar. Dei plar ofte ligge i bilstolen og sove, eller leike i en babygym. Det ser ut å fungere greit, så tenkte sjølv å gjere det same :) og derson ein trenar før kl 11-12, er man nesten alltid åleine på senteret :)

Ja, jeg har tenkt litt på det også. Vet det er veldig rolig på treningssenteret på formiddagen, så kan ikke se for meg at det forstyrrer noen. Barnepassen er jo heller ikke åpen hele tiden, bare 3 timer på morgenen og 3 timer på ettermiddagen.

Her er det ikkje barnepass, men eg har aldri vorte forstyrra av at dei er med. Større barn er og ofte med, men då er rehelen at dei skal halde seg på tjukkasen ved klatreveggen :)

Jeg ville planlagt dette litt etter barnet blir født jeg. Man vet jo aldri hvordan det blir :)
Med førstemann var jeg sprek bare ett kvarter etter barnet ble født, men med minste er jeg fortsatt ikke sprek og det er godt over ett år siden fødselen :)
Først nå klarer jeg å gå lengere turer og trene litt :)
Men vil ikke tror det er noe problem å ta med seg babyen når de er så små :)

Ja, jeg har tenkt litt på det også. Vet det er veldig rolig på treningssenteret på formiddagen, så kan ikke se for meg at det forstyrrer noen. Barnepassen er jo heller ikke åpen hele tiden, bare 3 timer på morgenen og 3 timer på ettermiddagen.

Dette må du høre med treningssenteret om. På de to senterene jeg trener på (stamina hot) er det ikke tillatt med barn/baby andre stedet enn barnepassen. Du har godt med overskudd til trening i barseltiden. Det er litt hva du gjør ut av det selv. Men er nok lurt å vente 3 mnd før treningssenter. Trill heller turer før det, og konsentrer deg om bekkenbunnstrening. :)
Da ønsker jeg deg lykke til i siste innspurt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ikke noe problem å begynne på et treningssenter etter et par mnd etter fødsel så sant en er frisk. Men jeg ville lagt et par forutsetninger for en slik anbefaling:
1. at du har vært flink med bekkenbunnstrening og kontakttrening for magen disse første to mnd.
2. At du vet hva du driver med når du starter. Les på nett eller be om hjelp fra folk som kan - helst folk som kan mye om kroppen etter fødsel, for det er på ingen måte det samme som en vanlig frisk kropp.
3. Unngå situps og øvelser som forverrer eventuell splittelse av magemuskler. Samt drøye jogging og ting som belaster bekkenbunnen for mye.

Når det er sagt er trening på senter like trygt som hjemmetrening :)
Er du nervøs for å ta med baby er det mange programmer man kan følge hjemme - kan få god styrketrening med bare kroppsvekt øvelser.

Lykke til :) Ingenting er deiligere enn å kjenne treningens energitilførsel til en sliten mammakropp :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lykke til

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

etter førstemann begynte eg ikkje trene før 8 mnder etterpå, sånn "hardt" med jogging og styrke
Va bare lat ;-P gikk tur da..

Etter nr2 jogga eg etter 4 uker..gikk fint d :)

Lykke til å bli milfy :-D

Turer kan du begynne å gå med en gang. Spinning kan du også fint begynne med etter få uker. Tung vektløfting og løping/hopping ville jeg ventet til etter 6ukers kontrollen med.

Du kan be barnepassen hente deg dersom det er noe, man skriver gjerne på innsjekkingen hvor du skal trene - altså hvor de finner deg. Du kan også fint trene hjemme mens baby sover.

Du må nesten bare se an hvordan det blir. Noen har en baby som sover natten igjennom eller bare ammer en gang, og er full av energi. Andre får knapt sove, har en baby som ikke kan legges fra seg for å gjøre noen ting og eier null energi til trening. Ta det som det kommer. Søvn, amming, ro og kos kommer først.

Begge mine har vært i barnepass på treningsstudio siden de var ca 6uker. Gått helt fint det. Nå er det sjeldent mer en et par barn på barnepassen av gangen da :)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Min har vært med på barnepassen siden ca 8 uker(tror jeg, var tidlig uansett). Har gått såå fint. Det er lite senter med ei fast dame, så de har blitt godt kjent. Er det noe så blir jeg bare henta. :)
Men må jo bare se ann formen din, hvordan baby er osv. Er jo langt ifra alle som orker å starte tidlig, mens andre er i så fin form at de kunne starta dagen etter fødsel. Lurt å få time med PT for å være sikker på at du ikke overbelaster, og trener riktig :)

Back
Topp