Jeg skal bli en perfekt mor!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Mange kommende førstegangsmødre ser for seg hvordan de skal kunne bli "en perfekt mor" ved å bestemme seg for hva de skal og ikke skal gjøre når barnet kommer. For eksempel å aldri rope til barnet, aldri bruke TV/PC som barnevakt, familien skal sitte pent og samlet ved bordet til hvert måltid , og barnet skal aldri "bestikkes" med godteri. Ofte blir realiteten en helt annen enn hva man hadde bestemt seg for.

Hadde du bestemt deg for ting du absolutt skulle/ ikke skulle gjøre når du ble mor?
Hvordan ble realiteten i forhold til det du hadde sett for deg?

Har absolutt ikke sett for meg å være eb perfekt mor på måten som beskrevet over. Det tror jeg ikke finnes:p
Jeg skal være en perfekt mor i den form at jeg skal være der for barna mine.
Har aldri sagt at jeg ikke skal gjøre sånn eller sånn, og venter min første nå i Juli, snart 33 år gammel:)

Være en god mor som ikke sitter med tlf i hånden hele tiden! Når eldste var liten så var det ikke smart tlf. Ser foreldre som ikke kommunisere med ungene sine pga tlf...

Ellers tror jeg ting generelt blir mer relaxed med nr to hvor eldste er 11 år...

Her er det pappaen som er innstilt på at ingenting kan gå galt og alt de andre gjør er feil ;)

Jeg ønsker jo en hverdag som en ikke bruker den TVn så mye, men jeg vet at son blir det ig må ikke ta det som noe nederlag, men heller ikke et mål :)

Jepp. Alt ble som jeg hadde tenkt bortsett fra en ting. Det er at se ser mer på tv enn jeg synes er greit. Det hadde nok vært anderledes om jeg ikke var alenemor.

Jeg hadde nok aldri ambisjoner om å bli en perfekt mamma, men jeg husker at jeg og mannen snakket om at vesla ikke skulle få sukker før hun var tre. Sånn ble det ikke. Hun får ikke godis, men hun har fått smake, og is og kake har det jo blitt noen ganger. I tillegg er ipaden framme mer enn jeg egentlig vil, men sånn blir det iblant. Blir spennende å se hvordan det blir med to! :-)

Det eneste jeg hadde bestemt meg for var at mine barn ikke skulle sitte bakovervendt i bilen - det var måte på hysteri tenkte jeg.
Heldigvis så endret jeg mening ganske kjapt ! :-D

Jeg var nok kjapp til å dømme foreldre før jeg selv fikk barn. "Dårlig oppdragelse!" " det burde foreldrene bare ha lært han!" Osv. Nå vet jegbedre, vi foreldre påvirker barna mye, men personligheten har også mYe å si! Det er ikke alltid BARE å lære barna noe. Ellers har vel ting blitt ganske likt sånn jeg hadde tenkt.

• Liker
Reactions: H&H
Godt jeg aldri så for meg at jeg skulle bli "perfekt" mor og følge alle regler og normer, men perfekt for mine barn, det er jeg nok ;)

Venter første nå, og har gjort meg noen tanker om hvordan jeg blir som mamma. Jeg vet at jeg kommer til å lære mye nytt, lære av mine feil men også gjøre så godt jeg kan ;)

Jeg husker barnefar og jeg snakket om "sånn og sånn skal vi ikke gjøre", og greide også å holde oss til det. Men er noen områder jeg har skuffet meg selv, ja.

Jeg skulle ikke bruke våtservietter............ :rolleyes: :p

Jeg skulle hvertfall ikke la ungen min gå rundt med matrester og snørr i ansiktet. Lettere sagt enn gjort når det verste ungen vet er å bli tørket i ansiktet...

Jeg tar meg selv i å le litt noen ganger av folk som sitter å sier: "når jeg får barn skal jeg ikke gjøre det og det. Det SKAL være sånn og sånn!" Å da tenker jeg. OK, vi snakker om det den dagen du er blitt forelder. Jeg tror det er veldig lett å se for seg hvordan man skal være og oppføre seg som mamma eller pappa. Men at de kanskje får en liten AHA opplevelse i ettertid.

Jeg tar meg selv i å le litt noen ganger av folk som sitter å sier: "når jeg får barn skal jeg ikke gjøre det og det. Det SKAL være sånn og sånn!" Å da tenker jeg. OK, vi snakker om det den dagen du er blitt forelder. Jeg tror det er veldig lett å se for seg hvordan man skal være og oppføre seg som mamma eller pappa. Men at de kanskje får en liten AHA opplevelse i ettertid.

Ikke noe plan om å være perfekt for det er ingen ;) men gjøre mitt beste for mi lille jente og gi ho masse kjærlighet - det kommer en langt med ;)

Jeg trodde aldri jeg skulle bli en "perfekt mamma" men enkelte utsagn hadde jeg før barnet kom.. Jeg skulle aldri bruke TV som barnevakt, DET er latskap!! You're right!!! Det sa jeg leeenge før jeg ble 2barnsmor og skulle ha middagen klar før pappaen kom hjem ;) Ellers har jeg klart meg greit på det jeg påstod før jeg ble mamma :)

Jeg venter første nå i juli :) det eneste jeg har gjort meg opp en mening på er vel å ikke ha teppe over vogna.

Ellers er det vel ikke noen som er perfekte?
Så lenge man viser kjærlighet til barnet og stiller opp så er det mer enn godt nok ;)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp