Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg.

Pallar

Elsker forumet
Sambo holder på å miste noen nær i familien. Noen som egentlig er alt for ung til å gå bort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg i forhold til det. Kjenner jeg blir følelsesmessig ustabil av å tenke på det, rett og slett trist, og synes hele livet er urettferdig med tanke på alle som mister vedkommende det gjelder, og ikke minst med tanke på at den det gjelder ikke får lov til å leve lengre.

Dette er noen som står veldig nær til mine svigerforeldre. Tingen er at jeg er meget innesluttet når det kommer til godt voksne personer, samt at svigers ikke er særlig flink til å dele/vise følelser.  Så jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til de, og heller ikke om vi skal spørre hvordan det går. Så hittil har vi liksom latt som alt går sin vante gang når vi treffes.

Jeg er redd de synes vi er likegyldige fordi vi ikke spør, men så er jeg også redd for å bli oppfattet som en nysgjerrig maskråke hvis vi spør. Aner ikke hva jeg skal si til de for å trøste, eller komme med kloke ord. Jeg får helt noia. Så, hva sier man, og ikke minst, hva gjør man i slike stunder? Jeg har lyst til å vise at jeg bryr meg, men er redd for at det blir oppfattet feil.

Jeg er sååå dårlig på sånt selv, men jeg prøver iallefall å spørre hvordan det går, selv om det sikkert er verdens dummeste spørsmål.
Men jeg tenker at jeg hadde satt pris på det, og sett på det som omtenksomt.

Løsa skrev:
Jeg er sååå dårlig på sånt selv, men jeg prøver iallefall å spørre hvordan det går, selv om det sikkert er verdens dummeste spørsmål.
Men jeg tenker at jeg hadde satt pris på det, og sett på det som omtenksomt.

signerer! Og dersom du spør, så kan dei velge sjølv om dei vil gå inn på emnet eller berre avfeier det med at det går greit...

Jeg tenker at det er ikke så mye hva du sier. Det viktigste er at du viser at du er der for dem og at du tenker på dem. En klem, en klapp på skulderen, be dem på middag eller hjelp dem med noe praktisk i denne tunge stunda. Hvis du synes det er vanskelig å si noe går det jo også an å skrive et kort eller noe dersom du har behov for å sette ord på det.

Back
Topp