Jeg melder meg inn her :-) Andre som erfaringer ulike resultat på ulike terminkalkulatorer?

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Og vips var jeg gravid og det på første forsøk :)

Har en sønn på 1.5 år i fra før, og da jeg ble gravid med han var det etter over ett års forsøk og fem spontanaborter!! Så jeg håper inderlig at alt går fint denne gang. Kjenner at det skjedde litt for fort, så det har ikke fått sunket inn skikkelig enda :) Sliter fremdeles med til tider smertefulle analrifter som oppsto rett etter forrige fødsel, så krysser fingrene for at det ikke trøbler seg fullstendig til i svangerskapet. Andre med erfaringer med dette?? Jeg har en litt uregelmessig syklus, så vet ikke helt nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men blir litt forvirret over hvor forskjellige resultater de ulike terminkalkulatorene gir. Iflg Babyverden er jeg 5+0 i dag.
 
Velkommen til oss :)

Gratulerer så mye med ditt svangerskap! Denne gangen skal det gå bra skal du se :)

Vi skravles ;-)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Velkommen og gratulerer! :) jeg kan ikke hjelpe deg med terminkalkulatorene da. Har bare brukt babyverden sin jeg,så da har jeg ikke hatt det problemet:p
 
Og vips var jeg gravid og det på første forsøk :)

Har en sønn på 1.5 år i fra før, og da jeg ble gravid med han var det etter over ett års forsøk og fem spontanaborter!! Så jeg håper inderlig at alt går fint denne gang. Kjenner at det skjedde litt for fort, så det har ikke fått sunket inn skikkelig enda :) Sliter fremdeles med til tider smertefulle analrifter som oppsto rett etter forrige fødsel, så krysser fingrene for at det ikke trøbler seg fullstendig til i svangerskapet. Andre med erfaringer med dette?? Jeg har en litt uregelmessig syklus, så vet ikke helt nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men blir litt forvirret over hvor forskjellige resultater de ulike terminkalkulatorene gir. Iflg Babyverden er jeg 5+0 i dag.

Vet du når første dag av siste mens var? Er som regel den datoen som brukes for å regne ut termin. I Norge er det satt til å være 282 dager fra den dagen til termin. Andre nettsider(f.eks.engelske) kan operere med ulikt antall dager for et svangerskap og dermed resultere i en annen dato for termin.

Mener at de sjekker størrelse på babyen på ultralyd og da får du en oppdatert termindato, så enn så lenge kan du nok stole på babyverden sin :)
 
Gratulerer så masse og velkommen :) hørtes ikke helt gøy ut med den forrige fødselen der nei, men du får gjerne bedre oppfølging denne gang :) har ikke erfaring med det selv dessverre(eller heldigvis ;) ) jeg bruker også bare bv sin terminkalkulator , pluss at jeg plussa på noen dager da jeg hadde el-smerter noe senere.. Så min termin er bare "tippa", men slik blir det jo helt frem til oul ! :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Og vips var jeg gravid og det på første forsøk :)

Har en sønn på 1.5 år i fra før, og da jeg ble gravid med han var det etter over ett års forsøk og fem spontanaborter!! Så jeg håper inderlig at alt går fint denne gang. Kjenner at det skjedde litt for fort, så det har ikke fått sunket inn skikkelig enda :) Sliter fremdeles med til tider smertefulle analrifter som oppsto rett etter forrige fødsel, så krysser fingrene for at det ikke trøbler seg fullstendig til i svangerskapet. Andre med erfaringer med dette?? Jeg har en litt uregelmessig syklus, så vet ikke helt nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men blir litt forvirret over hvor forskjellige resultater de ulike terminkalkulatorene gir. Iflg Babyverden er jeg 5+0 i dag.
ja,jeg skal ta ks pga av det og bekkenproblemer :) ikke anbefalt å føde vaginalt med det.
 
Gratulerer og velkommen :) Babyverden er en av de eneste som bruker samme regnemåte som legene, altså at et svangerskap varer i 40 uker og 3 dager, så jeg holder meg til den :)
 
Takk! Er veldig glad for at det klaffet så fort og håper alt går fint :)

Sommerfugl2: Så kjipt at du sliter med det samme som meg. Jeg fikk det 6 uker etter forrige fødsel pga forstoppelse ifb med brystbetennelse, antibiotika osv. Har blitt mye bedre, men må fremdeles ta hensyn til hva jeg spiser, drikker maltekstrakt osv. Blir liksom aldri helt kvitt det til tross at jeg har hatt det i 18mnd, det er så surt!! Hvor gale er det hos deg og ble du anbefalt ks i stedet for vaginal fødsel?
 
Takk! Er veldig glad for at det klaffet så fort og håper alt går fint :)

Sommerfugl2: Så kjipt at du sliter med det samme som meg. Jeg fikk det 6 uker etter forrige fødsel pga forstoppelse ifb med brystbetennelse, antibiotika osv. Har blitt mye bedre, men må fremdeles ta hensyn til hva jeg spiser, drikker maltekstrakt osv. Blir liksom aldri helt kvitt det til tross at jeg har hatt det i 18mnd, det er så surt!! Hvor gale er det hos deg og ble du anbefalt ks i stedet for vaginal fødsel?
jeg fikk riften under fødsel. har tatt utallige injeksjoner med botox(!!!!!) og ett kirurgisk inngrep,det er bedre, men ja,det går opp om jeg ikke passer på hva jeg spsier... både han som opererte emg og legen min sier at de ikke anbefaler annet enn ks, for det kan bli mye verre og jeg kan bli inkontinent der bak, det er UAKTUELT. kirurgen sa og at han ikek ville operere emg om jeg ikke tok ks neste gang. så da er saken grei :)
 
Sommerfugl2: Off, det hørtes ikke bra ut. Så bra at det er litt bedre!! Jeg tenkte jeg skulle høre med jordmor pluss lege/gyn når det nærmer seg. Vil ikke risikere noe! Men det er så surt å tenke på at jeg har fått såå mye problemer bak der bare pga en forstoppelse, kom ikke på at jeg burde ha tatt klyster. Har ikke de store forhåpningene om å bli kvitt det med det første, men håper i allefall det går fint i svangerskapet til tross for at jeg ble litt hard i magen osv forrige gang. Hvordan løser du det nå under graviditeten? Tar du laktulose eller noe annet for å mykgjøre magen?
 
Gratulerer :D

Jeg har ikke så mye erfaring med det du spør om analrifter, men terminkalkulatoren til BV pleier å være ganske rett tror jeg :)
 
Back
Topp