Jeg skammer meg.. *langt*

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
..jeg syns nemlig ikke det er noe ålreit å være mamma for tiden[:(] det var ikke sånn her det skulle bli..
og det gjør så vondt.. jeg vil jo kose meg! Nyte sønnen min. For han er jo nydelig!

Men han bare skriker og skriker[&o] Hele dagen og hele natten.. og han blir verre og verre for hver dag[:(]
Han sover 2 timer sammenhengende om natten før det er mat og trøst i 1-2 timer og så 2 timer søvn igjen. Han sovner ikke før ihvertfall kl 24 og begynner dagen rundt kl 6-7.
Ellers sover han små dupper på 5-10 min en sjelden gang i løpet av dagen. Ellers har vi det gående!
Jeg kan ikke legge han fra meg, jeg må gå, gå, gå, vugge, bysse og gå litt til.. Jeg blir sprø[&o]

Ikke har jeg nok melk til han heller, så han må tillegg. Mer og mer for hver dag virker det som[:(]
Pumper med elektrisk pumpe og drikker bedriten amme-te, men det hjelper visst ikke på produksjonen her i gården.. Jeg vil så gjerne at min melk skal være nok for han[&o] Han skriker til og med med puppen eller flaska i munnen!

Jeg forstår ikke hvorfor han gråter. Han får tørr bleie ofte, mat når han vil ha, kos, nærhet, bad.. Enten er det noe galt med han eller så er det noe galt med meg.
Har sjekket stivheter hos manuell terapeut og fått behandling, så det er vel ikke det heller.
Han virker nesten sinna. Blir illrød i ansiktet og helt våt av svette. Sparker med beina og slår med arma. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg[:(] 
Klart jeg får han til å smile av og til også. Det gjør jeg jo[:)] Men bare korte stunder av gangen. Det går fort fra smil til gråt.

Jeg blir totalt utslitt, frustrert, fortvila, stressa, lei meg og sint.. Gråter av ingenting og bjeffer til sambo. Stakkar han hjelper meg så godt han kan. Så han fortjener jo ikke at jeg blir sur.
Han sier også at han ikke syns dette er noe ålreit[&o] Jeg gruer meg til selskaper og middager for Mikkel er ekstra ille på kvelden. Det er ikke noe hyggelig å ta han med bort når han bare skriker..

Vet ikke hvor jeg vil med dette jeg, men jeg trengte bare å dele det med noen. Kan ikke fortelle dette til familie og sånt. Jeg føler meg jo elendig som ikke klarer å roe mitt eget barn![:(] annet enn når jeg går med han i armene..

Takk for at du leste

huff..
vil bare gi deg en kjempeklem og håpe at dette snart blir bedre....
har du hørt med helsesøster om hun kan ha noen ideer på hvorfor han er sånn....

igjen en kjempeklem til deg...

ORIGINAL: cathrine_*

huff..
vil bare gi deg en kjempeklem og håpe at dette snart blir bedre....
har du hørt med helsesøster om hun kan ha noen ideer på hvorfor han er sånn....

igjen en kjempeklem til deg...

Tusen takk for god klem[:)] Det trengtes!
Jeg må nok ringe helsesøster til uka (stengt i morgen), for dette orker jeg ikke i lengden[&o]

Hei. Synes ikke du skal skamme deg. Du er ikke noen dårlig mor selv om barnet ditt skriker. Kan han ha kolikk? Har ikke hatt barn selv som har hatt det, men det kan høres ut som Mikkel har det. Hadde valgt å ikke dratt i selskaper/besøk når gutten din skriker sånn. Bedre å være hjemme hos seg selv da.
Har forresten hørt at fenikkelte skal være bra for mor å drikke hvis barnet har vondt i magen og skriker mye.
Håper lille Mikkel blir litt mer rolig så mammaen hans får hvile litt mer.

ORIGINAL: Leyah

Sender deg en stor klem!
Kanskje hadde det vært greit å snakke med familie, få ut litt frustrasjon ?

Jeg føler virkelig med deg, vi har hatt 3 dager pr uke hvor det har vært skriketokter, og man blir virkelig smågal [&o] Og da har ikke vi hatt det så ille som hos deg. Vi får bare glede oss over at det blir bedre!

