Jeg skal på genetisk veiledning til onsdag, men så kom jeg over denne historien....

Vesle Helmine

Betatt av forumet
Det var en ærlig og tåredryppende historie, må jeg si. Skjønner du blir i tvil ang genetisk veiledning nå ja. Lykke til, uansett hva du velger!

(Men klarte ikke klarte ikke helt la være å henge meg opp i at det var voldsomt til opplegg og oppbud på sykehuset.... Glad vi ikke har tradisjon for det her i landet :-))

Det er nesten noe du må velge selv.
Det krever jo mye mer å ha et fungsjonshemmet/psykiskutviklingshemmet barn.
Men med all støtte og hjelp en kan få i dag er den økonomiske delen sikkrere.
Når du ser slike serier som Tangerudbakken ser en vikelig hvor fantastiske de kan være.
De ser jo på livet med helt andre øyne en vi "vanlige" folk gjør.
Jeg for min del, ønsker meg bare et barn som lever og har det bra.
Kommer til å elske barnet uansett hva.

Masse lykke til i hvertfall =)

Det er noe du må velge selv.
Jeg er veldig glad jeg ikke viste det, jeg var bare 19 år og vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg viste det.

Det er mange ting å ta hensyn til, men jeg tenker at et barn med downs syndrom er sikkert en belastning på en familie, men det er andre ting som man ikke kan se på en genetisk veiledning som kan være mye verre. Å jeg er der pga at det er økt risiko for downs, jeg har født et barn med downs fra før, pluss at jeg nærmer meg den berømte alderen, som tilsier at jeg har en økt risiko.
Jeg syntes uansett denne historien var nydelig og ærlig. Men joda, skjønte heller ikke hvorfor man holder en fest på føden hehe!

Maria med 2 små skrev:
Det er noe du må velge selv.
Jeg er veldig glad jeg ikke viste det, jeg var bare 19 år og vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg viste det.

Kan jeg spørre hva det er med jenta di?

Back
Topp