Jeg var ute og jogga i går...Feil type sko?

Senator Malin

Elsker forumet
Jeg fikk kjempevondt på framsiden av leggene etter bare 5 min jogging... Er det for at jeg er dårlig trent eller fordi skoene er feil? Ble ikke sliten på de 5 minuttene liksom.. Men måtte bare gi meg. Brukte Nike Air-max..

Jeg vet ikke noe om skoene, men løp du på asfalt? Da kan det være grunnen. Har du slitt med beinhinnebetennelse før?

det der er vel ikke joggesko? er ikke det fritidssko/spasersko?

Jeg ville valgt noen med bedre demping og støtte.
Og hvor jogger du? Om du jogger på asfalt(som er dumt å gjøre) må det hvertfall være flink til å finne riktig sko.

Jeg opplevde det samme da jeg begynte å løpe.
Jeg har ikke vært til legen, men antar at det er beinhinnebetennelse, ligner iallefall på symptomene (google it)
Var jææævli vondt i starten, men det gikk over etter hvert.

Kjenner ikke til skoen, tror jeg... Men det lignet en trainingsko eller en inspirert fritidsko. Ut i fra bilde så tenker jeg at skoen ikke har nok demping hvis du er nybegynner. Da er dempingen veldig viktig, også at skoen er riktig til din pronasjon :) denne er nok til nøytralt steg

Kan være alle. Jeg fikk beinhinnebetennelse pga feil sko til feil underlag.
Men da løp jeg fra skog/mark-kunstgress-gress-friidrettsbane-grus og asfalt. Sleit med det i flere måneder, men kunne ikke akkurat kjøpe et par sko til hvert underlag.

Hvor langt løp du? Løpe du til vanlig? Første turen min ble på en mil siden jeg ikke ble pest eller trett, men neste morgen kjente jeg det hardt i bena. Da hadde jeg overbelastet knærnene selv om jeg løp i gode fulldempet sko. Så ikke lurt når man er så dårlig trent i bena som meg :p - ser nå det bare var fem min....

Back
Topp