Jeg skal på jobbintervju i morgen! *trenger tips*

Oppdrag Nemo

Gift med forumet
Jeg ble nettopp oppringt, og ble innkalt til jobbintervju i morgen kl 16:15 [:)]
Er kles-/kjolebutikken Floyd [:)]

Er så stressa. Har aldri vært på jobbintervju før! (Min nåværende jobb ble omtrent kastet i fanget mitt.)

Er det noen triks/tips/knep?
Skal jeg komme 5 minutter for tidlig, 1 minutt for sent, eller nøyaktig på tida? [:-]
Er det noe man kan si som arbeidgivere "liker?"
Hvordan skal jeg kle meg? Kommer rett fra skolen, så blir mest sannsynlig en pen olabukse og en vanlig pen genser. Blir kanskje dumt å overdrive pyntinga?

Anything else?

Hjelp meg [:D]

Du skal iallefall ikke komme forseint!

Ellers, smil og vær blid, og svar så godt du kan på spørsmålene [:)] Har aldri vært på intervju i butikk, så aner ikke hva de spør om...

Lykke til [:D]

ORIGINAL: Tullsjura

Du skal iallefall ikke komme forseint!

Ellers, smil og vær blid, og svar så godt du kan på spørsmålene [:)] Har aldri vært på intervju i butikk, så aner ikke hva de spør om...

Lykke til [:D]

Tusen takk [:)]

Heller 5min for tidlig enn for seint i alle fall.
Jeg ville pynta meg litt siden det er en litt "pynta" butikk. Hadde i alle fall ikke gått i jeans og en vanlig genser.. eller.. hadde i såfall pynta det litt opp med noen store smykker, et pent skjerf eller noe sånn da.

Ellers er det vel alltid en fordel og være smilende og i godt humør

ORIGINAL: Lillezilje

Jeg ville pynta meg litt siden det er en litt "pynta" butikk. Hadde i alle fall ikke gått i jeans og en vanlig genser.. eller.. hadde i såfall pynta det litt opp med noen store smykker, et pent skjerf eller noe sånn da.

Ville det passet bedre med svart tights, støvletter og en helt enkel hvit skjorte? Pleier å gå slik til vanlig også, så føler meg hvertfall komfortabel i det [:)]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

ORIGINAL: Lillezilje

Ville det passet bedre med svart tights, støvletter og en helt enkel hvit skjorte? Pleier å gå slik til vanlig også, så føler meg hvertfall komfortabel i det [:)]

Ja synst det ser litt mer pynta ut ja :)

Masse lykke til

har butikken en nettside? sjekk opp litt bakgrunnen kanskje. tenk igjennom noen spørsmål du kan stille. tenk igjennom feks 5 positive sider om deg selv. blir ofte spurt om det. de sier ofte du skal fortelle litt om deg selv, tenk ut litt på forhånd hva du skal si. ville heller tatt på meg en fin svart bukst, en fin topp og kanskje et smykke. men ville ikke overdrevet pyntingen. alt med måte. kom 5 minutter før tiden. ikke ha armene i kryss på fanget. vær hyggelig, omgjengelig, positiv, smilende. gi et skikkeligt håndtrykk til den/de som intervjuver. ha øyekontakt.

vær deg selv. masse lykke til[:)]

jeg ble litt satt ut da jeg fikk spm om mine negative sider, for jeg hadde kun pugget på mine positive[:D]

Kom tidlig, men ikke alt for tidlig! Vær deg selv, se anstendig ut og vær ærlig og imøtekommende! Smil, by på deg selv! Jeg tror nok det viktigste for å gjøre et godt inntrykk er alminnelig høflighet og et godt humør[:)] Og så er det nok et pluss at du har orden i sakene dine: vær punktlig, ha med alle nødvendige papirer, vær klar på hvor mye du ønsker/kan jobbe osv[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

jeg ble litt satt ut da jeg fikk spm om mine negative sider, for jeg hadde kun pugget på mine positive[:D]

Ja, fant ut at jeg måtte finne ut mine negative sider selv [8D] Det er jo ikke bra om man ikke har noe negativt å si heller.

Tror jeg går for at jeg kan være litt sjenert til tider, og at jeg ikke takler kritikk så bra.

