jeg må si....

vevina

Forumet er livet
sitter å ser på en dokumentar om eldre mødre, og da mener jeg eldre mødre, ei dame på 72 som vil bli mamma, men hu ble "heldigvis" ikke akseptert av klinikken.

altså jeg forstår at et ønske om barn kan være veldig sterkt og at det kan ta lang tid for noen å få oppleve det mirakelet, og jeg har ingenting imot "eldre" mødre, men jeg mener kanskje at når man har kommet i overgangs alderen så er det vel for en grunn.
72 er litt vel gammelt syns jeg, syns det blir litt egoistisk. syns liksom grensen går ved 40 års alderen jeg.......

link til dokumentaren :
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/603724/

Tja, mange er ikke i overgangsalderen når de er 40, så noe etter det synes jeg absolutt er ok.

Så er det de som kommer i prematur overgangsalder allerede i 20-årene da, jeg antar du ikke mener disse når du sier at "er man kommet i overgangen er det for en grunn"...

Men i 70-åra bør man fokusere på barnebarn, ikke egne barn, ja.

når jeg sier 40 års alderen så mener jeg jo 40 +, når man er i 50 åra begynner vel de fleste å nærme seg overgangs alder, en god venninde av mamma fikk baby da hun var 45, syns ikke hun var for gammel.

og ja, formulerte meg kanksje litt teit, når jeg sa at man kommer i overgangs alderen av en grunn, mente da de som naturlig kommer i overgangs alderen når de er rundt 50.

mener ikke å fornerme noen, og jeg ser jo også det at det kommer sikkert veldig an på personen, noen er veldig gamle når de er 60 ;) andre er fortsatt unge.

men syns det bør være en grense.

haha men man skal aldri si aldri, kan hende jeg endrer mening en dag[;)] før syns jeg de som var 30 var GAMMLE og altfor gamle til å få barn, kan ikke si jeg syns det nå lengre[:)]

På jobben hadde vi en diskusjon og få barn, og da va jeg litt
uheldig og sa at jeg syns damer å menn er egoistiske hvis de
får barn når de er over 45år, mannen jeg sa det til var 46, og tok
seg nær av det. [&:]Det jeg ikke viste var at han skulle bli pappa
for første gang i august[8D] Meg og min store munn!
Men jeg står ved at uansett om en mann kan få barn til han er over
70 så syns jeg at er man over 45 så burde(mener jeg) man ikke få barn.

Det kan jo være forskjellige årsaker til at man blir gravid etter passerte 40 år. Så man bør ikke dømme noen uten å vite om det ligger noe bak. Men jeg synes også det er urettferdig overfor barnet dersom man frivillig etter fyllte 45 år får barn. Man skal tross alt følge opp barna. Og det kan ikke være noe gøy hvis alle andre tror moren og faren din er bestemor eller bestefar [;)]

Jeg selv er 32 år, og er gravid med mitt første barn. Vi har prøvd i mange år, så jeg tenker ikke noe på at jeg begynner å bli gammel. Men tidene forandrer seg, og jeg er faktisk en attpåklatt.....har to brødre som er 10 og 8 år eldre enn meg, og min mor var bare 30 da hun fikk meg [:D] så det er litt annerledes nå enn før ja.

har ingen problemer med eldre mødre. så lenge de ikke over 50+++ når de skal ha barn. då får jeg et litt større problem/dilemma. det synes jeg blir veldig fort egoistisk å bli gravid...

Over 60 år bør man ikke få barn...hvis helsen er i orden ved 40 + alder ser jeg ingenting feil med det! Kan være greit å ha en litt gammel mor også, som sitter på en masse kunnskap (ikke at ungdommer tenker slik da, tenker på når barnet er ungdom)...men det er ulemper og fordeler med alt.

ORIGINAL: turteldue

har ingen problemer med eldre mødre. så lenge de ikke over 50+++ når de skal ha barn. då får jeg et litt større problem/dilemma. det synes jeg blir veldig fort egoistisk å bli gravid...

syns det e greit at ungan får ha føreldra og besteføreldra så lenge som overhode mulig! Syns man ska bynn og tenk på ungaa allerede som 30 åring;)) men alt e jo ok, men 50... DA syns eg det bynn og bi smårart... 

Kan no hend eg har et anna syn på det da eg e 50, e trosalt bære 22 eg da;) Og påvei me nr 2:) Så eg e ferdi etter denna :))

ORIGINAL: Anne L

Jeg er enig med someeone. Etter 45 bør en ikje få barn. Det å få barn krever at man har mye energi og er ved god helse. Får man barn når man er 45 er man 63 år før barnet blir myndig[&:]

Enig med deg her....
Syns man er litt vell gammel når man er over 70år å ønsker å bli gravid [:o] [8|]

Back
Topp