KnøttetoglilleX
Flørter med forumet
Hei
Jeg har et dilemma som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Jeg jobber i en jobb jeg hater. Jeg har jobba der rundt et år, og er siste nye de har ansatt. Det er for øyeblikket ingen ting å gjøre og jeg sitter hele dagen og glaner i veggen. De ser nå at det er lite å gjøre og at vi er for mange på jobb. Så i dag fikk jeg plutselig innkallese til medarbeidersamtale i morgen. De vet jeg ikke trives (føler meg rett og slett mobba på jobb) og nå da denne medarbeidersamtalen. Jeg er skråsikker på at de vil ha meg ut igjen.
Nå har det seg også slik at vi planlegger et barn til, til sommeren og mitt høyeste ønske er at jeg kan bli sykemeldt fra det sekundet spira sitte og ut graviditeten. Det lønner seg jo økonomisk for oss. Søker heller ny jobb når jeg må tilbake etter permisjon. Hater å dra på jobb om morgenen og det ødelegger faktisk hverdagene mine, for jeg er konstant tris og lei meg. Det har pågått en stund nå og dette sammen med en del andre ting på hjemmefronten gjør at jeg har bestilt time hos legen min, men har ikke time før om tirsdag om en uke. Jeg kommer da til å ta opp en ønsket sykemelding på bakgrunn av at jeg har det jævli på jobb og sliter psykisk både hjemme og privat.
Men spørsmålet mitt er da; hvis jeg blir sagt opp i morgen, hvordan stiller jeg da i forhold til sykemelding og lønn. Det er jo sinnsykt kjip hvis jeg ender opp arbeidsledig med 60% lønn rett før vi planlegger en ny graviditet. Det blir jo ikke veldig høye lønna jeg får da i permisjon og det er jo ikke sikkert jeg får ny jobb før det heller. (skal sies at vi har et barn fra før av på 2,5år) Hva ville dere gjort? Ringt legen og fått haste time å trygle om en sykemelding før de rekker å sparke meg? Kan de sparke noen med sykemelding. Hvilke rettigheter har jeg?
Sorry for langt innlegg, men jeg trenger virkelig litt hjelp. Rett før jeg begynner å sippe her jeg sitter på jobb og gjør ingen ting.