Jeg trenger en badevekt

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Vekten min er så ustabil. Jeg pleier å gå på den 3 ganger etter hverandre når jeg veier meg, og den kan vise 1-2 kg forskjell. Det meste har vært hele 4 kg forskjell fra den minste til den høyeste vekten. Min er kjøpt på chlas ohlson.

Så da lurer jeg på om dere har noen tips til meg. Hvilket merke er du fornøyd med? Digital eller ikke? Finnes det vekter som måler fettprosent som ikke er så dyre (og er av god kvalitet)? Jeg er ikke interessert i å kjøpe fra chlas ohlson eller biltema. Jeg vil ha kvalitet som varer.

Digital fra IKEA. Fin og stabil. Heter Saltviken til kr 165,-

Jeg fant ut at vekta viser ulikt uavhengig av hvor på gulvet den står, så passer nå bare på at den står på samme fliser hver gang.

Enig med Plomme. Man må passe veldig godt på hvor vekta står. Jeg bruker den fra IKEA som er digital :)

Jeg fant ut at vekta viser ulikt uavhengig av hvor på gulvet den står, så passer nå bare på at den står på samme fliser hver gang.

Jeg setter den på samme plass hver gang. Men uansett så flytter jeg den ikke mens jeg holder på. Den skal vel uansett ikke vise 1-2 kg forskjell på 30 sekund når den står på samme plass?

Den må stå stabilt, ellers varierer den. Hos oss et ikke alle flisene helt perfekt, så de fleste steder står den ikke stabilt.

Står den stabilt varierer den ikke, vi har en digital av ikke akkurat dyreste merke uten at jeg husker hvor den er fra.

Jeg setter den på samme plass hver gang. Men uansett så flytter jeg den ikke mens jeg holder på. Den skal vel uansett ikke vise 1-2 kg forskjell på 30 sekund når den står på samme plass?

Nei, det skal den ikke. Digital?

Den må stå stabilt, ellers varierer den. Hos oss et ikke alle flisene helt perfekt, så de fleste steder står den ikke stabilt.

Står den stabilt varierer den ikke, vi har en digital av ikke akkurat dyreste merke uten at jeg husker hvor den er fra.
Hvordan ser du at den står stabilt? Er det bedre å ha vekten en plass uten fliser, eller kan alle overflater gjøre at vekten står ustabilt?

Hvordan ser du at den står stabilt? Er det bedre å ha vekten en plass uten fliser, eller kan alle overflater gjøre at vekten står ustabilt?
Jeg merker det fordi den vipper om jeg trykker på et hjørne

Alle ikke-flate gulv vil gi dette problemet, men det er nok vanligere på flis.

Dog har vi gulvbelegg i gangen, og en god cm klaring under ene hjørnet på kommoden....

Våres ble stabil etter at vi flytte den under sofaen i stua. Lærte noe nytt her av de som jobber med vekter. Bade vekter blir ustabile og ryker fortere hvis de står på varmekabler.

Back
Topp