Jeg skal i jobbintervju i morgen, fortelle eller ikke fortelle?

Superprodusent

Glad i forumet
Jeg skal i jobbintervju på barsel i morgen, og jeg brenner virkelig for dette. Jeg vil ikke gjøre noe feil eller risikere at jeg ikke får jobben, så jeg lurer på om jeg skal fortelle at jeg er gravid eller ikke? Jeg er jo bare åtte uker, men jeg vil liksom ikke holde noe skjult for dem heller. Hva ville du gjort?

Ok, ikke ta dette feil nå, men: hold kjeft!
Du kan risikere å ikke få jobben pga det... De har ikke lov til å eliminere arbeidssøkere pga svangerskap - men det skjer i realiteten.

Det er litt sært det der med svangerskap og jobbsøking.. arb.giver har lov til å spørre, men du er ikke pålagt å svare på det...

Arb.giver har ikke rett på å vite noe som helst før tre mnd før du skal ut i permisjon eller no slik - så du har god tid på å fortelle det senere. Særlig siden det fortsatt er tidlig i svangerskapet.

Masse lykke til på jobbintervjuet

Ikke fortell enda, masse lykke til:)

Forhåpentligvis spør de ikke, da de ikke har krav på å få svar. Jeg syns ikke at du selv skal bringe det på bane. Det er jo tidlig enda, og det er heller ikke av relevans i forhold til om du passer til jobben eller ei. Tenker jeg da.

ening med e to andre! IKKE fortell! du er ennå i en usikker periode fordi du er under 12 uker! tenk om det i verstefall skulle skje noe! og at du ikke får jobben fordi du fortalte for tidlig!? nei!

når du ennå ikke er 3mnd har ingen rett til å vite noe.. er jo derfor det er lurt å holde det hemmilig inntil da, siden det er nå det meste kan skje..
er jo ikke lov å ikke gi jobb bare pga at en er gravid, men sykt at de gjør det i praksis :( så da må vi gjøre vårt for å få jobben uansett :D

åh jobbe med små babyer! ja det må være verdens beste jobb!
så lykke til på jobb intervju!

Jeg hadde ikke sagt noe. Hadde nok fått problem selv om de hadde spurt rett ut, syns det er fryktelig kleint å lyve. Men i realiteten så er det jo så tidlig at du ikke trenger å vite det ennå... mange som oppdager det sent. Masse lykke til :) :)

Om de skulle spørre er det jo ikke nødvendig å lyge.
Hvis noen hadde spurt meg om det i et jobbintervju og jeg ikke var gravid, ville jeg likevel svart at jeg ikke ønsket å svare på spørsmålet av hensyn til alle de kvinnene som faktisk er gravide i en slik situasjon.  De skal ikke diskrimineres pga graviditet.  Dessverre vet vi at det skjer.  Det eneste solidariske å gjøre da er at ingen uttaler seg om graviditet/ikke graviditet i jobbintervju.  Da kan de ikke diskriminere ut fra det.

Lykke til!  Høres ut som en fantastisk jobb!

Jeg var på jobbintervju på mandag og valgte å fortelle det. Syntes det ville være fryktelig ekkelt å starte i ny jobb i august med mage, og bare kunne jobbe noen måneder. Men nå har jeg jobb fra før, og var ikke avhengig av å få jobben, så mulig det stilte seg litt annerledes.

hvordan gikk det i dag valgte du å fortelle/ ikke fortelle?

Jeg fant ut at jeg var gravid noen timer før, første dag på jobb. å jeg har ennå ikke fortalt dem at jeg er gravid. og er ganske usikker på åssen jeg skal gå frem og si det, men er nok best og ikke si noe før det begynnes og bli tydelig :D MASSE LYKKE TIL :D

Back
Topp