Jeg vil bli Eiendomsmegler!

Bruker229kas

Elsker forumet
Har noen peiling på hvor mange år skole osv?

Jeg kjenner flere som jobber som eiendomsmegler, og de har ikke relevant utdanning..[:)]

Men med tanke på mulighet for jobb og sånt, er det nok en stor fordel å ha den rette utdanningen [:)]

SJekk www.bi.no [:)]

Har sett på BI men finner liksom ikke de svarene jeg leter etter!

Er det bare et kurs da ved siden av 2 år med skole (hva slags linje må jeg gå) ?

De har bachleour eigendomsmegling på høgskulen sogn og fjordane[:)]

sjekk ut www.hisf.no

ORIGINAL: Emilie 28.09.10

Har sett på BI men finner liksom ikke de svarene jeg leter etter!

Er det bare et kurs da ved siden av 2 år med skole (hva slags linje må jeg gå) ?

Du må gå eiendomsmegler, og det har de f.eks på BI, derfor jeg sa se der[8D] der finner du nok det du lurer på.

Men er det sånn at jeg må ta salg og service linja først og så gå videre utdanning som eiedomsmegler? ok skal ta en titt[:)]

http://www.bi.no/no/Heltid/Bachelorstudier/Eiendomsmegling/ <-- bachelor i eiendomsmegling, BI.

ORIGINAL: Emilie 28.09.10

Men er det sånn at jeg må ta salg og service linja først og så gå videre utdanning som eiedomsmegler? ok skal ta en titt[:)]

Neida[:)] men du må ha studiekompetanse.

3 år på BI.

og du må ha utdannelse for å jobbe som eiendsommegler! nye regler fra i fjor!

ORIGINAL: skravla

3 år på BI.

og du må ha utdannelse for å jobbe som eiendsommegler! nye regler fra i fjor!

Skulle akkurat til å si det samme :)

Jeg hadde bare sååå lyst å bli eiendomsmegler, og begynte på 1 året, som er likt alle de andre.

Men jobben er tøff, utbetalingen er som oftest provisjons baserte, ergo du må selge for å tjene penger(høy-lav konjukturer) arbeidstidene veldig ukurante som foreldre, markedene er ganske ustabile og ikke minst usikre...

Da ville jeg heller tatt en mer allsidig utdannelse...

Back
Topp