jeg sliter..

renatelita

Glad i forumet
hei.. jeg har ikke skrevet så mye her inne og får ikke til å legge inn bilde eller noe annet.. men jeg har termin 29. august og venter ei jente.. barnefaren er fra marokko.. han fikk varsel om utvisning for ca 2 mnd siden.. noe vi klagde på på bakgrunn av at vi var gift og skulle ha barn... etter dette har situasjonen endret seg og jeg har søkt om separasjon.. ( han var sjalu pga mine tidligere forhold og truet til slutt med å ta selvmord og legge skylden på meg!! ) dette ble for mye for meg... nå sier han at han vil garantert bli utvist hvis vi ikke er gift og at det ikke er nok at vi skal ha barn... dette sliter mye på samvittigheten min... selv om jeg ikke vil være sammen med han lenger vil jeg ikke at han skal bli utvist, for jeg vil at datteren min skal ha kontakt med pappan sin.. måtte bare få dette ut.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. føler jeg er helt maktesløs.. noen som vet om de tar hensyn til at han skal bli far i sånne saker? håper på svar...

hei.. han fikk utvisning selv om vi var gift fordi han var i slåsskamp med eksen min og ble dømt for det.. men jeg trodde det var noe som het at barn har rett til kontakt med foreldrene.. ? han har advokat... jeg har ikke snakket med henne, men i følge han sier hun at det er helt håpløst bare på bakgrunn at han skal bli far...

du misforsto... han var i slåsskamp med MIN eks...

Jo jo, men han BLE dømmt?! Det at han skal ha barn i Norge er ikke grunnlag for å få lov til å bli her i landet. Ikke det at han er gift heller.

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: renatelita

du misforsto... han var i slåsskamp med MIN eks...

Å ja.. Da er det tydeligvis noe jeg misforsto med denne setningen :
men i følge han sier hun at det er helt håpløst bare på bakgrunn at han skal bli far...

Men uansett er han jo dømt for det da, så det er jo egentlig ikke så stor forskjell da.. Det er jo en av kriteriene UDI stiller.. At man skal være lovlydig og leve i et stabilt forhold. Men du kan jo evt ringe til UDI selv og snakke med den som har saken og få til en samtale.

Det er jo veldig mange jenter for eks. som bare kunne blitt gravide for å bli i landet hvis det hadde vært at foreldrene ikke kunne splittes..

Kan ikke så mye om det når det er barn inne i bildet, men det enkleste er vel å ringe UDI tror jeg hvis dere ikke allerede har en dialog med de.. [8|]

I denne setningen er det vel snakk om advokten hans??

Kjip situasjon, men slik er altså reglene, ettersom jeg har skjønt...

ja det var advokaten hans som er en hun... det virker ikke som det er stort jeg kan gjøre... bare vente å se...

Back
Topp