Jeg skal utredes for diabetes 2 i morgen. Hva gjør de?

Vil tro de i alle fall tar en HbA1c, som er ett stikk i fingeren for å se hvordan blodsukkeret ditt i gjennomsnitt har vært.
Tar sikkert blodsukker med det samme.
Skal du møte fastende?

Vet ikke om de tar glukosebelastning.

Masse lykke til!:)

MilliVanilli skrev:
Vil tro de i alle fall tar en HbA1c, som er ett stikk i fingeren for å se hvordan blodsukkeret ditt i gjennomsnitt har vært.
Tar sikkert blodsukker med det samme.
Skal du møte fastende?

Vet ikke om de tar glukosebelastning.

Masse lykke til!:)

Ja, fikk beskjed om det.. Så jeg frykter jeg må drikke den gugga

eg fikk lov til å drikke litt vann i løpet av dei timene man satt der, så det hjalp.   lykke til, håper det går bra :)
ta med ei god bok eller håndarbeid, kjedelig å lese allers og familien i to timer  

Hvis du skal møte fastende må du sikkert drikke gugga ;)

Hba1c (langtidsblodsukker) taes i armen, den gir gjennomsnittsblodsukker for siste 3mnd.
I tillegg måles blodsukker i fingeren før og etter belastning. over 7.4 fastende og 11.2 etter belastning kvalifiserer til diabetes type 2

tindra skrev:
Hba1c (langtidsblodsukker) taes i armen, den gir gjennomsnittsblodsukker for siste 3mnd.
I tillegg måles blodsukker i fingeren før og etter belastning. over 7.4 fastende og 11.2 etter belastning kvalifiserer til diabetes type 2

Hba1c kan også taes i fingeren hvis man har riktig maskin til det. Det gjør de på legekontoret vi hører til. Får svar på hba1c etter noen minutter :)

Hvordan merket du dette?Drakk du mye?Sliten,ukonsentrert,svetter?
Jeg har en sønn som skal møte fastende i morgen tidlig for stikk i fingeren.Er spent på resultatet!

Back
Topp