Jeg og barnefar er ikke samboere (permisjon osv) Noen som vet?

MineDineVåre

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg og barnefar bor ikke sammen pr. dags dato, og det er litt usikkert enda om vi blir å flytte sammen. Men det jeg lurte på ang. dette er:

Jeg tar ut full permisjon (alle ukene alene). Men hvordan blir det om vi blir samboere ETTER at gutten kommer til verden ? Blir det gjort noen endringer i dette med fedrekvote ? At vi må skrive en ny søknad om permisjon eller?

Resten vet jeg, har ei datter fra før. Så er bare dette med permisjon jeg lurer på :)

Ta deg en tlf til Nav ;) 

Vet at så fort far blir registrert i folkeregistret med samme adr som mor kommer også krav fra nav inn... Men har dere mulighet for at han har reg adresse/post adresse ett annet sted enn hos deg om dere flytter sammen igjen så tjener dere greit på det ;) (så lenge det ikke blir oppdaget)
(Vi hadde ikke samme folkereg adr med første, bare post adresse, og siden det stod på skjemaet at vi bodde sammen var det bare å melde adr forandring og nye papirer skulle inn til godkjenning)

tja, du har hvertfall automatisk rett på hele permisjonen nå. og så kan du gi bort så mange uker DU vil til far, hvis det skulle være av interesse. og jeg vil tro at det går an å gjøre om å dette i ettertid.

ring nav, for å dobbeltsjekke, ellers så har de en side på facebook der de svarer på spørsmål om permisjon, men om man skriver på wall´en der, så vises det for alle dine venner.... men det går kanskje an å sende de en privat melding også. gruppa heter: Nav foreldrepenger.
Der får man svar ganske fort, hvertfall...

Back
Topp