Jeg trenger anbefaling av kjøkken/kjøkken leverandør?

guttemammaen

Forelsket i forumet
Jeg skal få nytt kjøkken i høst, men det er jo så mye å velge i og jeg vet ikke helt hva jeg bør se etter og hva som er bra kvalitet. Jeg fant en innredning på IKEA som jeg likte, men pga gammelt hus med lav takhøyde går det ikke med standard overskap som er 80 cm. De har også 60 cm, men det blir for lavt igjen. Har dere noen tips til meg ang leverandør og kjøkken? Hva bør jeg unngå? Noen som har erfaring med møbelkjøkken? Jeg har fått tegning fra møbelkjøkken på hvit jubileum; http://www.mobelkjokken.no/kjokken/-hvit-jubileum//

Jeg har som sagt et gammelt hus som er pusset helt opp, men der vi har beholdt noen tømmervegger (ikke i kjøkken). Jeg tenker at en minimalistisk stil ikke vil passe i mitt kjøkken, men samtidig ønsker jeg ikke alt for mye dill og dall. Jeg blir så veldig usikker, og synes det er veldig vanskelig!

Har god erfaring med sigdal :) de tegnet og kom med ideer og fant noe som passet i det rommet vi har kjøkken de kom med mange valgmuligheter innenfor fronter og slikt, er ihvertfall veldig fornøyd :)

Vi har herregård fra sigdal,men angrer livet av meg for at vi ikke gikk for IKEA.. Kjøkkenet ble svinedyrt,og syntes ikea har vell så mange fine og billigere alternativer..

Vi har herregård fra sigdal,men angrer livet av meg for at vi ikke gikk for IKEA.. Kjøkkenet ble svinedyrt,og syntes ikea har vell så mange fine og billigere alternativer..

Leverandøren av sigdal er dessverre nedlagt her jeg bor og det er litt langt å reise for å komme til nærmeste butikk som har sigdal, men jeg har sett på sidal og de har fine kjøkken. IKEA var min plan også, men det går ikke pga høyden på overskapene.

Foreldrene mine gikk til elkjøp tror jeg det var da de pusset opp hytta og er foreløpig veldig fornøyd ihvertfall :-)

Leverandøren av sigdal er dessverre nedlagt her jeg bor og det er litt langt å reise for å komme til nærmeste butikk som har sigdal, men jeg har sett på sidal og de har fine kjøkken. IKEA var min plan også, men det går ikke pga høyden på overskapene.
Ja,kjøkkenet er fint altså.. Men jeg kunne bytte kjøkken 3 ganger på ikea,framfor det jeg betalte for sigdal.. Jeg kjøpte rett fra fabrikken i sigdal,og er ikke utpreget fornøyd med servicen der heller..

Ja,kjøkkenet er fint altså.. Men jeg kunne bytte kjøkken 3 ganger på ikea,framfor det jeg betalte for sigdal.. Jeg kjøpte rett fra fabrikken i sigdal,og er ikke utpreget fornøyd med servicen der heller..

Ja jeg skulle også ha ønsket at jeg bare kunne velge ikea. Ikke bare fordi at det er rimelig, men jeg fant virkelig et som jeg likte veldig godt. Ble litt sur da jeg oppdaget at de bare hadde 60 og 80 cm overskap. Hadde de hatt 70-75cm så hadde det gådd bra!

Hvor høyt er det fra gulv til tak? Kan du ikke bruke 80 cm om du tar dem helt takhøye? Hva blir avstanden fra benken til underkant skap om du tar dem helt opp? Og hvorfor kan du ikke velge 60? Det er jo bare 20 cm mindre. Du er på jakt etter en leverandør som har 70 du eller? Da må du jo i såfall finne ut hvem som leverer det i nærheten av deg.

Ja jeg skulle også ha ønsket at jeg bare kunne velge ikea. Ikke bare fordi at det er rimelig, men jeg fant virkelig et som jeg likte veldig godt. Ble litt sur da jeg oppdaget at de bare hadde 60 og 80 cm overskap. Hadde de hatt 70-75cm så hadde det gådd bra!
Det er litt kjedelig,men har du prøvd å få tegnet kjøkkenet der? Kanskje di har noen tips el løsninger til deg? :)

Hvor høyt er det fra gulv til tak? Kan du ikke bruke 80 cm om du tar dem helt takhøye? Hva blir avstanden fra benken til underkant skap om du tar dem helt opp? Og hvorfor kan du ikke velge 60? Det er jo bare 20 cm mindre. Du er på jakt etter en leverandør som har 70 du eller? Da må du jo i såfall finne ut hvem som leverer det i nærheten av deg.
Det er 2.20m i takhøyde, slik at 80 cm skap vil komme helt i taket og vi bør jo ha en liste der. 60 cm skap blir veldig små og jeg tror det blir rart.

Sjekk om du har noen som bygger kjøkken der du bor. Vi fikk tegna kjøkken med Sigdal, det kom på 300 000! Så fikk vi tegna et tilsvarende kjøkken med en som bygger det selv på mål, det blir iallefall 100 000 billigere enn Sigdal!! Og da får vi heltre kjøkken med gode hvitevarer og smarte løsninger :)

Det er 2.20m i takhøyde, slik at 80 cm skap vil komme helt i taket og vi bør jo ha en liste der. 60 cm skap blir veldig små og jeg tror det blir rart.
Jeg tror dessverre du ikke har så mange andre valg. Aldri hørt om noen som leverer 70 cm, da må du nok kontakte en møbelsnekker som kan lage kjøkken til deg. Takhøye er jo fint det, vi har det og kun satt på en 3 cm foring øverst for at støvet ikke skal legge seg oppå. Om du har benkskap med benkeplate som er 90 cm evt 92 som mange har i dag og har 60 cm mellom benk og overskap(som er veldig normalt mellomrom) og velger 60 overskap vil du ha 8-10 cm igjen til taket. I mine ører høres det perfekt ut. Enig at 80 ikke vil passe. Jeg hadde garantert tatt IKEA!

Takk for mange svar. Vi fortsetter å lete og tenke, men det er vanskelig. Venter på tilbud fra Møbelkjøkken, nettoline og drømmekjøkken. De kan levere me 70 cm overskap.

Back
Topp