Jeg stresser visst for mye jeg..

Evette

Gift med forumet
Rommet til lillgull er ikke ferdig. Gulvet må males før jeg kan sette inn møbler og ordne til. Sambo sa her en dag at jeg må roe ned for de tingene kan vi jo fikse når lillegull har kommet..... Sitter nå og tar meg en kaffi med pappa og han kommer med samma setninga. "Ta det med ro, ting kan ordnes når han kommer ut" .. De ser ikke at ting kan bli vanskelig og ordne med en baby på puppen og 2 barn som skal følges opp! Mannfolk:p

Haha det er typisk mannfolk! Her er ALT absolutt ALT gjort! Til og med spraya antirust på hjulene på vogna, så pappan hadde ikke noe å si hihihihi! Men nå har jeg jo gått med svake rier en god stund, så småen kan komme når som helst :p

Haha det er typisk mannfolk! Her er ALT absolutt ALT gjort! Til og med spraya antirust på hjulene på vogna, så pappan hadde ikke noe å si hihihihi! Men nå har jeg jo gått med svake rier en god stund, så småen kan komme når som helst :p
Jada. Hvorfor ha god tid når alt kan ordnes i siste liten?:p nei, jeg får sette på klesvask og putte litt oppi fødebagen sånn at jeg slipper å fikse alt når det hersens rommet omsider blir ferdig! Tenker jo også at det er veldig greit å ta det mer med ro etterhvert!

Åh, ja ikke sant! Det måtte komme fra en manns munn. :D Her stresser jeg også for å gjøre alt helt klart, fordi det blir nok å gjøre etterpå! Aldri om jeg da begynner å male barnerommet liksom...

Rart de ikke ser det samme som oss. Men han kommer til å skjønne det i etterkant tror jeg. Når alt han da begynner å tenke på at vi skulle hatt/skulle gjort, faktisk er på stell. :P

Samme opplegg her.. barnerommet må males og alt av babyutstyr er stuet bort til det er gjort. Gubben vil bare slappe av i ferien sin og tenker at alt som skal gjøres av oppussing i huset kan han begynne med når han starter på jobb igjen. Ser for meg at det kommer til å gå tregt.. 6 uker til termin.. :O

Når dere har rommet klart, er det fordi babyen skal sove på rommet fra start av?
Jeg for min del stresser veldig lite med barnerommet. Er sikkert 6 mdr til hun skal bruke det her ihvertfall :) så akkurat det blir til sånn litt etterhvert :)

Her stresser vi begge, men det er jo sant - Noe kan gjøres etter ankomst. Moren min beroliger oss med det. Mitt barnerom var ikke ferdig da jeg ble født, men det gikk fint.

Så vi prøver å ikke stresse for mye. Vi har jo alt utstyr, mangler bare å ferdigstille rommet hennes. Hun skal sove med oss en god stund, så det er jo ikke noe krise.

Når dere har rommet klart, er det fordi babyen skal sove på rommet fra start av?
Jeg for min del stresser veldig lite med barnerommet. Er sikkert 6 mdr til hun skal bruke det her ihvertfall :) så akkurat det blir til sånn litt etterhvert :)
Vårt barnerom er rett vedsiden av vårt rom. Altså du må gå gjennom barnerommet for å komme inn på vårt rom, så det blir nok brukt fra starten av. Også kommoden, stellebenken skal stå der, så ja. For oss er det veldig greit å ha det rommet klart før lille kommer :)

Åh, ja ikke sant! Det måtte komme fra en manns munn. :D Her stresser jeg også for å gjøre alt helt klart, fordi det blir nok å gjøre etterpå! Aldri om jeg da begynner å male barnerommet liksom...

Rart de ikke ser det samme som oss. Men han kommer til å skjønne det i etterkant tror jeg. Når alt han da begynner å tenke på at vi skulle hatt/skulle gjort, faktisk er på stell. :P
Ja! Nå har vi 2 barn som ka klare seg litt selv. Om 5 uker har jeg de 2 og i tilegg en baby og ta vare på. Skal jeg da ha babyen i wrap og male gulvet samtidig?:p nei, absolutt greit å bli ferdig nå!

