I en prat med en bekjent i dag fortalte jeg litt av min historie, hvor jeg har mistet tre ganger, men fortsatt prøver på søsken. Jeg forklarte at det var tøft å gå gjennom, og møtte sympati. Så kom jeg (dessverre) til å bruke begrepene SA og MA, jeg har jo etter min mening to SA og en MA. Det var hun visst ikke enig i. Jeg hadde ikke fått bekreftet hjerteslag på noen av dem, dermed ble det regnet som kjemisk. Jeg var ikke enig, og forklarte at jeg hadde fått vite at kjemisk er hvis hcg synker, eller du begynner å blø før 5+0. Jeg var jo 6+2/3 da blødningene startet på gang nr 2, og enda lenger første gangen. MA ble konstantert i uke 9, men uten å ha sett hjerteaktivitet. Jeg orket ikke ta den helt store kampen, men kjente jeg ble litt irritert, og egentlig litt lei meg også.
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller alt sammen, jeg har jo vært gravid og mistet den, uavhengig om jeg kaller det SA, MA eller kjemisk. Og sorgen er jo like stor. Men allikevel ble jeg litt lei meg.
Tar jeg helt feil? Er det hjerteaktivitet som avgjør hva det "kalles"?
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller alt sammen, jeg har jo vært gravid og mistet den, uavhengig om jeg kaller det SA, MA eller kjemisk. Og sorgen er jo like stor. Men allikevel ble jeg litt lei meg.
Tar jeg helt feil? Er det hjerteaktivitet som avgjør hva det "kalles"?