Jeg synes barnehagen krever for mye av foreldrene!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
I dag er det FN kaffe, for litt siden var det foreldremiddag, så var det foreldre kaffe, foreldremøte,dugnad og hittil denne høsten to planleggningsdager. Neste måned er det foreldre kaffe og besteforeldre kaffe. Og snart begynner julen. Jeg føler jeg burde være hjemmeværende for å rekke alt dette her jeg. Nå jobber vi turnus og det er like vannskelig på kveldstid som på dagtid. Og det som irriterer mest er vel at min samboer ALDRI kan være med og jeg må gå alene hele tiden. Hadde vi kunne delt litt på det hadde det nok gjort ting lettere! Krever barnehagen deres så mye? Så klart er garantert koselig for barna, men kanskje ikke fullt så koselig for arbeidgiverene:p

Nei her er det et foreldremøte eller foreldrekaffe en gang i halvåret og det synes jeg er nok. Så er det planleggingsdagene da, men det er jo greit.
Synes det var litt vel mye ja, og man føler jo at man er sær hvis man ikke blir med på det og.

Ja det er nettopp det. I fjor glemte jeg at det skulle være besteforeldrekaffe og følte meg rimlig dum når jeg kom å hentet lillemann. I dag skal de samle inn penger, så du må kjøpe kaffe, vaffler lodd osv. Koselig ting å gjøre, men det blir litt mye:( To ganger pluss plannleggningsdager skulle jeg klart:)

Oi, dette var jo kanskje litt i overkant mye opplegg der foreldre inkluderes. I bhg til min gutt er det høsttakkefest, Luciafeiring, sommerfest, dugnad og foreldremøter (tror ikke det er flere arrangementer, men vanskelig å huske nå i farten). Planlegningsdager er jo noe alle har, så akkurat det er ikke noe jeg tenker på. De er tross alt viktige.

Det hørtes mye ut ja!

Selv skulle jeg ønske de hadde litt mer i barnehagen vår jeg. Der er det ett foreldremøte, luciakaffe og en sommerfest iløpet av året. Både luciakaffen og sommerfesten er "rett inn, rett ut". Jeg synes det er hyggelig og få se litt av det som skjer i barnehagen, treffe andre barn og foreldre, annet enn bare ved levering/henting. Men så har jo jeg anledning til og delta uten problemer også da.

Slik som her har de julefest en lørdag, men bare for barna og de ansatte. Skulle gjerne vært med der også jeg. :p

Klartplanleggningsdager er noe alle har, jeg bare nevnerde også for det kreves da at noen er hjemme med barnet. Dette som jeg har skrevet her er bare på denne siden av året. Så klart er det koselig å se hva de har drevet med i barnehagen. Men når man er to i full jobb er det vannskelig å få alt til å passe. Blir litt mye når det er noe hver måned...

Her er det omvendt... Jeg kan aldri bli med på sånt, for er bestandig på jobb når det er slike ting. Og synes det er veldig synd.... Har vel vært høstakkefest, besteforeldrekaffe, foreldremøte og dugnad. Og foreldresamtale, men den fikk jeg til å bli med på :)
Planleggingsdager er jo likt for alle, her har det vært 3 stk hittil.

D har vært 1 plandag å komme 2 etter hverandre i november.
men d e slik alle har.

I dag e d fn-dag me foreldre kaffi men d e og den einaste foreldre kaffien dette halvåret
så suns d går greit :)

Jentungen begynte nå i midten av august, jeg har vært på ett foreldremøte, gubben har vært på en foreldresamtale også har de hatt en dag der foreldrene kan komme på besøk og da var gubben der. Hvordan det blir resten av året vet jeg ikke:P Men det høres ut som det skjer veeeldig mye i din bhg:P

Problemet ditt er vel i realiteten at samboeren din ikke gidder å engasjere seg, ikke at det skjer så mye i barnehagen. Forøvrig er det ikke møteplikt på ting som foreldrekaffe, og besteforeldrekaffe er det kanskje noen besteforeldre som kan ta seg av?

På avd til simen er det foreldrekaffe en gang i mnd. og det er lucia og planlegningsdager og sommerfest. så det virket veldig mye det der.