Takk til dere som har svart [:)] Har en god magefølelse.

Masse lykke til![:D][:D][:D]

Var på jobb intervju på Lindex for noen uker siden, og stressa veldig med dette med antrekk også[8D]
Men det endte med en ikke-for-pynta vest, sid skjorte under, og en dressbukse og boots.[:)] Knallfarge på skjorten da.[8D][:D]

Fikk mange spm jeg IKKE hadde forberedt meg på!![:-][:-]
Som i:
-Hva er ambisjonene dine?
-Hvor er du om 5 år?
-Hva er dine negative sider?
-Hva er dine sterke/svake sider?
-Hvordan tror du samboeren din ser på deg? ([8|] Her ble jeg HELT satt ut og bare "Hæ? Ehm, nei altså, joda, han ehhh.. !!!!!")[8D]

ORIGINAL: TwinBaBe
-Hvor er du om 5 år?

Det var da også et spørsmål [:-] Håper de ikke forventer at jeg skal svare at jeg håper jeg fortsatt står bak kassa i butikken deres? Blir uansett ikke aktuelt å jobbe der lenger enn 4 år.

Fikk du jobben? [:D]

Ja, fant ut at jeg måtte finne ut mine negative sider selv [8D] Det er jo ikke bra om man ikke har noe negativt å si heller.

Tror jeg går for at jeg kan være litt sjenert til tider, og at jeg ikke takler kritikk så bra.

Maaasse bra tips over her![:)] Vær klar over at kroppsspråk sier mye om deg![;)] Ellers vill jeg kanskje unngått den med at du ikke takler kritikk så bra... Bedre å si noe som KAN være bra også, som at du liker å bli ferdig med ting så du har litt dårlig tålmodighet. Prate litt mye osv... negative sider som ikke betry så mye eller som egentlig kan være postitive. Jeg slengte på en liten spøk på at samboeren min kan vel føye til noe på listen[8D] bare for å bli husket for litt humor istedenfor de negative sidene[:D] Og ja jeg fikk jobben!![;)][:D]

Det var da også et spørsmål [:-] Håper de ikke forventer at jeg skal svare at jeg håper jeg fortsatt står bak kassa i butikken deres? Blir uansett ikke aktuelt å jobbe der lenger enn 4 år.

Vel, nei..
Eller, har ikke hørt noe enda da..[&o] Er 4 uker siden jeg var der, og skulle uansett få høre noe i løpet av 2 uker...[&o]
Vil liksom ikke mase på de heller...

ORIGINAL: Delia

Maaasse bra tips over her![:)] Vær klar over at kroppsspråk sier mye om deg![;)] Ellers vill jeg kanskje unngått den med at du ikke takler kritikk så bra... Bedre å si noe som KAN være bra også, som at du liker å bli ferdig med ting så du har litt dårlig tålmodighet. Prate litt mye osv... negative sider som ikke betry så mye eller som egentlig kan være postitive. Jeg slengte på en liten spøk på at samboeren min kan vel føye til noe på listen[8D] bare for å bli husket for litt humor istedenfor de negative sidene[:D] Og ja jeg fikk jobben!![;)][:D]

Kroppsspråket, førsteinntrykk, håndtrykk osv tror jeg er i boks. Oppfører meg eksemplarisk i slike sammenhenger. Verre når jeg er sammen med venner og familie [8D]

Det har du rett i. Stemmer forsåvidt bra at jeg har dårlig tålmodighet og kan skravle mye. [:D]

Så bra da! Kan tro den følelsen er god!! [:D]

ORIGINAL: Lady Dada

Floyd på Jessheim?? [8D][8D]

Ja? [:-][&:]

ORIGINAL: TwinBaBe

Vel, nei..
Eller, har ikke hørt noe enda da..[&o] Er 4 uker siden jeg var der, og skulle uansett få høre noe i løpet av 2 uker...[&o]
Vil liksom ikke mase på de heller...

Usj, kjipt da [X(] Du får ha lykke til videre da [:)]

Masse lykke til, du fikser det lett som bare det!![;)][:D]

Lykke til! Sliter med det samme selv.. Hadde egentlig planlagt hva jeg skulle ha på meg, men ser jo at jeg kanskje må revurdere det da[8D]

Back
Topp