Når jeg prøver å si litt til familie får jeg bare høre at sånn er det å ha barn..det går over.
Men akkurat nå hjelper det så lite[:(]
Tusen takk for klemmen![:)]

ORIGINAL: annemanne

Hei. Synes ikke du skal skamme deg. Du er ikke noen dårlig mor selv om barnet ditt skriker. Kan han ha kolikk? Har ikke hatt barn selv som har hatt det, men det kan høres ut som Mikkel har det. Hadde valgt å ikke dratt i selskaper/besøk når gutten din skriker sånn. Bedre å være hjemme hos seg selv da.
Har forresten hørt at fenikkelte skal være bra for mor å drikke hvis barnet har vondt i magen og skriker mye.
Håper lille Mikkel blir litt mer rolig så mammaen hans får hvile litt mer.

Det kan hende han har kolikk, men hvordan kan jeg finne ut det? Er det noe en lege må si at han har, eller er det bare noe man kan konkludere med selv?[&o]
Vi har sagt nei til de fleste invitasjoner, men syns det er så leit..vil jo ikke være avvise folk som vil ha Mikkel på besøk[&o]
Jeg har tenkt på fenikkelte, har bare glemt det hver gang jeg har vært ute. *Skrive på handlelista*[:)]

Avføringen fin??? Jamies er GRØNN så det er bevis for at det er magen han har vondt i. Din sønn høres ut som min på kveldene. JEg VET det er magen. Hører det romler når melken svelges og han skriker til.
ER kanskje tarmutviklingen. SElv om den ikke er ferdig utviklet på langt nær da, så slutter de å ha magevondt rundt 8 uker sier min fastlege og kiropraktor og vil derfor stoppe å gråte da. Hvis det er noe trøst?

KANSKJE han har melkeallergi? Prøv soyamelk, mener jeg det heter.

MEN, hva med fotsoneterapi da???? JEg vurderer det nemlig. Hørt fra mange at det har effekt. Har du prøvd å massere med tommeltottene under foten slik ei her tipset oss med??

Føler så med deg og forstår hvordan du føler det.

Han høres ut som en kolik unge, du bør prøve manueltarapi på han.. Ikke slit deg ut med å amme hvis du blir utslitt av deg også, skjønner at du vil gi han det, men kansje du skal prøve mme noen dagen (pump og oppbevar det i fryseren så lenge. ) jeg måtte det med nr 2 og da roet han seg,.. Vet jo ikke om det funker hos dere, men det er det eneste rådet jeg har + at du må dra på helsestasjoenen med han.. Huff ikke gøy å ha det sånn, føler med dere.. Men når han er 3 mnd så er det iallfal over [:D] (liten trøst da)

ORIGINAL: sas

Avføringen fin??? Jamies er GRØNN så det er bevis for at det er magen han har vondt i. Din sønn høres ut som min på kveldene. JEg VET det er magen. Hører det romler når melken svelges og han skriker til.
ER kanskje tarmutviklingen. SElv om den ikke er ferdig utviklet på langt nær da, så slutter de å ha magevondt rundt 8 uker sier min fastlege og kiropraktor og vil derfor stoppe å gråte da. Hvis det er noe trøst?

KANSKJE han har melkeallergi? Prøv soyamelk, mener jeg det heter.

MEN, hva med fotsoneterapi da???? JEg vurderer det nemlig. Hørt fra mange at det har effekt. Har du prøvd å massere med tommeltottene under foten slik ei her tipset oss med??

Føler så med deg og forstår hvordan du føler det.

Han gir meg ikke bæsjebleie like ofte lenger. Fikk flere om dagen før, men nå er det ca hver 3-4 dag. Det kommer MASSE! Flytende, gusjegrønn uten sånne "frø" i.. Han hadde "frø" i den før.
Han har nok mye luft i magen, for han promper og raper til den store gullmedalje!
Mikkel blir 8 uker i morgen, så jeg håper virkelig det gir seg snart!

Jeg løp bort og masserte med tommeltottene under foten hans her da jeg leste tipset, men han ble bare, om mulig, enda sintere[:o] 
Kanskje jeg får prøve fotsoneterapi uansett.. Og akupunktur.. Kanskje sånn litt "alternative" greier kan hjelpe han..og meg..[:)]

ORIGINAL: mammas3gullunger

Han høres ut som en kolik unge, du bør prøve manueltarapi på han.. Ikke slit deg ut med å amme hvis du blir utslitt av deg også, skjønner at du vil gi han det, men kansje du skal prøve mme noen dagen (pump og oppbevar det i fryseren så lenge. ) jeg måtte det med nr 2 og da roet han seg,.. Vet jo ikke om det funker hos dere, men det er det eneste rådet jeg har + at du må dra på helsestasjoenen med han.. Huff ikke gøy å ha det sånn, føler med dere.. Men når han er 3 mnd så er det iallfal over [:D] (liten trøst da)

