Jeg trenger seriøst hjelp av dere jenter....

ida89

Elsker forumet
SLETTET

hei :) D er sikkert som du sier, at tutten er noe trygt hun føler hun har. hun er gjerne ikke klar til å slutte enda? og om hun bare har den på natten, så tror jeg ikke at jeg hadde stresset så mye før du evt har funnet hus og flyttet. da når hun først har komt seg til ro i huset dere skal bo i, også blir hun eldre og forstår kanskje at den tutten er for små barn... 

Nei, jeg vet ikke, men håper dere får et lån, og at dere får flytta og ting roer seg:) skjønner at d kan ha blitt litt mye flytting på lillemor, kan hende d er derfor, (sier ikke at du er dårlig mor;)) men barn reagerer på så forskjellige måter..

Min på snart 4, var gjennom en operasjon i fjor høst, og hun har reagert ved tisse på seg.. mest på natten, men av og til på dag også. vi tar d med ro, også tar vi heller henne opp på do før vi legger oss.

Masse lykke til med slutting av tutt og evt flytting:)

Først vil jeg bare si tusentakk for kjempe fint svar.

Vi har blitt enige om at sutten er hemlig. For det er vist ingen i familien rundt som forstår at hun fortsatt trenger den, desverre.. Hun har nå hatt pappa helg, uten smokk å det har gått kjempe bra. Det er liksom bare hos meg hun bruker den.. Å har hun behov så skal hun få lov, hvertfall frem til ting har ordnet seg..
Jeg tar den ut når jeg går å legger meg :-)

De har alle hver sin måte å reagere på ja... jeg håper det går seg til med den tissingen etterhvert :)

Nå fikk ikke jeg med meg HI.

Men skjønner at det gjelder smokk.
Et barn på 4,5år har ikke behov for smokk. Ja kall meg gjerne kald og følelsesløs.

At det skal holdes hemmlig synes jeg virker enda verre.
Det finnes heller andre ting som gjør at barnet føler seg trygt.
Smokk ødelegger tannstilling og er ikke bra for tennene i det hele tatt.
Det verste jeg ser (ikke at det gjelder jenta di) er barn som flyr rundt med smokk og prater med smokken i munn. Spesielt når de er "eldre".

Jeg synes du bør slutte med smokken og heller finne noe annet som får henne til å føle seg trygg. En bamse eller et koseteppe.
Mitt 07-barn var 2år når vi slutta med sutten. og det var fordi h*n tygde de i stykker, så jeg hadde valget mellom å slutte eller kjøpe ny hver dag.
Barnet er avhengig av helseteppe i senga, men det skal kun være der.

Back
Topp