Jeg trenger litt hjelp :)

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg går på antibiotika og har fått nedsatt melkeproduksjon. Snuppa henger i puppen og jeg vurderer derfor å gi henne mme i tillegg.

Hvor mye er det vanlig at en 4 mnd baby får per måltid?

Håper produksjonen kommer seg - god bedring!

Lillemor er 3 mnd og spiser mellom 150-170 Ml. Det står på pakken med mme ca hvor mye de skal ha og hvor ofte - men det stemmer jo ikke helt hele tiden :p
Hipp 2-4 mnd - 170-200ml, 5 ganger i døgnet.

Håper produksjonen kommer seg - god bedring!

Lillemor er 3 mnd og spiser mellom 150-170 Ml. Det står på pakken med mme ca hvor mye de skal ha og hvor ofte - men det stemmer jo ikke helt hele tiden :p
Hipp 2-4 mnd - 170-200ml, 5 ganger i døgnet.

Tusen takk for svar❤️
Jeg håper virkelig at produksjonen kommer seg raskt! Har veldig lite lyst å begynne med morsmelkerstatning :(

Skal sjekke på pakken hvor mye som står der☺️

God bedring snuppa ❤

Vi bruker nan. Skal ligge på 180ml 5 ganger i døgnet. Men han spiser mellom 120 og 150 6 ganger i døgnet:p

Tusen takk vennen❤️
Hvordan går det med dere?

Det går veldig bra med oss :) men Helga tar all tid pluss litt til så føler ikke jeg har tid til å være så aktiv her inne! Hun er veldig aktiv og våken, og det er jo veldig morsomt, men også slitsomt til tider. Heldigvis sover vi godt om natten! I dag har hun fått vaksine, så i kveld var hun trøtt og grinete, men bæresjalet er gull verdt, så nå sover hun <3

Med dere da? Bortsett fra dine vondter og antibiotikabehandling? Fått bukt med kolikken? :)

L spiser ca 180 ML. (4 TSJ)

Det går veldig bra med oss :) men Helga tar all tid pluss litt til så føler ikke jeg har tid til å være så aktiv her inne! Hun er veldig aktiv og våken, og det er jo veldig morsomt, men også slitsomt til tider. Heldigvis sover vi godt om natten! I dag har hun fått vaksine, så i kveld var hun trøtt og grinete, men bæresjalet er gull verdt, så nå sover hun <3

Med dere da? Bortsett fra dine vondter og antibiotikabehandling? Fått bukt med kolikken? :)

Utrolig godt å høre at det går bra med dere❤️ Merker jeg har mindre tid å
være aktiv her inne på jeg også!

De små vokser og er mer våkne! Utrolig gøy å se hvordan de stadig utvikler seg!❤️

Uvi er under kontroll. Siste dag med antibiotika imorgen :D Senebetennelsen er også blitt noe bedre. Jeg klarer hvertfall å bruke armene litt mer nå ;) Bruker bæreselen min en del om dagen! Er utrolig deilig! Angrer ikke et sekund på at vi brukte en del penger på den selen! Jeg er veldig fornøyd med den :D

Snuppa sin kolikk er ikke borte! Hun sliter fortsatt mye med magen. Det har roet seg en del, men kan ikke si at kolikken er gått over enda!
Krysser fingrene for at magen blir bedre denne måneden ;)

Hvis jeg ammer først drikker hun mellom 60-100ml mme. Gir jeg kun mme så lager jeg 180ml, og så varierer det om hun drikker opp eller om det er 20-40ml igjen.

Frøkna mi er ganske flink til å gi beskjed når hun er fornøyd, og det går en del mme i vasken daglig. Jeg lager heller for lite enn for mye :P

Lykke til :) håper produksjonen tar seg opp igjen.

Hvis jeg ammer først drikker hun mellom 60-100ml mme. Gir jeg kun mme så lager jeg 180ml, og så varierer det om hun drikker opp eller om det er 20-40ml igjen.

Frøkna mi er ganske flink til å gi beskjed når hun er fornøyd, og det går en del mme i vasken daglig. Jeg lager heller for lite enn for mye :P

Lykke til :) håper produksjonen tar seg opp igjen.

Tusen takk! ❤️
Gikk ikke helt som planlagt i går. Jeg prøvde med 80 ml, men frøkna her nektet å drikke mme. Hun ville ikke ha.

Jeg har ammer hyppig i natt og håper virkelig produksjonen tar seg opp igjen, ja :) ❤️

Tusen takk! ❤️
Gikk ikke helt som planlagt i går. Jeg prøvde med 80 ml, men frøkna her nektet å drikke mme. Hun ville ikke ha.

Jeg har ammer hyppig i natt og håper virkelig produksjonen tar seg opp igjen, ja :) ❤️
Brukte du pulver eller ferdig? Jeg pratet med ei for noen dager siden og når mannen hennes hadde permisjon så tok jenta kun ferdig nan. Hu ville ikke ha pulveret. Her er det omvendt. Han vil helst ha pulveret. Det smaker forskjellige fra typer mme og om de er ferdige eller pulver.

Brukte du pulver eller ferdig? Jeg pratet med ei for noen dager siden og når mannen hennes hadde permisjon så tok jenta kun ferdig nan. Hu ville ikke ha pulveret. Her er det omvendt. Han vil helst ha pulveret. Det smaker forskjellige fra typer mme og om de er ferdige eller pulver.
Jeg brukte ferdig lagd nan. Har for såvidt pulver også. Jeg skal veie snupp i dag så får jeg se hva jeg gjør videre! Hvis hun går opp greit i vekt får jeg "holde ut" med en periode med veldig hyppig amming :D

Utrolig godt å høre at det går bra med dere❤️ Merker jeg har mindre tid å
være aktiv her inne på jeg også!

De små vokser og er mer våkne! Utrolig gøy å se hvordan de stadig utvikler seg!❤️

Uvi er under kontroll. Siste dag med antibiotika imorgen :D Senebetennelsen er også blitt noe bedre. Jeg klarer hvertfall å bruke armene litt mer nå ;) Bruker bæreselen min en del om dagen! Er utrolig deilig! Angrer ikke et sekund på at vi brukte en del penger på den selen! Jeg er veldig fornøyd med den :D

Snuppa sin kolikk er ikke borte! Hun sliter fortsatt mye med magen. Det har roet seg en del, men kan ikke si at kolikken er gått over enda!
Krysser fingrene for at magen blir bedre denne måneden ;)

Så bra du blir bedre! Melkeproduksjonen går nok opp igjen når du blir frisk, men det krever mye energi å produsere melk :) Det er utroøig strevsomt å være syk/ sliten med disse små, det blir ikke tatt hensyn til! Ja, bæretøy er virkelig gull verdt! Tulla elsker å sitte i sjalet!
Det er så morro å følge utviklingen, blir bare mer og mer aktiv og nysgjerrig på omgivelsene :)

Krysser fingrene for at det blir bra snart, stakkars liten ❤ utrolig fortvilende når de gråter og ingenting hjelper :(

Back
Topp