Vi har prøvd manuell terapi, men det ser ikke ut til å hjelpe han[&o]
Vi gir mme til noen måltider, og som påfyll, men kanskje jeg burde prøve å bare gi det et helt døgn:)
Får bite tennene sammen og glede meg til 3 mnd![8D]

Stooooor trøsteklem til deg

Kjenner meg igjen i nesten alt du skriver... [:(] Spesielt det med familie, (mamma vet jo...) for man vil jo gjerne vise familie og venner det beste av deg selv og babyen.. Lite koselig å reise bort eller få besøk av familie og venner når han bare skriker og skriker... man ser ufresh ut og er bare sliten og trøtt...

Huff, skulle ønske jeg var synsk å kunne se igjennom lille nydelige Mikkel, å fortelle deg hva som plager han... Er desverre like rådvill og frustrert selv (tiltross for at min har blitt LITT bedre)...

Det tærer på alt som er, både forholde ditt til deg selv, alle rundt og den skrikende babyen [:'(] (hvertfall sånn jeg føler det)
Men det sies at alt blir bedre etter de har passert 3 mnd, så får håpe tiden går fort og at det stemmer[:)] Imens, så ville jeg ringt Bjørn en gang til... Kan jo hende han har tatt feil?[8|]
Du har vel prøvd alt annet også vil jeg tro? minifom,maltekstrakt.... [8|] (selvom det for meg høres ut som Emilian og sånn han har vært...)

Sender deg en STOR god klem! Du er ingen dårlig mamma!!
Høres ut som lillemann kan ha kolikk? Har du forsøkt miniform? For magen hans?

ORIGINAL: milla1986

Stooooor trøsteklem til deg

Kjenner meg igjen i nesten alt du skriver... [:(] Spesielt det med familie, (mamma vet jo...) for man vil jo gjerne vise familie og venner det beste av deg selv og babyen.. Lite koselig å reise bort eller få besøk av familie og venner når han bare skriker og skriker... man ser ufresh ut og er bare sliten og trøtt...

Huff, skulle ønske jeg var synsk å kunne se igjennom lille nydelige Mikkel, å fortelle deg hva som plager han... Er desverre like rådvill og frustrert selv (tiltross for at min har blitt LITT bedre)...

Det tærer på alt som er, både forholde ditt til deg selv, alle rundt og den skrikende babyen [:'(] (hvertfall sånn jeg føler det)
Men det sies at alt blir bedre etter de har passert 3 mnd, så får håpe tiden går fort og at det stemmer[:)] Imens, så ville jeg ringt Bjørn en gang til... Kan jo hende han har tatt feil?[8|]
Du har vel prøvd alt annet også vil jeg tro? minifom,maltekstrakt.... [8|] (selvom det for meg høres ut som Emilian og sånn han har vært...)

Ja, det er akkurat det.. Man vil vise seg fra sin beste side til familie og venner. Vise at man har det supert, er lykkelige og at alt er bra. Føler meg enda mer mislykket om jeg skal vise dem hvordan ting egentlig er..[&o]

Hadde vært så deilig om man kunne sett gjennom dem, eller om de kunne fortalt hva som var galt. Så skulle jeg gjort alt i min makt for å gjøre det bra igjen for han! Jeg prøver jo så klart selv om han ikke kan fortelle, men det er så vanskelig[:(]

Det tærer virkelig på alt og alle ja..[&o] Syns det er så fryktelig lenge til 3 mnd..Men må jo bare holde ut.
Jeg skal til Bjørn 10.feb, så jeg tror jeg venter til da. Men lurer på om jeg skulle ringt Tone jeg..
Minifom er prøvd, maltekstrakt er prøvd.. kutte ut omtrent alt av mat for meg er prøvd. Sliiiten[:(]

ORIGINAL: anahen

Sender deg en STOR god klem! Du er ingen dårlig mamma!!
Høres ut som lillemann kan ha kolikk? Har du forsøkt miniform? For magen hans?