Nedsig skrev:
Problemet ditt er vel i realiteten at samboeren din ikke gidder å engasjere seg, ikke at det skjer så mye i barnehagen. Forøvrig er det ikke møteplikt på ting som foreldrekaffe, og besteforeldrekaffe er det kanskje noen besteforeldre som kan ta seg av?

Samboeren min er som regel på jobb, har ikke noe med at han ikke gidder. Og nei det er ikke møteplikt men det er vårt barn som blir rammet av at foreldrene aldri kan. Og vi har desverre ikke slike besteforeldre som kan stille opp de alle fire er i full jobb og bor ett stykke unna. Jeg synes det kreves litt mye, når det skjer noe flere ganger i måneden. Og ja jeg irriterer meg så klart over at min samboer slipper da jeg ikke liker slike sosiale ting.

Bhg forlanger da sikkert ikke at foreldrene kommer på alt? Det gjør iallefall ikke vi der jeg jobber. Er basar hos oss i dag, men av erfaring vet vi at det er noen foreldre som kommer. Barna får med seg litt penger, og så styrer vi det. I bhg til lillegutt hadde de høstfest med grønnsakssuppe på fredag, da jobba jeg og kunne ikke delta. Men det gjorde min samboer da riktignok. Tror du burde få mannen mer engasjert i bhg-tilværelsen...

I det siste synes jeg også at det har vært vel mye slike ting i bhg til datteren min.
Det er FN mat i dag, hvor vi foreldre må ta med en middagsrett. Forrige uke var vi foreldre med å grilla i skogen, for de ville vise hvor de gikk på tur. Greit nok det, men litt vel tett kanskje;)
Så var det foreldremøte forrige uke også hehe..

Dette kan dere som foreldre diskutere på foreldremøte om dere er flere foreldre som ikke får vært med på sånt. Det var da voldsomt til mye de arrangerte hos dere da = /
Sånt syns barn er kjempe stas så klart og sårt for de som ikke har foreldrene sine der.

Her er det foreldre møte 2-3 ganger i året. Så har de høst utstilling og lucia tog og 17mai feiring. Dugnad 2 ganger i året. Det er vel det tror jeg. Og foreldre samtale 1 gang i året og fler etter ønske.

Gubben kan vel ikke være nødt til å jobbe HVER gang det er noe sånnt? Men jeg syns det hørtes i overkant mye ut ja.
Skjer ikke så mye her, men nok til at jeg kjenner jeg er glad jeg går hjemme i permisjon, for da rekker jeg å få med meg slike ting.

Oi, hørtes mye ut.. Du kan jo ta det opp på foreldremøte, da? Høre om noen er enig med deg..

I barnehagen til jenta mi er det 3-4 planleggingsdager i året, 2 foreldremøter + "nissefest"(valgfritt å komme). Synes det er akkurat passe :)

*lykkeligst* skrev:
Gubben kan vel ikke være nødt til å jobbe HVER gang det er noe sånnt? Men jeg syns det hørtes i overkant mye ut ja.
Skjer ikke så mye her, men nok til at jeg kjenner jeg er glad jeg går hjemme i permisjon, for da rekker jeg å få med meg slike ting.

i Vi er som sagt to i turnus og vi jobbet motsatt av hverandre. Det er som at jeg jobber hvergang det er fest , brylupp osv. Og han har bestandig fri. Ingen av oss jobber frivillig sånn sett, men vi søker på turnus en gang i året og vi følger den. Ferie dager har vi brukt opp på de dagene vi jobber likt. Så sånn sett går det på flaks ;)

Her er det selvfølgelig planleggingsdager, har vært en eller to foreldrekaffe siden august og bli kjent fest. Skal være en foreldrekaffe denne uken tror jeg og lucia + noe julegreier i desember. Ja, det er mye, men er jo bare koselig. Og er ikke noe man må være med på

Det hørtes ut som det var litt mye dere må delta på ja...I fjor deltok vi på to dugnader. Foreldremøte, foreldrekaffe, luciafeiring og sommerfest var vi ikke på :p Nå var ikke snuppa i barnehagen de dagene heller. Var en slik innsamlingsgreie som vi ikke deltok på, men snuppa var der, kom helt på slutten, og da var jenta mi den eneste som ikke hadde foreldre der, og det var ikke noe gøy.Men vi hadde rett og slett ikke mulighet til det. Så skjønner at man føler man må delta når det er noe!!

Back
Topp