Jeg trenger råd!

FrøkenFryd81

Elsker forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
hei dere!
Jeg er fortvilet og trenger råd om hva jeg skal gjøre..
Lang historie kort:
Vi har en gutt på 3 år og har i snart 2 år prøvd på nr 2. I løpet av denne tiden har jeg hatt 3 SA og blitt uteedet for habituell abort uten at de finner noe galt. Har også hatt hysteroskopi hvor alt så helt tipp topp ut. Brukte albyl-e og progesteron i det siste sv skapet, men gikk galt likevel.
Har i et halvt år forsøkt akupunktur, har begynt å trene, sluttet å snuse, og vi har truffet rimelig bra på el, kanskje med noen mnd unntak pga div ting.
Alle sier at vi bare må være tålmodige, men nå blir jeg snart 38 år og har ikke allverdens tid igjen.
Har en resept liggende på Femar som jeg fikk noe motvillig fordi jeg har jo eggløsning av meg selv.
Er så veldig i tvil, skal jeg prøve det? Eller kan det kludre til en ellers regelmessig syklus?
Har det noe for seg?

Er så lei og frustrert for nå er det straks 2 år siden jeg satt med positiv test i hånda og begynte å glede meg til å få et barn til, og her sitter jeg nå, får mensen igjen, uten å ha kommet noen vei...

det var dagens hjertesukk fra meg... :-/
 
Har dem sjekket kromosomer og sånt da? Veldig ofte ender det i sa pga. kromoson avvik. Snakker av erfaring.
 
Da kan det hende at man bare er litt uheldig. Men har dem sjekket livmor og sånne ting? at det ikke er noe der som gjør det.
 
Da kan det hende at man bare er litt uheldig. Men har dem sjekket livmor og sånne ting? at det ikke er noe der som gjør det.

Ja sjekket på hysteroskopi. Da går de inn med kamera for å se ordentlig!
Mulig det bare er uflaks ja, men det drøyer sånn i tid nå, at jeg blir desperat etter å prøve noen hjelpemidler :(
 
Har en resept liggende på Femar som jeg fikk noe motvillig fordi jeg har jo eggløsning av meg selv.
Er så veldig i tvil, skal jeg prøve det? Eller kan det kludre til en ellers regelmessig syklus?
Har det noe for seg?
/
Jeg har også eggløsning av meg selv og fine sykluser. EL på CD14-17 og sykluser på 27-30 dager. Nærmer seg tre år som prøvere nå, og var til gyn i des. Fikk Femar og Metformin for å booste eggløsningen. Er på min første pp med Femar nå og etter symptomene (for fikk beskjed om ikke tempe eller teste denne pp fordi jeg har så fine sykluser og jeg vet jeg har EL) så kom EL til ca samme tid, kanskje en dag før, så her har det ikke klusset til. Det fikk jeg beskjed om at den kunne gjøre da vi var på St.Olav for utredning, men gyn her sa ikke noe om det. Det var ei som brukte å ha EL rundt CD29 og fikk det på CD9 ved bruk av Letrozol/Femar så det kan nok hende at EL kommer tidligere med det.
Har hatt vannscanning og alt så fint ut. Har fått et opplegg med gyn om veien videre om det ikke klaffer denne gangen, da med dobbeldose og EL sprøyta.
 
Jeg gikk på Letrozol selv om jeg har el. Jeg har lett pco (høy amh), og hadde kort tid fra el til mens.
Men her er mannen største problemet, så vi endte opp med ICSI.

Jeg ville anbefalt en sædprøve - det er jo en liten innsats for å sjekke om alt er super dupert eller om sjansene er litt reduserte.
 
Jeg gikk på Letrozol selv om jeg har el. Jeg har lett pco (høy amh), og hadde kort tid fra el til mens.
Men her er mannen største problemet, så vi endte opp med ICSI.

Jeg ville anbefalt en sædprøve - det er jo en liten innsats for å sjekke om alt er super dupert eller om sjansene er litt reduserte.

I know.. skal ta det opp med mannen, bare drøyer et par runder til.
Jeg har jo blitt gravid totalt 4 ggr, bare at det har gått gæærnt 3 av dem, så skulle jo egentlig tro at det ikke var der det største problemet lå, mwn man vet jo aldri!
Jeg gir det et par mnd til, så ringer jeg tilbake dit hvor jeg ble utredet og ber om hjelp videre :)
Er liksom ikke klar for å gi opp enda ;-)
 
Uff det er så vondt når nr to lar vente på seg, håper dere kommer helt frem snart...
 
hei dere!
Jeg er fortvilet og trenger råd om hva jeg skal gjøre..
Lang historie kort:
Vi har en gutt på 3 år og har i snart 2 år prøvd på nr 2. I løpet av denne tiden har jeg hatt 3 SA og blitt uteedet for habituell abort uten at de finner noe galt. Har også hatt hysteroskopi hvor alt så helt tipp topp ut. Brukte albyl-e og progesteron i det siste sv skapet, men gikk galt likevel.
Har i et halvt år forsøkt akupunktur, har begynt å trene, sluttet å snuse, og vi har truffet rimelig bra på el, kanskje med noen mnd unntak pga div ting.
Alle sier at vi bare må være tålmodige, men nå blir jeg snart 38 år og har ikke allverdens tid igjen.
Har en resept liggende på Femar som jeg fikk noe motvillig fordi jeg har jo eggløsning av meg selv.
Er så veldig i tvil, skal jeg prøve det? Eller kan det kludre til en ellers regelmessig syklus?
Har det noe for seg?

Er så lei og frustrert for nå er det straks 2 år siden jeg satt med positiv test i hånda og begynte å glede meg til å få et barn til, og her sitter jeg nå, får mensen igjen, uten å ha kommet noen vei...

det var dagens hjertesukk fra meg... :-/

Føler med deg!
Jeg og mannen min prøvde i 1,5år før det klaffet og vi fikk den fine frøkna vår mars 2018 <3
Etter mange runder hos forskjellige private gynekologer, fant vi endelig en som hjalp oss og ga oss håp. Jeg har PCO og dermed ikke regelmessig EL. Frøkna satt på første forsøk med EL-sprøyte!
Vet ikke hvor i landet du bor? Anbefaler sterkt Bærum Gynekolog. Om du ønsker mer info, bare kontakt meg på pm :)
 
Hei
Jeg har som deg, regelmessig syklus på 28-31 dager. Jeg har el på dag17-19. Jeg har gått første kur med Femar nå og skal på ul om fem dager. Sånn jeg far forstått det slipper noen egg før de er store nok, og noen for sent slik st de er litt overmodne når de slippes. Jeg hsr i hvertfall fått Femar for å boozte eggløsningen.(hemme østrogenet og dermed øke Fsh).....

Go for IT!

Jeg har blitt gravid tre ganger og har to ungdommer og en «baby» på halvannet. Det er nok alderen som er min værste fiende nå
 
Back
Topp