Jeg var til legen i går. UKE 4+ 5

JenteTrondheim

Flørter med forumet
Jeg er 4 uker + 5 dager på vei.

I går var jeg til legen for å få generell informasjon samt høre litt hvordan vi skal gjøre det fremover.
Han var veldig hyggelig å ville ta en HCG blodprøve av meg. Jeg skal tilbake på lab'en neste tirsdag for å ta samme prøven - når han får svar på begge ( ca. 14 dager ) skal han ringe meg å fortelle hvordan hormonstigningen og nivået er, noe som kan avgjøre om alt er som det skal være :-) Det gjør meg trygg.
Neste steg blir å bestille ultralyd til nyåret en gang...

Vurderer faktisk å dra på UL i uke 8 for å høre et bankende hjerte <3 <3
Hva skal dere?? Jeg synes det er sååå STAS!!! :-))

Gratulerer!! :)
Jeg vurderer også en tidlig utralyd, er så betryggende :)

Det høres ut som du har en kjempefin lege. Herlig!
Jeg har bestilt privat ultralyd og skal dit om to uker. Da er jeg syv uker på vei.
Vi vil gjerne se om hjertet slår før vi eventuelt forteller det til folk i jula. :alien

Jeg bestilte også :-) Torsdag 20.desember it is :-) Gleder meg veldig!
Er akuratt 7 uker på veg jeg også da... :-D

Jeg vurderer også tidlig ultralyd :) Når jeg hadde første svangerskapsundersøkelse fylte jeg bare ut papirer og det var det, er dette normalt?

Dette er første svangerskapet mitt så usikker på hvordan det fungerer i forhold til tidlig ultralyd osv. :) Er nå 4 + 5 :)

Jeg vet ikke hva som er vanlig? Venninna mi som er 12 uker på vei fikk beskjed om at det ikke var vits hun kom til legen en gang enda. Så jeg aner ikke. Jeg er også bare 4 + 5 :)

Ultralyd den 20.desember <3

Var hos legen i dag og han sendt beskjed til gynekolog får å bestille tidelig Ul, så jeg får brev om når jeg kan måte opp. Han sa at det kan ta et par uker. da er jeg 8 uker.( perfekt ). Er 5+3 dager i dag. :-)

Om man ikke har noen kompliserte svangerkap fra før, er det ingen grunn til verken å gå til lege/jordmor eller tidlig ul. Men hvis man ønsker det selv og det kan være beroligende....så hvorfor ikke. Jeg kommer ikke til å kontakte jordmor før over nÿåret. Er ikke så mye de får gjort fra eller til uansett... Det er bare å vente å se...

Back
Topp