Jeg sliter sånn med å drikke vann!!

Snisen

Andre møte med forumet
Hva i alle dager gjør man da? 

Drikker en del juice jeg vanner ut litt, men..det er jo omtrent like mye sukker i dem som i brus når jeg ser på næringsverdiene!

Kan drikke vann når jeg er kjempetørst bare.. Morgen, etter mat, hvis sulten o.l. så blir jeg fryktelig kvalm og sitter å gulper, hvis jeg ikke brekker meg. Har mer enn en gang svelga samme slurkene med vann flere ganger...Beklager detaljene :P

Men vekta klistrer seg på, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Spiser ikke mye snop o.s.v. selv om det kanskje ikke er det sunneste kostholdet..aversjon mot varmebehandlede grønnsaker..begrenset hvor mye salat en orker å spise også. Men spiser ikke junk hver dag. Er brødskiver med vanlig pålegg, frukt og "husmannskost" som det heter...så klar litt kosemat i helgen, men..litt må man vel få lov til!?

*syte* 

Gikk ned 20 kg i fjor, så forventet jo at kroppen min kanskje ble litt ekstra mottakelig for kiloene når jeg ble gravid, men... Er så redd for formanende jordmødre og alle kan jo ikke la være å fortelle meg hvor farlig det er å legge på seg for mye! (fordrar ikke dette vektfokuset....se hva det gjør med meg,da!!?)

Vanskelig å begrense vekt når en ikke kan drikke vann hele tiden, gitt...føler virkelig ikke for å gulpe siste måltidet mitt største delen av dagen!!

Nå skal jeg gå å legge meg og drømme mettende drømmer...!!! Så det så! emoticon

Fun saft eller herbalife alovera juice ;) d drikk jeg!!! Ønsker deg lykke til!

jeg hadde det slik en periode at jeg ikke klarte vann. Smakte helt forferdelig.
Kjøpte saft sånn sukkerfri med bare 1 kalori. Drakk slik ei stund, så ble vann godt etterhvert. Har du prøvd å hatt vann på vannflaske å la den stå i fryseren ei stund, da det er nesten slush når man tar den ut. Det er helt himmelsk godt :D

kjenner meg igjen, her har det gått ned for mye cola zero og kunstig søtning er jo fyfy når man er gravid .... Nå kan jeg drikke ISKALDT vann med isbiter - da går det bedre. Ellers går det i litt melk og soyamelk ... 

Takk for gode tips! 

Er jo litt skeptisk for den kunstige søtningen, skal innrømme det.. Meen..så er det og begynne for og imot så er det kanskje ikke så "galt" en liten periode. Jaja..finner vel utav det.

Det som er så rart, er at jeg syns vann smaker ganske godt..men at den aldri kan holde seg der nede som frustrerer mest. Hehe. Må si jeg er litt fornøyd med å ikke være den eneste som ikke er på vannvogna....føles jo sånn...tror altfor mange skryter på seg gode vaner :P

Får bare prøve meg litt frem.. Men fikk nå litt bedre inspirasjon, i alle fall :)

Snisen skrev:
Takk for gode tips! 

Er jo litt skeptisk for den kunstige søtningen, skal innrømme det.. Meen..så er det og begynne for og imot så er det kanskje ikke så "galt" en liten periode. Jaja..finner vel utav det.

Det som er så rart, er at jeg syns vann smaker ganske godt..men at den aldri kan holde seg der nede som frustrerer mest. Hehe. Må si jeg er litt fornøyd med å ikke være den eneste som ikke er på vannvogna....føles jo sånn...tror altfor mange skryter på seg gode vaner :P

Får bare prøve meg litt frem.. Men fikk nå litt bedre inspirasjon, i alle fall :)

Nei, du er ikke alene på vannvogna ;) Og gode vaner, her har jeg fått dilla på ostepølser, å man vet jo hvor sunt det er.... Tror nok at det er mange som får dilla på masse usunne greier, å er ikke lett å holde alle smaksløkene å sansene i sjakk heller under disse perioder :)

Jeg har nesten ikke klart å drikke "vanlig" vann siden jeg ble gravid. Blir kjempekvalm, og klarer rett og slett bare ikke å holde det nede. Har funnet ut at vann med kullsyre funker godt for meg som en erstatning. Kanskje du kan drikke det i stedet, hvis du liker det? 

Jeg gulper også opp og ufrivillig drøvtygger alle mine måltider fordi jeg drikker mye vann. Har innfunnet meg med at det er sånn. Må ha i meg vann, så har ikke så mye valg. Det er ikke moro, men det er uansett bedre enn å få i seg for lite vann.

Har aldri vært gla i vann, men kan drikke vann med kullsyre.. Eller så drikker jeg mye utvannet saft, bare så det blir litt smak på vannet! Det er bedre enn å drikke brus hvertfall..

Utvannet juice synes jeg ikke er så ille :) Det er nok ikke der kiloene kommer fra, prøv også å sleng i mange isbiter! Jeg ville aldri puttet søtningstoffer som aspartam inn i kroppen som gravid, og holder meg også unna det ellers. Et variert kosthold trenger ikke inneholde lettprodukter for å være sunn eller vektvennlig!

Jeg klarte ikke vann i den tiden jeg kasta opp så mye, da gikk det i fun og jus. Nå klarer jeg ikke fun lenger, får så vond ettersmak :/ Men nå går vann ned på høykant, og kan knaske isbiter til den store gullmedalje :) 

Back
Topp