Jeg synes det er så vanskelig...

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
W

Waxi

Guest
... for jeg har sååå lyst på et barn til. Men jeg er ung (kanskje litt for ung? 19!), og enda ikke ferdig med siste året på videregående. 
Men hadde vært så herlig, og vil ikke at det skal bli 5-10 år mellom ungene. Har en på snart 2. 

Jeg hadde venta.. Her blir det kanskje 6 år eller mer aldersforskjell mellom søsknene. Ser ikke på det som noe problem. Utdanning, økonomi og modenhet synes jeg teller litt mer.

Hadde ventet! Har 4 og et halvt år mellom mine, og det er perfekt!
God tid til å kose meg med begge når de var små.
Skal jeg ha flere, så blir det nok ca samme aldersforskjell tipper jeg.

Gjør deg i alle fall ferdig med videregående først! Utdanning ER viktig, og jeg kan bare bekrefte at det er myyye lettere å "utsette" når man får flere barn. Det blir tøffere å fullføre, og man føler ofte man har en "grunn" til å gi opp.. Nei, ta den utdanningen du vil FØRST! Barna får glede av hverandre uansett..

Jeg er 19 har ei jente som blir 2år i desember og ei lita tulle på snart 3 mnd! :-) Det går kjempebra, har også siste året på skolen igjenn..

Senator Malin skrev:
Jeg hadde venta.. Her blir det kanskje 6 år eller mer aldersforskjell mellom søsknene. Ser ikke på det som noe problem. Utdanning, økonomi og modenhet synes jeg teller litt mer.

what she said...

Jeg hadde to rett etter at jeg ble 21. Angrer ikke, men ser jo nå at det hadde vært enklere å ta utdannelse hvis jeg ikke hadde hatt to barn. Det gikk selvsagt, men det var tøfft til tider, og spesielt med en mann som er mye vekke i jobben. 

Jeg hadde ventet hadde jeg vært deg. Vet at det ikke er så lett å tenke sånn når eggstokkene skriker som værst (har vært der). 

1ise skrev:
Jeg er 19 har ei jente som blir 2år i desember og ei lita tulle på snart 3 mnd! :-) Det går kjempebra, har også siste året på skolen igjenn..

Åh, så koselig!!:) Hvor er du fra? Går du på vanlig videregående , eller privatist? :-)

Senator Malin skrev:

Du sa det så bra

Jeg hadde venta.. Hvertfall til du er ferdig på skolen..
Hvis dette er siste året ditt (?), så du er ferdig i juni, kan du jo heller begynne å tenke på prøving da.. Det er jo ikke såå lenge til, og ting blir så mye lettere for deg.
Tenk om du skulle bli gravid nå, slite med ekstrem svangerskapskvalme, og gå på skolen da? Et rent helvete, skal jeg si deg..
Jeg fikk førstemann 3 uker etter avsluttende eksamen på vgs, påbygg. Hadde et drithardt år, veldig lite å gøy å gå høygravid i russetid, usikker på om jeg rakk å ta eksamen, ja, og atpåtil var jeg kvalm i alle 9 mnd..

Nå har jeg gjort samme tabbe igjen (babyen var planlagt, men jeg kom inn på en høgskole jeg aldri i livet hadde trodd jeg skulle komme inn på).
Er 21, har termin i januar, og tar permisjon da..
Litt tungvint, med tanke på at jeg må utsette alt et ekstra år, og begynne på nytt igjen  med en ny klasse ..
Hadde jeg kunnet valgt om igjen, hadde jeg absolutt ventet med barn. Ser nå hvor viktig skolen faktisk er for meg, og hvor gøy det hadde vært å være 100 % ferdig med utdanning før jeg hadde fått barn..

Jeg kjenner til følelsen for jeg har det på samme måte (nesten)

Jeg er 24år gammel og har en gutt på 13mnd og jeg har sååå lyst på en til og har alltid ønsket meg liten aldersforskjell mellom barna... men sambo (som ikke er biologisk far til min sønn) og jeg har ikke vært sammen lenger enn 7mnd, jeg har ikke jobb og har nå bestemt meg for å begynne skole i januar og få meg en skikkelig utdannelse. Skolen er 1år og da blir jeg nok pent nødt å vente til jeg er ferdig på skolen og har fått meg en jobb... fornuften må nesten gå foran følelsene her for det er sååå viktig at barna får vokse opp i et trygt stabilt hjem og for å ha det så må man nesten ha inntekt... og det er vanskelig å få seg jobb uten utdannelse for tiden, spesielt jobb som passer ved siden av det å ha småbarn

Hvis du føler deg klar for en til, synes jeg ikke du skal vente jeg :) Er selv ung og har to tette. Den første var født i lærlingetiden, og den andre uten noen fast jobb. Ordnet seg likevel :)

Jeg synes tette søsken er gull verd, det er jo bare å gå skole så lenge du klarer under graviditeten, ta permisjon, og begynne på igjen? :)

Så lenge du vet du greier det økonomisk så er det bare å kjøre på :D

Har du muligheten til å velge, ville jeg valgt å vente til fullført skole :)

Du er jo 19 år, og har fremdeles god tid :)

Jeg er 21 år, har en sønn på snart 11mnd og har termin i juli. Jeg går allmennpåbygg nå, og håper jeg klarer å fullføre uten problemer under svangerkapet :)

Signerer det Senator Malin skrev :)

Det er kjempe flott at du er klar for flere barn, men vennligst tenk fornuft, fordi det ikke er sikkert at du får et kvalme eller hodepinefritt svangerskap. Det er best å fullføre utdanning først før du kan gjøre som du har lyst til etterpå! :) Lykke til!

Hehe, det var nesten som å se meg selv skrive.. Jeg er også 19, går siste året på vgs, men har en datter på start 1 år. Har sååå lyst på fler barn om ikke så alt for lenge. Jeg skal studere etter vgs også, og det er jo 6?? år til jeg er ferdig. Vil ikke ha 7 år mellom.. Men skal nok vente et års tid med å begynne å prøve uansett.

Jeg vil råde deg til å vente litt, kan jo hende du blir dårlig under svangerskapet. Men du må jo velge selv.. Det går nok bra uansett hva du gjør! Men finner jo alltid løsninger på ting :)

Jeg VET hvordan du har det! Eggstokkene (og hele resten av meg) skriker etter å bli gravid - men enn så lenge klarer fornuften å ta overhånd. Vil gjerne gå ferdig skolen sammen med klassen jeg har begynt i, samtidig som jeg har sååå lyst på barn.

Tror du gjør lurt i å fullføre vgs før du får flere barn. Tenk så glad du skal være når du er ferdig med permisjonen og slipper å ta fatt på vgs igjen :D

Back
Topp