jeg trenger tips jenter!! :o/

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
Hei jenter [:)]

jeg har ett problem, som jeg håper noen kan hjelpe meg med!

I juni fikk jeg meg sommerjobb frem til august på en matvarebutikk der jeg bor.!
I forje uke fikk jeg vite at jeg mest sannsynligvis blir annsatt og får fortsette videre....

MEN! sjefen vet enda ikke at jeg er gravid [8|][:-]
hvordan skal jeg legge frem dette.??

er så redd han kommer til å si at de ikke trenger meg alikevel. [:'(]

må jo jobbe så mye jeg klarer frem til desember.

ville ikke sagt det før jeg har underskrevet kontrakt for jeg gjorde det og det gikk ikke så bra.. du har jo liksom rett på å ha en jobb du også

Det er ikke lov å diskriminere gravide, så det betyr at de ikke kan trekke jobbtilbudet selv om de får vite at du er gravid.
Og om de skulle si de ikke har bruk for deg allikevel, så kan de heller ikke ta inn andre.

Men du trenger jo ikke si noe ennå uansett..

Jeg ville takket ja til jobben og ikke sagt at jeg var gravid. Arbeidsgiver har ikke krav på å vite det før du skal søke om permisjon.
De har ikke lov å diskriminere deg, velge deg bort, fordi du er gravid. Men de fleste arbeidsgiverer ville nok ikke ansatt deg hvis du sa det.

Det er ikke lov å diskriminere gravide, så det betyr at de ikke kan trekke jobbtilbudet selv om de får vite at du er gravid.
Og om de skulle si de ikke har bruk for deg allikevel, så kan de heller ikke ta inn andre.

Men du trenger jo ikke si noe ennå uansett..

joda det kan de om man ikke har kontrakt. er skikkelig slemt ja, men de kan faktisk gjøre det

takk for raske svar jenter [:)]

jeg får vel kanskje smøre meg med tålmodighet, og vente med å si noe...

er jo faktisk noen som ikke vet de er gravide før 5mnd [;)]

Trenger denne jobben også!! 

Hadde ikke lagt skjul på det. Tror ikke det er så ille som du skal ha det til ;) Men husk at han he krav på å vite det senest 3mnd før du går ut i perm... Eller var det 2...? Leste noe om det nettopp[;)]

jeg sa opp jobben min to dager før jeg fant ut at jeg  var gravid, uten og ha noe annet og gå til enn ett itrevju som jeg ikke kjente noe til. Jeg valgte og legge kortene på bordet med det samme på den jobben jeg hadde sagt opp. og angrer ikke på det, men stressa med og få ny kontrakt, for plutselig kunne de faktisk sagt at, jeg hadde jo sagt opp og dem hadde jo aldri gitt meg jobben tilbake.
Men den ene av to sjefene mine ville tenke litt på det. men det kan jeg skjønne, for det var derfor jeg sa opp. og det hadde jeg sagt ganske klart ifra om at jeg slutta pga ho og vårt forhold. (men er glad jeg aldri rakk og gi ho den kraftige talen min jeg hadde skriv noen stikkord til.) Da hadde jeg IKKE fått tilbake jobben, det trur jeg ganske sikkert.

Så det jeg egentlig prøver og si: se det litt ann. er du usikker på hvordan sjefen tar det, så vent. Trur du sjefen takler det og du trur hun vil gi deg jobb så si det. For det er jo kjempe posetivt vil jeg si!!! og si noe sånt uten og ha vært der så lenge. og si det som dt er, du trenger sårt en jobb og du trenger og jobbe mest mulig før januar!!! Hadde noen gjort det til meg om jeg hadde vært sjef, og jeg i utgangpunktet ville ha den personen i jobb, hadde jeg glatt sagt ja. de taper ingen penger på det og hvis de vil ha deg så er det en sjans for at du der etter permisjon[:)][:)]
Lykke til[;)]

Ikke fortell at du er gravid, før du har signert en kontrakt[:)]

Arbeidsgivere kan være noen sleipe bastards...

Back
Topp