Tullerulle
Forelsket i forumet
Jeg har bestemt meg for at jeg SKAL amme! Men hvordan kan jeg best mulig gjøre brystene klar for dette? Mamma amma med alle tre barna sine uten problem, men vil ikke ha flaskebarn :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Absolutt! Det viktigste er at mor og barn har det fintMen dersom ammingen bare er jobb og man i tillegg strever med en liten en som bare vil bæres, er det jo mange som setter pris på at helsesøster sier at det er greit å gi opp amminga.. det er viktig å ha det bra også.
ikke helt korrekt, ull gir ikke økt vekstmiljø for sopp, derimot engangsinnlegg gjør. ullet gir nok rom for å puste, og bruker en engangs etter ullet så transporterer ullet vekk fuktigheten fra huden, og rett inn i engangsinnlegget og brystet blir skjeldent nedkjølt.Som alle sier her: Slapp av så går det av seg selv. Det er jo noen ganger litt startvansker med amming, vil bare si at dette GÅR OVERMen et tips: bruk ikke ull innerst mot puppen da dette gir gode vekstmiljø for sopp. Lykke til, du trenger ikke bekymre deg, amming er kos
![]()
Helt sant! Jeg anbefaler ammebutikken sine trelags ullinnlegg som har lomme for engangsinnleggikke helt korrekt, ull gir ikke økt vekstmiljø for sopp, derimot engangsinnlegg gjør. ullet gir nok rom for å puste, og bruker en engangs etter ullet så transporterer ullet vekk fuktigheten fra huden, og rett inn i engangsinnlegget og brystet blir skjeldent nedkjølt.
dog er viktig at ullinnleggene en kjøper kan kokevaskes i tilfelle soppinfeksjon.
Åja, der lærte jeg noe nyttikke helt korrekt, ull gir ikke økt vekstmiljø for sopp, derimot engangsinnlegg gjør. ullet gir nok rom for å puste, og bruker en engangs etter ullet så transporterer ullet vekk fuktigheten fra huden, og rett inn i engangsinnlegget og brystet blir skjeldent nedkjølt.
dog er viktig at ullinnleggene en kjøper kan kokevaskes i tilfelle soppinfeksjon.
Det er jo logisk også, samme grunn som at albueskjell ikke bør brukes for lenge om gangen om man har sår..