Jeg må pusse opp :)

cria

Flørter med forumet
Jeg er nødt til å pusse opp ett rom i det nye huset mitt.(Barnerommet) Jeg må fjerne vegg til vegg teppe, og pusse tregulvene under og ett strøk maling må til... Er dette farlig for meg, burde jeg få noen andre til å gjøre det for meg? Noen tips der ute???

Tror ikke dette er så skummelt, men jeg hadde valgt å bruke maske for å slippe å få alle partiklene fra teppe og pussing inn i systemet. Vegg-til-vegg-tepper har mye støv og ofte også mugg, så greit å beskytte seg mot dette. Og nedpussing støver mye. Malinga er ikke så big deal, om du lufter godt, og evt bruker en spesielt skånsom maling (Sense feks). 

Signerer ho over ;) men dersom du har nokon som kan hjelpe deg eller gjere det for deg er det det tryggaste;) Sjefen min måtte gå på lang antibiotika kur fordi hangjekk lenge med sopp i luftrøret og lungene fordi han hadde jobba med noko med sopp og mugg i, uten beskyttelse. Folk som trekker opp sofaer og stoler bruker ofte skikkelig heftige masker for ikkje å få mugg og sopp i lungene.. ;)

Nå finnes det jo masse maling osv man an male med når man er gravid, men er nok uansett greit med maske ja. Jeg hadde uansett ventet til det blir varmere ute så man kan ha vinduer helt oppe hele tiden og få inn masse luft. Vi skal også pusse opp rom. Gleder meg!

Takk for alle svar, det blir innkjøp av skikkelig  verneutstyr ja Og som Maja Mio sier, så er det vel lurt å vente noen uker til det er litt mer temperatur ute...
Det blir kjempekoselig å pusse opp et barnerom ... Gleder meg !!

Back
Topp