Jeg sover ikke :'(

x1xAina26

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er veldig ny på babyverden. [:)] Så jeg vet egentlig ikke om jeg gjør dette riktig, men håper det.
Jeg er gravid i uke 10 [:D] Men jeg sliter så utrolig mye med å få sove [:(]
Jeg leser over alt at det er viktig at en gravid kvinne får masse søvn. Og at "vi" er trøtte og slitene veldig store deler av dagen. Men jeg er på en måte "aldri" trøtt.. På 5 netter har jeg såvet 14 timer [:(] Jeg sover heller ikke på dagen. Ligger hele natten å snur meg, sovner i 6-7 tia på morgenen. Jeg har også vært våken en hel natt for å teste om jeg kunne "snu" døgnet, men det funket heller ikke.. Det eneste det endte med da var at jeg mistet en natt søvn... [&:]

Er dette "farlig" for det lille nurket i magen min?? [&:]
Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal bli trøtt og få såve??

uff det høres ikke bra ut!
Men om du føler deg uthvilt, burde det ikke være et problem i det heletatt..

Hvis du jobber, og sovenr i 6-7tiden og må stå opp for å få deg på jobb, og ikke får den søvnen du trenger da heller, ville jeg anbefalt 1-2 uker sykemelding, hvor du får hvilt deg litt.. Det hadde nok hjulpet på isåfall..

Men du skal uansett ikke være redd for spiren i magen :) De har en tendens til å ta det de trenger uansett de :)

Uff da, det er ikke godt å ikke få sovem jeg har vært der og hvet hvordan det er

Får meg så funket det å drikke camomile te, drikker du det?

La det trekke litt før du drikker det og drikk det gjerne noen timer før du legger deg, prøv det [:)]

Håper du får sove godt hver natt snart

Jeg jobber ikke mye.. Bare 15 timer i uken, så jeg føler ikke at jobben er slitsom. Det som er værst er at jeg har liksom ikke noe energi til overs. Til å gjøre husarbeid o.l..

Jeg har vært veldig redd hver dag for at noe skulle skje med lille nurket mitt, siden jeg ikke får slappe av som jeg burde. Men hvis jeg ikke trenger å være redd for det, så klarer jeg selv å slappe litt mere av [;)]

Jeg skal prøve Camillete [;)] Får jeg kjøpt det på vanlig butikk?

jeg sov ikke på 9 mnd... iallefall kun få timer per døgn. er slik når jeg er gravid.
men om du jobber,kunne det vært ok med en sykemelding,så du kan slappe av på dagen/komme i rytme igjen.
håper det bedrer seg

Vel, det er jo bare et visst flertall som føler seg sånn som man "skal", så at du ikke opplever alt slik som andre gjør det er jo ikke noe å bekymre seg over. Det er jo kjipt at du ikke får sove, men om du ikke er så trett heller så er det vel ikke noe krise. Prøv å bruk mye tid på å slappe av, kanskje masasje, varmt bad/dusj, kamillete, turgåing i frisk luft på kveldene (ikke rett før sengetid da), mosjon generelt, og et kosthold med lite sukker i (for å unngå veldige svigninger i blodsukkeret, spesielt på kveldene) kan være noe å tenke på? [:)]

ORIGINAL: Aina26

Jeg jobber ikke mye.. Bare 15 timer i uken, så jeg føler ikke at jobben er slitsom. Det som er værst er at jeg har liksom ikke noe energi til overs. Til å gjøre husarbeid o.l..

Jeg har vært veldig redd hver dag for at noe skulle skje med lille nurket mitt, siden jeg ikke får slappe av som jeg burde. Men hvis jeg ikke trenger å være redd for det, så klarer jeg selv å slappe litt mere av [;)]

Jeg skal prøve Camillete [;)] Får jeg kjøpt det på vanlig butikk?

Ja, du får kjøpt det i de fleste matvarebutikkene

Ta kontakt med jordmor eller fastlegen om det uroer deg. Jeg hadde ikke økt behov for å sove under svangerskapet, jeg sov mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid og hadde plutselig mer energi.

Det er jo mest på slutten av svangerskapet det sies at det er viktig å sove mye for å lade opp litt. Har ingen gode forslag til deg desverre, for jeg sov hele tia i begynnelsen. Men snakk med legen din kansje hvis det ikke blir bedre så får du råd der.

Jeg føler at jeg slapper av så mye som jeg kan [:'(]
Men jeg er generelt en stressa person. Men jeg prøver å legge mer og mer ansvar her hjemme over til samboeren, slik at jeg kan ligge litt på sofaen [:D]
Jeg har kuttet ut kaffe og Cola, å har også minsket sukker inntaket etter kl 17 på dagen. Men har ikke følt noen forandring enda.

Jeg har jo aldri vært gravid før, så alt dette er jo nytt for meg, og da synes jeg det er litt frustrerende og forvirrende. Jeg leser en del på nett, men syns ikke noe stemmer med hvordan jeg og kroppen min er [:'(] Men nå skal jeg kjøpe Camillete og prøve dette et par timer før søvn [:)] 
Jeg kan vel også legge inn en fast liten gårunde sammen me samboeren litt utpå kvelden. Det er jo bare godt å være litt ute [:)]

Jeg har snakket med legen min om det, men han sa egentlig ingeting.. Men jeg tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor etter jeg har vært til legen i slutten av denne mnd [:)]

Jeg sover mye mindre nå enn før jeg ble gravid [8|] Men så sov jeg veldig mye før jeg ble gravid da [8D]

Nå våkner jeg av meg selv mellom 6 og 9 hver morgen, noe jeg ALDRI har gjort før.. Sov lett til 12 hvis jeg ikke hadde på vekkerklokke liksom.. Men jeg legger meg tidlig på kvelden da.. Det har jeg også alltid gjort. Veldig skjeldent at vi er i seng etter kl 11 på en hverdag.. Ofte legger jeg meg 21.30-22.00... Hehe.. Så jeg sover nok fortsatt mye.. Men mindre enn før.. [8D]

ORIGINAL: *Annie86*

Jeg sover mye mindre nå enn før jeg ble gravid [8|] Men så sov jeg veldig mye før jeg ble gravid da [8D]

Nå våkner jeg av meg selv mellom 6 og 9 hver morgen, noe jeg ALDRI har gjort før.. Sov lett til 12 hvis jeg ikke hadde på vekkerklokke liksom.. Men jeg legger meg tidlig på kvelden da.. Det har jeg også alltid gjort. Veldig skjeldent at vi er i seng etter kl 11 på en hverdag.. Ofte legger jeg meg 21.30-22.00... Hehe.. Så jeg sover nok fortsatt mye.. Men mindre enn før.. [8D]

Ah, du er heldig!! [:'(]
Jeg legger meg rundt 12, men sover aldri før uttpå morgenen [:(]

Back
Topp