Jeg er stygt redd for det[&o]
Ja, vi bruker det, men ser ikke ut til å ha noen effekt..
Men tusen tusen takk for både tips og klem[:D]

Uff, stakars deg!! [:(] En ting er sikkert, du er IKKE en dårlig mor!!!! Må være sååå fortvilende med så mye skriking!! Du har fått mange råd her, men vil tilføye ett til. Ei venninne av meg fikk låne en vippestol med vibrasjon, og det var visstnok heeelt fantastisk! [:D] Det roet gutten hennes og hun slapp å gå å bysse på han + han sovnet!! [:D] Høres jo ut som kolikk Mikkel har ja..[&o]
Sender deg magen klemmer og all min medfølelse Siljemor!!
Håper virkelig det roer seg snart...! [:)]

ORIGINAL: Sienna3

Uff, stakars deg!! [:(] En ting er sikkert, du er IKKE en dårlig mor!!!! Må være sååå fortvilende med så mye skriking!! Du har fått mange råd her, men vil tilføye ett til. Ei venninne av meg fikk låne en vippestol med vibrasjon, og det var visstnok heeelt fantastisk! [:D] Det roet gutten hennes og hun slapp å gå å bysse på han + han sovnet!! [:D] Høres jo ut som kolikk Mikkel har ja..[&o]
Sender deg magen klemmer og all min medfølelse Siljemor!!
Håper virkelig det roer seg snart...! [:)]

Tusen tusen takk Det hjelper så mye på hjertet mitt med så gode ord fra dere alle!
Jeg har sånn vippestol med vibrering, bare at jeg alltid glemmer å kjøpe batterier til den. Har prøvd den uten og han blir bare sinna[&o] Men kanskje det hjelper med vibrering på den. Skal se å få kjøpt batterier. Jeg er jo så sosete.. Får skrive det opp![:)]

Stor større og størst klem!!!!!!

Og du...ikke rart du er sliten, frustrert, fortvilt og annet.. det dere går gjennom nå er en heftig prøvelse!

Har ingen råd å komme annet enn det de har skrevet over.

Mikkel kunne ikke hatt en bedre mamma!

Huffamei Siljemor88, du er kjempetøff som står på! Og det er jo et lys i tunellen at problemene mest sannsynlig er bortevekk innen en fire ukers tid.
Et tips jeg har fått; Legg gutten i vognbagen og sett den under kjøkkenvifta som settes på maks bråk. Funker ikke i lengden, men kanskje for en dag eller to? Kan samboern din ta han en hel natt av gangen i helgen så du kan få sove ut i et annet rom? Søvn er jo virkelig så alfo og omega for at man holder ut det her.
Stor klem!

Uff....skjønner godt at du er frustrert og lei deg...[&o] Slik babygråt går gjennom marg og bein!![&:] Ufattelig slitsomt mens det pågår, og tærer virkelig på parforholdet...
Men hold ut! Plutselig en dag er det over, og vips har du glemt hvor slitsomt det var!
Du er verdens beste mamma for Mikkel!![:D]

Fikk et tips fra min jordmor idag ang. barn som skriker mye! Kutt ut alle melkeprodukter en periode å se om det hjelper! Mange små sliter med luft pga reaksjon på mammas melke-kosthold...[:)]

Lykke til og dagens største klem til deg![:)]

Næmen, du søte-gode-snille Silje!! Dette er ingenting å skamme seg over. Det er ikke en unormal følelse dette her.
Jeg forstår frustrasjonen din veldig godt, Er jo ingenting som er mere slitsomt og som brister mammahjertet mere enn nettopp denne situasjonen du er i nå. Jeg har en veldig grei baby, så har ingen erfaringer, MEN jeg kan prøve komme med noen tips:

Har du forsøkt bade han, som jeg sa kunne funke, hvordan gikk det ?
Bad han i natusan bedtime bath, etterfulgt av en oljemassasje på kvelden, kanskje han sover bedre.
Har du prøvd å gi han mere erstattning, kanskje han ikke får nok ?
La han suge på brystet mest mulig på natten, det er da melkeproduksjonen økes med best resultat.

Er samboeren din flink til å avlaste deg litt ? Feks om han roer seg på en trilletur i vognen, at han tar han med seg slik at du får sovet litt.
jeg synes det er veldig trist at familien din reagerer slik dem gjør "sånn er det å få barn", for det er nemmelig ikke slik det skal være. Kanskje du kan trekke en av dem til sides, og forklare ordnelig ?

Det sies at de små vanligvis gir seg med gråtingen mellom 2 til 3 mnd. At det som da plager dem pleier gi seg. (feks kolikk). Er heldigvis ikke så lenge til. I morgen er de små allerede 2 mnd.

og til slutt: EN STOR KLEM TIL DEG !!![:)]

Back
Topp