JEg syns ikke en

Enig! [:)]

Enig med deg, men jeg tror jeg kommer til å bli en streng mor av den enkle grunn at jeg ikke har nok tålmodighet. Merker i forhold til de andre barna jeg har passet at jeg fort kan bli streng i stemmen når tålmodigheten er brukt opp..
[8D]

ORIGINAL: **tvilling85**

Enig med deg, men jeg tror jeg kommer til å bli en streng mor av den enkle grunn at jeg ikke har nok tålmodighet. Merker i forhold til de andre barna jeg har passet at jeg fort kan bli streng i stemmen når tålmodigheten er brukt opp..
[8D]

Godt vi er flere! [8D]

[8D]

Kan signere denne 100%[:)]

ORIGINAL: lykkelig mamma til 2

eeemmmm, ingen av dere som har 3åringer - er det?

Hehehehe, tenkte jeg også på [8D]

ORIGINAL: ladylovelylux

[8D]

hehe frykter kanskje at når snuppa mi blir en tenåringsjente at jeg fort kan bli et hatobjekt kanskje? [8D] Syns sånne tenåringsjenter ofte kan si " ååååhhh du ødelegger livet mitt" hihi
Jeg sa aldri det som tenåringsjente, men jeg tenkte det der jeg bodde langt inni skogen mens vennene var på fest [8D]

ORIGINAL: Gina84

Er enig i det,men vet også det at jeg kan være litt streng når snuppa har testet min tolmodighet til det ytterste..Men man trenger så absolutt ikke være streng for å være en god mor[;)]

Nei, man trenger ikke, men guri man blir det nesten litt for ofte mot sin vilje av og til[&:]

Er du for streng så kan det gå begge veier, samme med å være for snill. Jeg har vokst opp med en veldig snill mamma og en veldig streng pappa. Det var en fin kombinasjon [;)]

Veldig enig [;)]

Jeg kommer til å bli en skikkelig nazimor.. som jeg kaller det selv.
Jeg er og kommer alltid til å være full av kjærlighet og kos overfor ungen min, men har jeg sagt noe så er det sånn.
Ferdig med det. Streng .. mulig det i andres øyne, men jeg vil heller kalle det bestemt og rettferdig. Får helt noia av folk som "spiser du ikke opp middan din så må du gå rett i seng".. også fullfører man ikke truslen... Mange gjør det når de blir slitne og ikke orker kjempe lenger.... Men man gjør bare seg selv en bjørnetjeneste. Så ja... jeg blir en streng, kjærlig og god mor. [:D][:D]

[8D]

hehe frykter kanskje at når snuppa mi blir en tenåringsjente at jeg fort kan bli et hatobjekt kanskje? [8D] Syns sånne tenåringsjenter ofte kan si " ååååhhh du ødelegger livet mitt" hihi
Jeg sa aldri det som tenåringsjente, men jeg tenkte det der jeg bodde langt inni skogen mens vennene var på fest [8D]

hahaha. eg hata jaffal mamma mest! [&:] sjøl om eg elske hu masse! Så fekk så dårlig samvittighet sånn eg oppførde meg, men måtte holda maskå å ikkje krypa t korse... [&:] ganske sta av meg! hadde veldig strenge regla på k tid eg måtte vær heima. måtte alltid gi beskjed når eg jekk noenplass å kor eg jekk! Sånn ska eg oppdra gutten min au! Viktig å ha regla! [:)]

[8D]

hahaha. eg hata jaffal mamma mest! [&:] sjøl om eg elske hu masse! Så fekk så dårlig samvittighet sånn eg oppførde meg, men måtte holda maskå å ikkje krypa t korse... [&:] ganske sta av meg! hadde veldig strenge regla på k tid eg måtte vær heima. måtte alltid gi beskjed når eg jekk noenplass å kor eg jekk! Sånn ska eg oppdra gutten min au! Viktig å ha regla! [:)]

Bodde bare med pappa i tenårene og han vil jo så klart ha jentene sine hjemme vettu hehe hendte jeg dro selvom han sa nei men da hadde jeg jo fylt 18 [8D]
Men ja, er viktig med regler [:D]

Tror det er best med en fin mellomting jeg, i noen situasjoner må man være streng for å være en god mor [:)]

Hjertens enig med deg TonjeJenta - jeg kommer aldri med en trussel uten å gjennomføre. Så man må faktisk tenke seg om før man verbaliserer trusselen også.
Kan ikke si at hvis ikke du oppfører deg reiser vi hjem, hvis man virkelig ikke kan det. Jeg har gått fra kaker på kafe - mat på peppes, kaffe hos venninder. Noen ganger må man bare sette ned foten.[>:]

ORIGINAL: awenka

grenser gir trygghet, og det å være konsekvent forutsigbarhet.

[:)]

Hva er streng for noe da? [8|] [:)] Det som er strengt for noen er kanskje ikke strengt for meg?

Jeg har iallefall stor tro på tydelige grenser og masse kjærlighet[:)]

Grenser gjør at det blir forutsigbarhet, noe som gir trygghet

Fins forresten fire oppdragelsesstiler. Autoritær, ettergivende, myndig og autoritative. Fant ikke fulgt så bra link om det her

Back
Topp