Jeg skal vaksinere meg!

Tobittesmå :)

Elsker forumet
Flere som har gjort eller skal, evt. skiftet litt mening de siste dagene?
Fikk mel nå av jobben om at jeg får den gratis så da kjører jeg på. Gjennom årenes løp har vi alltid takket ja til vaksiner selv om veldi få i Norge har hatt sykdommen, hvorfor er vi så skeptiske nå? På grunn av bivirkninger, ok,men det er like mye kvikksølv i vaksina som i makrell i tomat da... [:)]

Her skal alle sammen vaksinere seg.. Til og med Simen. Jeg tar ikke sjansen på at han skal bli veldig syk.

Tror jeg og Sambo skal vaksinere oss, men er veldig usikker på om mini skal få vaksine.
Siden de går ut å anbefaler barn ned i 6 mnd om å vaksinere seg, da lurer jeg på hvorfor ikke barn under 6 mnd skal vaksineres. Slik det ser ut nå vil vi eventuelt få tilbud om vaksine når hun er nettopp fylt 6 mnd - er det godt nok. - hva tenker dere?

Har vært veldig på at alt er så veldig oppblåst av media. Men nå som en ser at friske unge folk dør så er jeg veldig usikker. Skal på 5 mnd kontroll i morgen, og skal prate med Hs da. Surrer rundt i hodet mitt hele tiden dette, og jeg er ikke noe nervøs av meg til vanlig. Men denne grise-sykdommen skremmer meg litt....[&:]

Her skal alle vaksineres[:)] Storebror har alvorlig astma, og vi andre gjør det fortløpende etter han. Tar ikke sjangsen på å ikke gjøre det jeg!

Så fort de er ferdig med risiko gruppen håper jeg vi får vaksinere oss. Her skal vi alle vaksinere oss Sophie og. Hun eldste min tok sin i dag og skal tilbake om en månede for en dose til. Litt grining men så kom premie det var jo bra [:D]

Her har vi bestemt oss for å ikke vaksinere oss. Snuppene pg jeg er mest hjemme eller ute på tur, og mannen jobber alene. er ikke så utsatt for smitte. Har diskutert det med helsestasjon og fastlegen. For sikkerhets skyld vasker og spriter jeg hendene hver gang jeg har vært ute. Skjønner godt at man vaksinerer seg hvis man er mer utsatt for smitte enn oss.

har ikke bestemt oss enda... vanskelig...[&:]

Fikk også tilbud om vaksinen gjennom jobb, så vaksinerte med på fredag.. Resten av familien skal vaksinere seg når vaksinen er tilgjengelig for alle

ORIGINAL: ditle

Tror jeg og Sambo skal vaksinere oss, men er veldig usikker på om mini skal få vaksine.
Siden de går ut å anbefaler barn ned i 6 mnd om å vaksinere seg, da lurer jeg på hvorfor ikke barn under 6 mnd skal vaksineres. Slik det ser ut nå vil vi eventuelt få tilbud om vaksine når hun er nettopp fylt 6 mnd - er det godt nok. - hva tenker dere?
Jeg tenker..

Hvordan vet man om et barn på 6 mnd har egg allergi eller ikke??? Har man eggallergi skal ikke ta denne vaksinen. Det gjør meg veldig skeptisk egentlig...

ORIGINAL: Fint_Lite

ORIGINAL: ditle

Jeg tenker..

Hvordan vet man om et barn på 6 mnd har egg allergi eller ikke??? Har man eggallergi skal ikke ta denne vaksinen. Det gjør meg veldig skeptisk egentlig...

Jeg tenker akkurat det samme som deg på det området.. Synes det er frykelig vanskelig å ta stilling til han aller minste, når man ikke kan vite om han tåler egg eller ikke [&:]

Jeg tror nok at hvertfall jeg skal ta den. Muligens at også 3 åringen tar den, siden hun blir veldig lett syk.. [8|]

Senest idag har jeg bestemt meg for at flest mulig av oss skal vaksineres! [:o] Vil ikke være årsaken til at noen av oss dør (at barna mine kanskje dør av influensaen fordi jeg nektet de å få vaksinen). Snakket med flere om dette og vet om en familie som skal ta vaksinen hele gjengen..
Skal snakke med HS om dette på torsdagen..

her i området er d anbefalt at husstander med risikogruppene og barn under 6 mnd bør vaksinere seg.. Jeg har hvert veldig mot d, men som flere nevner.. når d nå er flere friske som har dødd vill jeg ikke ta noen kjanse.. samb og storesøster har astma, noe som går under kronisk lufveisproblemer.. lille gutt er under 6 mnd derfor bør jeg også ta den.. =0/ dette er håpløst rett å slett.. men for barna sin skyld tenker jeg..
Må ærlig innrømme at jeg håper å driter i meg selv, men gjør d for sikkerheten til mine barn... [;)]

Back
Topp