Jeg trenger SERIØST hjelp!!!! SE HIT!

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Vi har laga til et selskap til min kjære mormor som er 70 år imorgen (hun vet ikke noe).
Spurte om hvem som har laga sang osv men det hadde ingen gjordt! Noe jeg syns er utrolig dårlig
og at jeg vil prøve å lage en på utrolig kort varsel!

Noen som vil hjelpe meg?? Har NULL erfaring![&o]

Var inegn som hadde laget sang til min oldemor i hennes 100års dag heller. men min mor sa mangen fine ord til henne[:)][:)]

Trenger nødvendigvis ikke noe sang. Skriv en veldig fin tale. rett fra hjertet. [:)]

Finn en melodi som du er sikker på at alle kan og dikt i vei.
Du vil nok se at det trenger ikke være så vanskelig når man først er i gang.

Lykke til [:)]

dikt å rim er ikke min sterkeste side[&o]
de har ikke planer om taler engang, derfor vil jeg i det minste ha en sang

Fin tanke med sang[:)]
En enkel melodi er "Bamsefar" (i skogen skulle være fest for bamsefar i lia, fyller 50 år iår - omtrent på denne tida - sangen)

Kan begynne no slikt:
Kjære, gode mormoren vår,
fyller 70 år iår.
Hei hurra så flott du er,
....

Er ikke helt god på rim og slikt jeg heller, men finne på litt moro ting å synge om, og så kommer det nok etterhvert[:)] lykke til med skrivingen!

Et annet forsag kan være at du finner et dikt som hun liker, så kan du lese opp det med musikk i bakgrunnen? Eller bare en tale (med musikk og morro innslag)[:)] Kan bli like vellykket det

Litt vanskelig å lage en sang,eller hjelpe til når man ikke kjenenr personen.

men det trenger verken være dikt eller rim. du kan skrive ned minnene du har fra barndommen og oppover[:)] alt du har på minne om din mormor[:)]

jeg har 2 gode minner fra min oldemor(har mangen fler da) men husker når jeg var liten,så kom alltid oldemor ned på stranden med "oldemor kjeks"[:D] Og når det var ripsbær sesong,så satt hun alltid plantet mellom våre busker for å plukke rips og solbær til saften hun lagde[:)]

Vi skal gifte oss til sommeren,og jeg synnes det er mer koselig når de holder en tale (ikke så lang da[8D]) om meg personlig enn en sang. Ikke alle som kan melodien til sangen,og kanskje ikke gidd være med å synge.

men noen fine og gode ord kommer rett fra hjertet. dt gjør jo en sang og,men da må man ofte tenke mer på at det skal rime enn hva innholdet blir

Hun heter Grete
Høgtun er lokalet
Starter klokka 19
Hun vet ikke noe om selskapet

Beskrive henne:
Omtenksom
Gavmild
Flink å lage mat
Sang alltid sanger til oss
Mange historier fra hun var liten
Leste for oss

osv..