Jeg skal flytte kommune, må jeg bytte jordmor?

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
MayDay2021
September To Remember 2022
Hei hei alle sammen! God jul ❤⛄

Er det noen som vet om jeg må bytte jordmor når jeg bytter kommune i januar? :sorry:
Jeg og samboeren er blitt så glad i jordmoren vår og har IKKE lyst til å bytte :(:(

Kommer jo an på hvor langt du skal flytte, men de fleste kommuner har jo jordmødre med sine "faste" områder mener jeg å huske.

Ja, her er det sånn at mn må bytte jordmor til den helsestasjonen man hører til. Men du kn jo alltids spørre

Kommer jo an på hvor langt du skal flytte, men de fleste kommuner har jo jordmødre med sine "faste" områder mener jeg å huske.
Ja, her er det sånn at mn må bytte jordmor til den helsestasjonen man hører til. Men du kn jo alltids spørre
Er nabokommune så er ikke landet over nei :happy: Sa
Kal til henne neste uke så får spørre da :oops:

Håper på det beste for deg, men jeg fikk nei til oppfølgning av jordmor i Ullensaker kommune(Jessheim) fordi jeg bor i Nannestad kommune :confused:

Krysser fingrene for dere! :love2
Men tror de er ganske strenge på det dessverre:(

Håper på det beste for deg, men jeg fikk nei til oppfølgning av jordmor i Ullensaker kommune(Jessheim) fordi jeg bor i Nannestad kommune :confused:
Krysser fingrene for dere! :love2
Men tror de er ganske strenge på det dessverre:(
Så utrolig kjipt! Jeg flytter fra Hurdal til Ullensaker, har vært i Eidsvoll kommune til nå for Hurdal har for øyeblikket ingen jordmor :sorry:

Er ofte sånn at man må gå til jordmor i sin egen kommune pga kapasiteten i kommunene, men det går alltids an å spørre om du kan bli værende da du er over halvveis og føler god kjemi med jordmoren du har nå og stoler på henne. I Bergen må du ha en spesielt god grunn for å ikke gå til jordmor på egen helsestasjon, så det er grunnen til at jeg ikke går til jordmor denne gangen ☺️

Back
Topp