Jeg skal ut å fly, og trenger noen få svar...

rosenjenta

Glad i forumet
Hei!

Jeg er i uke 17 nå, og skal ut å fly. Flyturen tar ca 40-60 minutter. Jeg har kjøpt meg støttestrømper. Må jeg si ifra til flyvetinnen om at jeg er gravid, trenger jeg feks spesialseler? Må jeg opp å gå under flyturen?

Det er ingenting du behøver å gjøre. Jeg reiste til syden når jeg var 5 mnd på vei, og da behøvde jeg ikke si fra om noe. Reiste meg opp når jeg følte for det. Du skal jo bare på en kort strekke så det går nok problemfritt.[:D]

FøØrst etter 6. måned det begynner å bli farlig å fly (særlig på turer over 4 timer), og etter 7. måned vil mange flyselskap nekte å ta deg med (har også hørt at noen fraråder flyving før 12. uke). Du kan nok trygt sette deg på flyet. God tur!

Nei, på en så kort flytur, og du er ikke så langt på vei. Jeg forhørte meg både med lege og jordmor før jeg dro på en flyreise til nordnorge, og da sa begge to at så lenge jeg ikke var i siste trimester og hadde MYE kynnere hadde det ikke noe å si. Og spesiellt ikke på så korte flyturer. God tur [:D]

Neida du trenger ikke si ifra eller noe sånt! Og hvis du føler for å strekke på beina kan du godt gjøre der, men siden flyturen er så kort er det ikke nødvendig.

Vi var på Tenerife da jeg var i uke 29-30, og jeg sa ikke ifra til flyselskapet. Ikke hadde jeg støttestrømper heller. Flyturen gikk kjempebra den, og jeg passet på å drikke og gå en del..

God tur da [:)]

Tror nok det skal gå bra ja. Pappa`n bor i Bergen og jeg utenfor Oslo, så jeg har flydd mye i svangerskapet. Sist gang var i uke 33 og det var ikke no problem [:D]

Du trenger ikke å gjøre noe spesielt for en så kort flytur. Jeg reiste i 18 timer i uke 8 og uke 25 - gikk helt fint begge deler. Tok med meg vannflaske da for jeg er ekstra tørst under svangerskapet - åsså gikk jeg rundt med jevne mellomrom. Men på en så kort flytur som du skal på tviler jeg på at du trenger å tenke på noe spesielt.

God tur! [:)][:)]

takk for alle svarene [:D]

jeg tok fly da jeg var 3-4mnd på vei.sa ikke ifra om noenting.men jeg ble veeldig flysyk da![:'(]  har aldri vært så flysyk før. men dette var jo en 4 timers flytur.går sikkert bra når turen blir under en time[:)]

Jeg skal ut å fly i morra.. 5 timer.. er i uke 31 til mandag.. Har ikke støttestrømper og har ikke sjekket med lege heller.. Ingen bekymringer.. [:D]skal faktisk på ultralyd 2 dager etter jeg kommer hjem og jordmor dagen etter der, så da får jeg full sjekk=) Nå skal jeg bare kose meg å få litt farge på magen=) Gruer meg heller med tanken på at jeg skal ha lillegutt med på såpass lang flytur, som er 16 mnd.. Sitte i ro? hva er det?[8|]

Leste nettopp at Katie Holmes hadde flydd 14 timer og hun er i 7 mnd. Akkurat det er vel  ikke å anbefalle. Hun burde jo heller vært på cruise....hahaha[:D]

Back
Topp