Hun skal ikke sove på barnerommet i starten nei, men det kommer til å bli brukt som stellerom og oppbevaring av kommoder og klær. Har ikke andre plasser å gjøre av ting. Stellebordet kommer neste uke og det får bare stå flatpakket en plass til rommet er klart

Her er mannen motsatt. Alt som kan gjøres, skal gjøres. Ikke snakk om å utsette noe :p helt greit for min del, for det betyr at første etasje er ferdig oppusset(totalrenovert) innen lille kommer i november. Da har vi brukt ca 2år på oppussing(ikke hele tide ) Rommet stod klart i mai, så det mangler kun noen hyller så er det klart :)

Haha, da er i så fall jeg et typisk mannfolk! Har ikke seng i hus enda en gang, og barnerommet blir ikke innredet før utover høsten en gang. Han skal sove på vårt rom den første tida uansett ;-) Jeg tar det med knusende ro! :-)

Blir litt stressa av at jeg ikke har stressa... Klærene ligger fortsatt sortert på spisestuebordet, nøytral og blenda sensitive vaskemiddel er kjøpt inn og skapet ryddet klart til å ta imot nyvasket tøy... Men det kryper visst ikke ned i kjelleren og vaskemaskinen av seg selv....? :-P Soverommet og barnerommet må omformøbleres og vi må få kjøpt et par nye kommoder... Planene er der, men... Tiltaksløsheten vinner her i gården... :-P Mamma kommer hjem fra hytta til uka, så hun kommer nok innom og får sparket denne late røven igang... ;-)

Gubben her kunne ikke skjønne hvorfor jeg måtte finne fram seng, stellebord osv når d tross alt er 6uker igjen:angry5 tror ikke de skjønner at kroppen ikke akkurat blir bedre framover.

Rommet til lillgull er ikke ferdig. Gulvet må males før jeg kan sette inn møbler og ordne til. Sambo sa her en dag at jeg må roe ned for de tingene kan vi jo fikse når lillegull har kommet..... Sitter nå og tar meg en kaffi med pappa og han kommer med samma setninga. "Ta det med ro, ting kan ordnes når han kommer ut" .. De ser ikke at ting kan bli vanskelig og ordne med en baby på puppen og 2 barn som skal følges opp! Mannfolk:p
Om det er en aldri så liten trøst. Jeg fødte 16. Februar, og rommet til junior er heller ikke klart :-) Forsøk å slappe av. Selvom det er vanskelig. Jeg ble stresset fordi jeg så "alle andre" gjøre klart rommet. Enda så haster det ikke for oss, lille sover med meg og pappa enda :-)

Blir litt stressa av at jeg ikke har stressa... Klærene ligger fortsatt sortert på spisestuebordet, nøytral og blenda sensitive vaskemiddel er kjøpt inn og skapet ryddet klart til å ta imot nyvasket tøy... Men det kryper visst ikke ned i kjelleren og vaskemaskinen av seg selv....? :-P Soverommet og barnerommet må omformøbleres og vi må få kjøpt et par nye kommoder... Planene er der, men... Tiltaksløsheten vinner her i gården... :-P Mamma kommer hjem fra hytta til uka, så hun kommer nok innom og får sparket denne late røven igang... ;-)
Komt deg lenger enn meg da.. Klærne? De ligger litt her og der.. Vet jeg har nok av 50/56 men akkurat vaskinga er jeg laaaaaangt unna.. Jeg har vel sett for meg at jeg vil ha kommoden på plass før vaskinga settes i gang..

Vi fikk skrudd sammen senga i dag, men det hjelper lite når ingenting av sengetøy er vasket. Mangler til og med dyne:-P

klær ligger litt her og litt der, har nogenlunde oversikt men ikke kommet noen plass med vasking;-) som nevnt over, de skjønner visst ikke hvordan de skal komme seg ned i kjelleren, inn i vaskemaskina, sette den igang og få hengt seg opp til turk etterpå:-/ i grunn litt håpløst, for det hadde gjort alt så mye enklere:-P

Ikke har jeg fått pakket fødebag en gang, mangler innkjøp til stellebordet og meg selv:-/ burde kanskje fått satt i noen høy gir sånn att mannen slipper pakke rett før vi skal reise, vil tro den bagen er ett evig kaos:-P

Fikk høre fra dag en jeg ville begynne å gjøre ting klart at jeg måtte roe meg. Nå har jeg lagt på sykehuset i 14dager med svangerskapsforgiftning og vet at han er hjemme og ikke gjør en dritt for å få alt klart til lille kommer denne uken. Så når jeg og lille kommer fra sykehuset må jeg mest sansynlig vaske hele huset og rydde og styre istedet for å komme meg etter fødsel.
Nå skal det sies at vi driver gård og er midt i slåtta så er mye stress, men han regnet jo selvfølgelig ikke med at noe kunne gå galt med svangerskapet. Så jeg ligger å stresser på sykehuset mens de har slitt med å holde blodtrykket mitt nede lenge nok til å nå 37+0, men er der i morgen så da kan jordmødrene sikkert slappe litt mer av enn meg :p

Back
Topp