Jeg skal aldri..

Jgri000

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har du noen "jeg skal aldri.."? Eller "jeg skal.."? Iforhold til barn? Eller hadde du noen før første barn som du ikke har klart å holdt?

Siden min første er så liten enda har jeg enda ikke måtte bite i meg noen sånne enda :hilarious:, så her er fortsatt på lista:
-Hvis vi er noen plass offentlig, som er litt mer voksen, skal jeg ikke la barnet løpe rundt ukontrolert og skrike og hoije og forstyrre alle andre. (Er i kirka på julaften og opplevd alt for mange barn som skriker og løper og herjer rundt under gudstjenesten, og har tenkt at det skal aldri mine gjøre)
-Jeg skal ikke la barnet mitt gå rundt å banne og si stygge ting uten å reagere på det, uansett om det er fordi det er sliten eller hatt lang dag, man kan fortsatt prøve å få barnet til å oppføre seg
- Jeg skal (uansett hvor flaut jeg synes det er) heller ta barnet under armen og bære det i bilen om det slår seg helt vrang på en butikk/senter, enn å gi etter å gi barnet d det vil ha. Her tror jeg barn er veldig like dyr, lærer det at d får det som det vil om d blir vanskelig nåkk, da har du et problem :hilarious:
 
Veldig enig med dine punkter, særlig om å ikke drive å unnskylde dem hele tiden. Har også tenkt litt på at det noen ganger kan bli litt for mye fokus på unger og alt de gjør når jeg besøker folk som har familie. Det går an å prate om andre ting enn barnet og at det skal være midtpunkt konstant :bored: Virker slitsomt for ungene og! Men det er vel kanskje mer egenoppdragelse enn noe annet :angelic:
 
Enig med det du skriver. Og de skal jeg håndheve uansett hvor tøft det kan bli.

Men et punkt jeg hadde på listen min som røyk rimelig raskt var at barnet mitt ikke skulle se på TV før fylte to år. Her har min datter på litt over ett år fått sett på TV fra 8-9 måneders alderen. Kun kort tid om dagen, men herregud å det hjelper når man er sliten og ungen er lei.

Et annet punkt jeg hadde sist var at jeg skulle amme eller pumpe i 12 måneder koste hva det koste ville selvom jeg regner med at jeg kom til å slite med melkeproduksjonen pga opererte bryster. Jeg ammet i ti forferdelige uker med alle desperate forsøk på å få opp melkeproduksjonen og pumpet i to uker før jeg fikk streng beskjed av lege og helsesøster om å droppe det siden det gikk så ut over livskvaliteten min.

Også skulle jeg lage all barnemat og grøt helt selv da. Jeg har delvis holdt denne og har laget masse hjemmelaget mat, men det har blitt noen glass også. Datteren min spiser som oftest det samme som oss og har gjort det siden seks måneder, men det aller beste hun vet er grønnsakslasagne på glass:p så da får hun det innimellom.

Jeg skal ikke være så streng mot meg selv neste gang så alle mine tre punkter skal jeg prøve å holde, men det er ikke krise om det ikke går. :)
 
Jeg har en, men det er fordi jeg har sett på søstra mi.

Jeg skal aldri: bruke tøybleie på barna mine. Søstra mi gjorde det og lot skittne bleier ligge i skittentøyskurven på varmekablene på badgulvet. :yuck:
 
Nå har jeg store barn fra før.
Og har båret en hylende unge ut av butikken mens handlevogna har stått igjen mer enn en gang.

Jeg har bestemt meg for å aldri bli den "dilledalle mammaen" som gir etter for mas og/eller lar barna bestemme.

Skal fortsette å være konsekvent å la barna vite at det er vi voksne som bestemmer.

Skal fortsette med den livsstilen vi har selv om vi får baby.
Overnatte i telt, hengekøye og båt. Dra på korte og lange turer. Bruke mye tid ute.

Og ikke minst, ikke glemme å ta vare på hverandre og være kjærester.
 
Når det kommer til dårlig oppførsel på butikk har jeg gjort det motsatte. Jeg ignorerte dem. De fikk bare skrike, jeg handlet og gjorde det jeg skulle uten å si et ord til de. De slutta ganske fort når de ikke fikk noen reaksjon. De skjønte vel at det var bortkasta tid.

Dette var vel og merke mens de enda var så små at de satt i setet på handlevognen. Aldri hatt problemer når de har blitt større.

En gang hev minsta av seg alle ytterklærne i vognen og hylte og skreik. Når vi kom til kassa sluttet hun å gråte og begynte å kle på seg selv. De har mye mer kontroll enn de later som :hilarious:

Ellers vet jeg ikke. Aldri tenkt så mye over det. Jeg skal aldri la de føle at jeg ikke er glad i dem. Uansett hvor sinna jeg blir for noe er det alltid rom for et "jeg er glad i deg".
 
Back
Topp