Jeg skulle ønske...

Rosetaske

Gammel bruker i ny drakt.
Septembermødre <3
Jeg skulle ønske at gravide virkelig så at det er like viktig å holde seg unna mat som kan være skadelig for babyen, like mye som det er helt naturlig å holde seg unna alkohol og nikotin.


*rive seg i håret av fortvilelse*
 
Ikke vel?

Mannen mente jeg var hysterisk, siden jeg nekter å ta kattesanda.

Hva mener du? Jeg mente det jeg skrev. At jeg skulle ønske at de rundt gravide forstår at vi må holde oss unna og være forsiktige med visse matvarer uten at de anklager oss for å være hysteriske som gravide! :)

Kattesanda er det jo viktig å holde seg unna! Så den må han nok ta, selv om det er en kjedelig oppgave :p
 
Hva mener du? Jeg mente det jeg skrev. At jeg skulle ønske at de rundt gravide forstår at vi må holde oss unna og være forsiktige med visse matvarer uten at de anklager oss for å være hysteriske som gravide! :)

Kattesanda er det jo viktig å holde seg unna! Så den må han nok ta, selv om det er en kjedelig oppgave :p

Ikke vel, dialektisk uttrykk for at man sier seg enig. :p Som "Ikke sant?". eller hva nå andre sier.
 
Er nok ikke så lett for disse mannfolka å forstå hva som egentlig skjer. Min lurte på hvorfor jeg ikke ville gå ned i kjelleren når han malte, men han godtar heldigvis alle forhåndsregler selv om han ikke forstår seg på det.

At noen ikke tar kostholdsråd og generelle anbefalinger seriøst er for meg helt uforståelig.
 
Ikke vel, dialektisk uttrykk for at man sier seg enig. :p Som "Ikke sant?". eller hva nå andre sier.
Hahaha seriøst? Det har jeg aldri hørt noen si! Trodde du misforsto det jeg skrev:p

Da lærte jeg noe nytt i dag og ;)
 
Hahaha seriøst? Det har jeg aldri hørt noen si! Trodde du misforsto det jeg skrev:p

Da lærte jeg noe nytt i dag og ;)

Får skylde på at jeg har bodd for lenge på sørlandet og fått med meg noen ord og uttrykk derifra. :p
 
Helt enig!!! men da spør eg siden d er emnet : blåskjellsuppe. det er fy fy eller??? Er en av rettene på julebordet. Har ikke lyst å smake en gang hvis jeg egentlig ikke skal spise det!? anyone?
 
Helt enig!!! men da spør eg siden d er emnet : blåskjellsuppe. det er fy fy eller??? Er en av rettene på julebordet. Har ikke lyst å smake en gang hvis jeg egentlig ikke skal spise det!? anyone?

Sjekk blåskjellvarselet. Men hvis det er en rett på et julebord, så er nok blåskjellene trygge.
 
helt enig! er en selvfølge å ikke spise/gjøre noe som kan skade babyen... En ting er at noen ikke vet. men i 2014 burde folk vite bedre! Men dessverre.. Noen som lever i en kan-ikke-skade-bare-den-ene-gangen-boble..! Jeg tør ikke ta sånne sjanser..
 
Når man først var inne på mat... Kan man spise pepperoni på pizza/ ostesmørbrød? Blir alt av bakterier borte når den blir stekt? Synes jeg har hørt noe sånt..? eller? :)
 
Når man først var inne på mat... Kan man spise pepperoni på pizza/ ostesmørbrød? Blir alt av bakterier borte når den blir stekt? Synes jeg har hørt noe sånt..? eller? :)

Stemmer det, vet ikke om temperaturen blir høy nok om du med ostesmørbrød mener toast, men pizza så ;)
 
Mener jeg leste et sted at spekemat som stekes i 5minutter eller mer kan man trygt spise. Pizza stekes vel lenger og på sterk varme. Så det bør du kunne gjøre!
 
da steker jeg det lenger enn 5min :) takk for svar :)
 
Kunne ikke sagt det bedre selv!
 
Jeg skulle ønske at gravide virkelig så at det er like viktig å holde seg unna mat som kan være skadelig for babyen, like mye som det er helt naturlig å holde seg unna alkohol og nikotin.


*rive seg i håret av fortvilelse*

Enig!!! ;)
 
Back
Topp