Jeg trenger virkelig noen tips...

**tvilling85**

Forumet er livet
Noen av dere som sliter med "treg"mage (beklager detajer)..men jeg får ikke ut noe.. og jeg har så vondt i magen.
Har døttet i meg mange ekle svisker, fiber, variert mat, kaffe.. men hva skal få magen til å jobbe????

Uff, jeg skjønner problemet ditt. Har samme problem selv av og til. Da pleier jeg å dytte i meg en eske med Lakerol eller IFA. De virker lakserende og da blir det fart.[:D] Det lønner seg å få i seg masse væske også har jeg lest. Lykke til!

Drikk masse vann og gå en laaang tur! Hmm.. spis havregryn [8D]

jeg skulle lage meg sånn posesuppe, betasuppe og poff. der var den magen ikke så treg lenger... Det var egentlig godt, å få løsna litt. så nå spiser jge litt hver dag, hehe... blir snart lei, men dte funker. kan ikke spise noe melkemat og sånn før det blir helt støkk der. tror det funker med de fleste grønnsaksupper... åsså spiste jeg druer og rosiner, funker også innimellom.

Fiber, Biola og masse væske. Gå litt turer..
Hvis dette ikke hjelper så kan du kjøpe laktulose på apoteket.

ORIGINAL: BekkaE

Fiber, Biola og masse væske. Gå litt turer..
Hvis dette ikke hjelper så kan du kjøpe laktulose på apoteket.

Jeg får i meg fiber, har prøvd Biola, drikker MINST 2 liter vann om dagen, og det utenom juice til lunsj og annen kosedrikke på kvelden. Og går vel en 2-3 turer på 1 time ca hver uke..
Jeg snakket med jordmor om det sist og ho sa bare at jeg bør ikke ta noen sånne midler fra apoteket men heller spise svisker og sånn.. og jeg har døtta i meg en haug både i dag og i går, men her skjer det ikke stort [8D]

Og nå har jordmor ferie og legen får jeg ikke tak i.. moro [8D]

Ja da har du nok gjort nok :) Min lege sa at lactulose ikke er farlig for barnet, fortalte hvordan det virket men husker ikke helt.. Det var hvertfall ingenting som ble tatt opp i blodet. Du kan jo snakke med dem på apoteket. Kan ikke ikke være godt og gå å ha vondt i magen.

ORIGINAL: BekkaE

Ja da har du nok gjort nok :) Min lege sa at lactulose ikke er farlig for barnet, fortalte hvordan det virket men husker ikke helt.. Det var hvertfall ingenting som ble tatt opp i blodet. Du kan jo snakke med dem på apoteket. Kan ikke ikke være godt og gå å ha vondt i magen.

Nei er ikke akkurat behagelig.. føles som magen sprekker snart.. flyr på do hele tiden på jobben i håp å få ut litt luft i hvertfall da haha
Men da stikker jeg innom apoteket på vei hjem fra jobb, skal i bryllup til lørdag og da orker jeg ikke å ha sånn mageknip..

Prøv Kaffe og beveg litt på deg.. Og drikk den litt fort.. ikke nyt den.. ta gjerne to kopper.. det er det du maks kan drikke hver dag..
Hvis ikke du liker svart kaffe kan du ta melk i.. og hvis ikke det smaker så godt heller kan du ta sukker i =)

Lactulose er helt ufarlig. Det er et mildt avføringsmiddel, men det hjelper hvis du tar det jevnlig etter behov. Jeg kjøpte meg en stor flaske tidlig i svangerskapet og tar når jeg trenger det. Som de andre sier så er vann, fiber og mosjon nyttig, men det høres ut som om du har det under kontroll.

Mamma kom med et bra tips til meg. Kok opp rosiner og svisker og drikk vannet. Det smaker pyton, men hadde veldig god effekt på meg.

Går du på jern tabletter? Isåfall så er det mange som får treg mage av det, prøv slik du drikker eller andre sorter tabletter[:)]

Ta noen svisker og bland de med linfrø (med skall) så spiser du det hele opp [:'(]. Hjelper bra.

ORIGINAL: Mamelene

Uff, jeg skjønner problemet ditt. Har samme problem selv av og til. Da pleier jeg å dytte i meg en eske med Lakerol eller IFA. De virker lakserende og da blir det fart.[:D] Det lønner seg å få i seg masse væske også har jeg lest. Lykke til!

Jeg også, eller så pleier jeg å gå en liten tur, for det får igang systemet, slik som dyra gjør...[:)]

Back
Topp