Jeg tisser på meg............................

Liffy

Elsker forumet
Etter 2 tette barnefødseler har jeg til min GRU oppdaget at jeg tisser på meg........ Jeg fødte siste på mandag nå for 4 dager siden. Har heldigvis hatt på bind p.g.a blødninger, men hadde jo ikke akkurat tenkt å gå med det resten av livet da![:o] Når jeg var gravid nå så hendte det jeg tisset på meg når jeg nøys eller hostet, men nå klarer jeg ikke engang å stenge strålen når jeg tisser og prøver å holde igjen for å trene.... er kjempe ekklet!!!
Er det noen som vet om dette vil kunne gjøres noe med???[:(]

Dette skjedde med meg 1 uke etter fødselen, var veldig frustrerende.
Jeg begynte å trene bekkenbunnen, gjøre slike knipe øvelse, og dette funket bra.
Det skjedde ikke igjen[:)]

Lykke til

Mamman min hadde dette problemet, og var ikke flink nok med knipeøvelsene.. Hun fikk operasjon til slutt, men det er sånn skikkelig siste utvei-opplegg. Så det gjelder nok bare å være flink til å knipe, selv om det er skikkelig HAT!
Lykke til![:)]

ORIGINAL: Krokodillemor

50 knipeøvelser hver morgen og 50 hver kveld. Det vil bli gradvis bedre helt til du ikke har problemer lenger. Kjenner mange som har slitt med det samme og alle har blitt bra igjen.

Er nok ikke vits i å knipe så mange ganger for knipene blir ikke riktige da. Heller få og ofte. [:)]

er ikke rart du tisset på deg hvist der bare er 4 dager siden du fødte, må jo tenkte på hvilken belastning de musklene har vært igjennom, må få tid på seg til å stamme seg opp igjen, jeg klarte ikke knipe strålen av da jeg tisset ca 1-2 mnd etter fødselen, men med daglige knipeøvelser er det blitt normalt igjen. Ikke fortvil det blir det samme igjen

Jeg hadde samme problem under mitt første svangerskap og etterpå - men men nr. 2 var jeg veldig bevisst og gjorde knipeøvelser hele tiden, både før og etter fødsel, og det hjelper! Tenk på at du kniper hver gang du f.eks løfter babyen din, eller løfter noe annet - da blir du mer bevisst på det,og gjør det til slutt automatisk uten å tenke på det.

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Liffy

Etter 2 tette barnefødseler har jeg til min GRU oppdaget at jeg tisser på meg........ Jeg fødte siste på mandag nå for 4 dager siden. Har heldigvis hatt på bind p.g.a blødninger, men hadde jo ikke akkurat tenkt å gå med det resten av livet da![:o] Når jeg var gravid nå så hendte det jeg tisset på meg når jeg nøys eller hostet, men nå klarer jeg ikke engang å stenge strålen når jeg tisser og prøver å holde igjen for å trene.... er kjempe ekklet!!!
Er det noen som vet om dette vil kunne gjøres noe med???[:(]

ikke fortvil!!!!! du har nettopp født,da er det helt normalt at du kan tisse på deg!! jeg merket den første uken etter fødselen at jeg måtte løpe på do når jeg måtte tisse,men dette ordnet seg selv noen uker senere.uten at jeg tok knipe øvelser. det går jo sammen der nede,men jeg vil anbefale at du venter til blødningene er over før du begynner å trene,da for musa"hvilt" etter ett langt svangerskap og fødsel[:D] eneste du kan gjøre om du vil,er å øve deg på å kutte strålen når du tisser[;)]

lykke til[:)]

Jeg har ikke klart å stenge strålen når jeg tisser siden jeg fikk mitt første barn.

Og nyser jeg uten å rekke forberede meg, så kommer det noen dråper... [:o] 

Og jeg kan ikke hoppe på trampoline eller hoppe tau før det kommer litt.....

Back
Topp