Jeg trenger et kaketips

Pogo

Gift med forumet

Vi er 4 personer som skal spise kaka, og det må ikke bli mye igjen etterpå som vi kan gå å spise på i dagevis til vi blir store som hus.. En god kake som blir spist opp på en bordsetting [8|]

Karamellkake! [:)] Liten langpanne. Nyy-de-lig!

(1 kopp = 1,5 dl)

3 egg
3 kopper sukker
225 gram smeltet smør
1,5 kopp melk
3 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
4 kopper hvetemel
4-5 ss (litt mer) karamellsaus

180 grader midt i ovnen i ca 30 minutter.

Trenger verken vente på egg/sukker til det blir eggedosis eller være så nøye på hva du har i først og sånn her [:)]

Glasur:

300 gram melis
100 gram smeltet smør
4 ts karamellsaus (litt mer)
2-3 ts vaniljesukker
3 ss kaffe

Lett som en fjert! ;)

ORIGINAL: TJ2008

Firkløverkake

Eplekake

Type vanlig sjokoladekake

Banankake

Alle desse KAN jo fryses til seinare bruk og[;)]

Spørs om det blir noe frysing. Vi er gode til å overtale oss selv [;)]

ORIGINAL: superpia

Langpanne? Da må jo gjestene spise 10 stykker hver. Det tror jeg ikke de kommer til å gjøre. Hmm. Kaka ser god ut da.

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Da bør du IKKE lage Oreo kake i hvertfall [8D]

Nei, den smellen har jeg gått på før. Man kaster ikke oreokake..

Hehe, i det andre vinduet har jeg oppe en oppskrift på oreokuler fra det søte liv [:D]

ORIGINAL: tuppsideisi

Pavlova....
Nydelig, men den holder seg ikke så lenge så max 2 dager med spising, samt at den eer så søt og mektig at du ikke klarer masse...

Ja, det kan være noe. Men da må jeg kanskje få tak i bær for å ha oppå? Eller kan man bruke frukt?

ORIGINAL: Pogo

ORIGINAL: superpia

Langpanne? Da må jo gjestene spise 10 stykker hver. Det tror jeg ikke de kommer til å gjøre. Hmm. Kaka ser god ut da.

Hallais! LITEN langpanne! Da blir det jo knapt nok fire-fem stykker på hver, og såpass må de da tåle! [8D]

Mange bra tips. Suksessterte blir det ikke. Det er det samme som oreokake. Vi kommer til å spise på den i dagesvis siden vi nekter å kaste den.

Jeg ser ikke for meg hvordan den marsipanstangsaken skal bli. Kliner på marsipan til pynt eller som lokk eller hva?

Bringebærmousse kaken som du finner inne på www.detsoteliv.no !!!!!

Forfriskende gooooood!!

Skjønner. Jeg skal sjekke ut bringebærkaka, men det er ikke lurt at jeg er så mye inne på det søte liv. Plutselig lager jeg karamell og konfekt og alt mulig [8D]

Denne nydelege blåbærpaien lagar du på 10 min og den blir oppeten i ein bordsetting.
Blåbærpai

130 gr smør
130 gr sukker
130 gr mandlar
130 gr kveitemjøl
1 pk vaniljekrem
1 pose frosne blåbær frå frysedisken
2 ss sukker

Finhakk mandlar i foodprosessoren, smelt smøret og bland alt godt saman. Smør vaniljekremen utover i ei paiform, strø frosne blåbær over, strø på sukker og smuldre deigen over til slutt. Steikast på 200 grader til smuldredeigen er fin og gyllen. Server den lunken. Nam nam[:D]

Back
Topp