Jeg trenger sårt hjelp mot rastløse ben og armer

Lykkeliiten

Glad i forumet
Jeg er i uke 29 og sliter no helt grusomt med restlessleg og i armene :(
Går greit på dagen selv om det er der men når kvelden kommer er det helt grusomt, natta ennå verre :(

Holdt på i over 1 mnd nå, pleide å hjelpe å ta et varmt bad på kvelden men ikke nå.

Jeg tar Max dose av magnesium, B vitaminer, støttestrømper ol.

Det er IKKE benkramper (mange som tror det selv om jeg skriver rastløse ben).

Er villig til å prøve alt (skal prøve akkupunktur neste uke), for det er like før det klikker for meg :( :( :(

Også hørt at mange sliter med det selv etter fødsel?
Tørr jeg høre svaret på det????

Hjelp mottas med stoooor takk <3

Jeg har ME og sliter med det samme, har selv gått til fysioterapeut hvor jeg lærte ulike øvelser og ting jeg kunne gjøre før jeg legger meg - har hjulpet masse :-) om du har en snill mann i livet ditt er også massasje veldig hjelpsomt :-)

Ååå!! Det sliter jeg med å! Blir helt gal! Så og si hver kveld når jeg skal sove så setter bena i gang og det er så frustrerende! Hvis det blir ille så må jeg gå meg en tur innendørs før jeg legger meg igjen! Håper noen her har noen gode råd!! :)

Jeg har ME og sliter med det samme, har selv gått til fysioterapeut hvor jeg lærte ulike øvelser og ting jeg kunne gjøre før jeg legger meg - har hjulpet masse :-) om du har en snill mann i livet ditt er også massasje veldig hjelpsomt :-)
Hun fysion jeg går til kunne ingen ting om det :(
Hun sa at jeg kunne ligge litt høyt med bena men hjelper ikke akkurat...

Sent from my iPhone using BV Forum

Ååå!! Det sliter jeg med å! Blir helt gal! Så og si hver kveld når jeg skal sove så setter bena i gang og det er så frustrerende! Hvis det blir ille så må jeg gå meg en tur innendørs før jeg legger meg igjen! Håper noen her har noen gode råd!! :)
Nei det hjelper ikke, her om dagen sett jeg meg i badekaret kl 03 om natta. Ble jo ennå mer trøtt og skikkelig kvalm :( sovnet når jeg la meg igjen da heldigvis.. Kjempe kjedelig :(

magnesiumsoverskudd skilles ut igjen i urinen, så det er ikke farlig å ta over max dose og ofte trenger gravide mer enn max dose da den dosen er basert på et gjennomsnitt og gravide er ikke mye gjennomsnittlige ^^ så ta deg en tablett til med god samvittighet, og "spar" dem til kvelden ;) om urinen din lukter veldig merkelig og blir veldig gul (påskekyllingfarget xD ) da har kroppen begynt å skille ut overskudd så da vet du at du har nok.

Nei det hjelper ikke, her om dagen sett jeg meg i badekaret kl 03 om natta. Ble jo ennå mer trøtt og skikkelig kvalm :( sovnet når jeg la meg igjen da heldigvis.. Kjempe kjedelig :(

Uff!! Føler med deg! :( Vet hvor frustrerende det er! Man er så trøtt og sliten også hindrer det deg i å få sove! Det er helt grusomt altså! Håper det går over fort og at du får slapper av om kvelden!

Strekk og tøy! Jeg var veldig plaget med urolige bein før jeg ble gravid, og i graviditeten ble det verre. På det verste fikk jeg ikke sove av det, for jeg merker at det blir verre når jeg er trøtt. Så jeg skrev her og fikk råd om å tøye ut musklene så mye jeg klarte, og jeg syns det hjalp veldig og umiddelbart.

Varmeflaske er jo også noe man kan prøve når man skal sove.

Ellers tilskudd av magnesium?

magnesiumsoverskudd skilles ut igjen i urinen, så det er ikke farlig å ta over max dose og ofte trenger gravide mer enn max dose da den dosen er basert på et gjennomsnitt og gravide er ikke mye gjennomsnittlige ^^ så ta deg en tablett til med god samvittighet, og "spar" dem til kvelden ;) om urinen din lukter veldig merkelig og blir veldig gul (påskekyllingfarget xD ) da har kroppen begynt å skille ut overskudd så da vet du at du har nok.

Det kan jo også komme av at man drikker for lite vann f.eks, bare så man er obs på det. :)

Det kan jo også komme av at man drikker for lite vann f.eks, bare så man er obs på det. :)

tenker du på urinfargen? nah, om man har drukket for lite vann blir den mørk gul/brungul.. når man skiller ut magnesium blir den kyllinggul xD

Ta enda mer magnesium!!! Ikke farlig som skrevet over ;-) Effekten kjenner ikke med en gang, kan bruke en uke eller to før du har virkning.

tenker du på urinfargen? nah, om man har drukket for lite vann blir den mørk gul/brungul.. når man skiller ut magnesium blir den kyllinggul xD

Haha, jeg må bare innrømme at jeg virkelig ikke har studert fargen så mye, jeg merker bare at når jeg har drukket for lite vann så er urinen mer konsentrert/mørk på farge og lukter sterkere. :p

Ja det vet jeg da jeg jobber med dette :)
Men hvor mange tabletter mener du er greit da? Tar se på kvelden :) :)

Jeg sliter også veldig med rastløse føtter (både i dette svangerskapet og forrige gang). Fikk et tips om å sove med ullsokker, og har gjort dette de siste fem dagene. Utrolig nok ser det ut til å funke!! :O

Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤

Jeg sliter også veldig med rastløse føtter (både i dette svangerskapet og forrige gang). Fikk et tips om å sove med ullsokker, og har gjort dette de siste fem dagene. Utrolig nok ser det ut til å funke!! :O

Gutt 2012 ❤
Så heldig du er :) funket uke her.
En ulltråd rundt ankelen å :P hehe
Hvordan var det når du ikke var gravid?

Så heldig du er :) funket uke her.
En ulltråd rundt ankelen å :P hehe
Hvordan var det når du ikke var gravid?

Så dumt det ikke funket for deg! Jeg har vært helt desperat etter å finne noe som kunne hjelpe, og tørr nesten ikke å tro på at ullsokker faktisk fungerer. :)
Når jeg ikke er gravid sliter jeg heldigvis ikke med rastløse føtter :).

Gutt 2012 ❤

Back
Topp