Jeg skal gifte meg!

WZ

Glad i forumet
Og jeg trenger DERES hjelp!

Etter at vi forlova oss for godt over et år siden har Tomas "masa" om at vi må bestemme oss for dato og hvordan det hele skal skje...
Jeg, miss ubeslutsom, klarer virkelig ikke å bestemme meg, så jeg blir bare sur og gretten hver gang det er et tema..

Så, da vi var på ferie begynte han å snakke om det igjen, og jeg sa at jeg skal tenke på det og bestemme meg til 1. august!
Da skal vi sette oss ned og bestemme og planlegge og fikse alt..!

Men jeg aaaaaaaaaner ikke hva jeg vil!
Eller, jeg vil ikke ha stort tradisjonelt bryllup i kirka..
Har alltid sagt at jeg ikke vil ha hvit brudekjole og slikt, men nå tror jeg kanskje at jeg vil det likevel..
Har mest lyst å reise til et eller annet sted bare oss og barna, men så vil jeg ha noen andre der også..
Ja, jeg vil rett og slett alt og ingenting på en gang!

HELP ME!!

oi, det hadde jeg ikke fått med meg! gratulerer så mye[:D]

jeg selv hadde gått for hvit kjole og kirkebryllup, fikk aldri det selv. husk at du gjør dette en gang så gjør som du vil[:)]

Samme lurer jeg på... eller, vi skal ikke gifte oss helt enda, men vi lurer også på hvordan det skal skje... Vi vet det ikke blir kirkebryllup, for sambo er så antikirke som det går an å få det.
Tinghuset er jo en mulighet, men jeg vil ha noe litt mer spennende enn som så. Har ei jeg kjenner som gifta seg i Roma i vår, med stor brudekjole og det hele. Så helt knall ut! [:)] De hadde med sine nærmeste nedover.

Akkurat nå heller jeg mest mot å gifte meg på ei strand i utlandet jeg. Trenger ikke være noe sydhavsland, Bornholm feks er jo nydelig! Og det er jo muligheter for å ta med seg dem man vil ha med dit, så lenge man sier i fra litt på forhånd...

Og kjolen, den blir enkel om jeg gifter meg på stranda. Noe sånt, kanskje:

Noe langt og flagrende og greskinspirert...

de kjolene var fine skrållan hvor fant du dem??

Vi skal gifte oss nå i noveber, bryllupet blir i tenerife i sjømannskirken skal ha med noen venner og familie blir ca 20 stk til sammen.
Har ikke funnet kjole enda for vil heller ikke ha jo brude kjole..

Har og 2 vennepar så giftet seg i spania og de var veldig førnøy med det..

Jeg vet hvordan du har det, WZ! Vi ville heller ikke ha kirke, og syntes tinghuset var litt traust. Vi bestemte oss for å gifte oss i august, og ville gjøre det fort (før vi begynte å produsere barn), helst innen tre måneder, så det var liksom ikke aktuelt å reise til utlandet (tenkte litt på København eller noe) Vi endte med tinghuset, der han som viet oss er en venn av mannen min. Han er egentlig dommer og litt ferdig med sånne ting, men gjorde det for oss. Det ble en veldig fin og personlig seremoni der han leste et dikt og det de sier er veldig flott altså. Likt det som sies i kirka, uten de gudegreiene [:)] Seremonirommet er også veldig flott, ihvertfall her i Trondheim, og vi hadde nærmeste familie og forlovere inne sammen med oss. Resten sto utenfor i aulaen. Og så hadde vi middag og fest på kvelden med 55 gjester. Det ble veldig fint!
Jeg ville ikke ha hvit kjole, endte med en gullkjole og var veldig fornøyd! [:)]

Svigerinna mi hadde kirkebryllup med innleid sangerinne som sang bl.a The Rose og et par salmer mens en spilte piano. Det var også veldig fint. De hadde festen i hagen sin, med innleid griller. Akkurat passe casual og flott på samme tid! De hadde 20-30 gjester. Hun hadde en klassisk hvit kjole, var veldig vakker. [:)]

Bror gifta seg ute i en gammel slektsgård på hjemstedet vårt, og så hadde de festen på brygga hjemme. Presten var en familievenn som også har sterk tilknytning til gården. Veldig spesielt for oss alle. Utrolig vakkert! De hadde 70+ gjester, og maten var gryterett fra catering, med spekeskinke og melon til forrett og rabarbragrøt til dessert. Passa bryllupet perfekt! Hun hadde hvit kjole, du har kanskje sett bildene på fb. [:)]

Tre ulike opplevelser, alle var flotte og føltes helt riktige. Jeg anbefaler dere å ha en fest for slekt og venner, om ikke samme dag som dere gifter dere, så en gang i etterkant. Det angrer dere ikke på, bryllup er en fest og feiring av DERE!! [:)][:)][:D]

Lykke til, vennen! Og GRATULERER! [:D]

Kjolene er fra Coast Maiå! [:)] De har både nettbutikk og butikk i Oslo. Jeg ELSKER alle de kjolene, og kommer sikkert til å gifte meg i en kjole derifra, om jeg får det som jeg vil [;)]

Så spennende. Vi lurte og litt på hva vi skulle gjøre, hadde litt lyst til å ha festen i telt ved sjøen. Men det var viktig for meg å gifte meg i kirken, så det var en selvfølge.

Vi endte med å ha festen et sted der de laget maten, dekket bord og gjorde alt for oss, veldig greit og ingenting stress. Deilig[:)]

Giftet oss i november, så vi tok ikke bilder ute, men det anbefaler jeg på det sterkeste å gjøre uansett årstid! Synes de bildene som er tatt ute blir så mye finere!!

Dersom jeg noen gang skal gifte meg blir det på en sydhavsøy med et vennepar som forlovere. Også skal vi ha en vennefest her hjemme i etterkant. Mer enn nok staslighet for vår del[:)]

Ingen av oss har noe behov for å gifte oss, og da i allefall ikke i en kirke.

Hmm.. vet ikke om jeg er rette å svare[8D][8D] Jeg vil ha AAAAAALT!!!!![:D][:D][:D][:D] Hele pakken.. hvit kjole, kirke, mine nærmeste... ja hele pakken!!![;)] Once in a lifetime så hvorfor ikke!!![:D][:D]

Det viktigste for meg er at vi blir gift, sånn at T kan adoptere Marcus.
Det er hovudgrunnen til at jeg vil gifte meg, egentlig..
Resten er bare en bonus :)

Stor grunn det, WZ! Stor og fantastisk! [:)][:)]

ORIGINAL: papayamammaen

[:)]

Jepp, og dagen blir nok fantastisk uansett hvordan dere gjør det[:)]

ååååå gratulerer snuppa, det var gode nyheter[:D]

si ifra om du trenger kjole[8D][:D]