jeg må ha

tafas

Elsker forumet
deres karamel pudding oppskrift, har lovet mannen å lage den idag og trenger deres hjelp...håper dere kan hjelpe[:)]

Ingredienser til 4 personer.
  • 8 ss sukker (til karamell)
  • 2 ½ dl kremfløte
  • 2 ½ dl matfløte
  • 50 g sukker
  • 1 stk vaniljestang eller 1 ss vaniljesukker
  • 4 stk egg
Slik gjør du: 1. Lag karamell: Sett en 1 liters form på en middels varm plate, tilsett sukkeret. Det tar litt tid før sukkeret smelter og brunfargen kommer, vær tålmodig, ikke rør i sukkeret. Etter hvert som sukkeret karamelliseres, vend på formen slik at sukkeret blir jevnt smeltet. Drei til slutt på formen slik at karamellen blir jevnt fordelt. Sett til avkjøling.

2. Kok opp fløte, sukker og vanilje. Avkjøl og bland inn halvpisket egg. Eggene må ikke vispes for mye, for da blir puddingen pipete (små-hullete). Sil blandingen over i formen.

3. Stekes i vannbad på nederste rille i ovnen, på 120 ° C i ca. 2 timer.

4. Avkjøl puddingen i formen i minst 1 døgn. Løs puddingen med en skarp, varm kniv og hvelv på serveringsfat.

5. Karamellsausen, som er igjen i formen, kan serveres som den er eller blandes med pisket kremfløte.

ORIGINAL: Gulldora

oppskriften min er...

Karamellpudding Antall porsjoner: 6 Ingredienser Til glassering av formen:
  • 75 g sukker Karamellpudding:
  • 50 g sukker
  • 2 dl TINE Kremfløte
  • 4 dl TineMelk Hel
  • 1 vaniljestang
  • 4 egg Pynt:
  • 1½ dl TINE Kremfløte
    Tidsforbruk
    2 timer 15 min
  •   Vanskelighetsgrad
    Middels

• Slik gjør du 
  • Brødform, 1 1/2 liter. I vannbad i stekeovnen ved 200 grader og deretter ved 125 grader i ca.2 timer. Glassering:  Ha 75 g sukker i formen og brun det direkte på middels varm plate til sukkeret er smeltet. Karamellpudding:  Kok opp fløte, 50 g sukker og melk sammen med den delte vaniljestangen. Avkjøl blandingen.  Rør forsiktig inn de lett sammenvispede eggene. Sil blandingen samtidig som du heller den i formen. Sett langpannen i forvarmet ovn og hell på kokende vann til pannen er 3/4 full. Sett formen i langpannen og skru ned varmen etter 10 minutter.  La puddingen stå til den har stivnet. Den skal kjennes fast når du trykker lett på den med en vætet skje. Avkjøles minst til neste dag.  Hvelv puddingen på et fat med kant. Pynt med vispet krem eller server den ved siden av.

• ok, takk-skal man smøre formen ell ikke trenger?tenker for at den løses uten prob[8|]

•  
    ORIGINAL: tafas

ORIGINAL: Gulldora

oppskriften min er...

Karamellpudding Antall porsjoner: 6 Ingredienser Til glassering av formen:
  • 75 g sukker Karamellpudding:
  • 50 g sukker
  • 2 dl TINE Kremfløte
  • 4 dl TineMelk Hel
  • 1 vaniljestang
  • 4 egg Pynt:
  • 1½ dl TINE Kremfløte
    Tidsforbruk
    2 timer 15 min
  •   Vanskelighetsgrad
    Middels

• Slik gjør du 
  • Brødform, 1 1/2 liter. I vannbad i stekeovnen ved 200 grader og deretter ved 125 grader i ca.2 timer. Glassering:  Ha 75 g sukker i formen og brun det direkte på middels varm plate til sukkeret er smeltet. Karamellpudding:  Kok opp fløte, 50 g sukker og melk sammen med den delte vaniljestangen. Avkjøl blandingen.  Rør forsiktig inn de lett sammenvispede eggene. Sil blandingen samtidig som du heller den i formen. Sett langpannen i forvarmet ovn og hell på kokende vann til pannen er 3/4 full. Sett formen i langpannen og skru ned varmen etter 10 minutter.  La puddingen stå til den har stivnet. Den skal kjennes fast når du trykker lett på den med en vætet skje. Avkjøles minst til neste dag.  Hvelv puddingen på et fat med kant. Pynt med vispet krem eller server den ved siden av.

• ok, takk-skal man smøre formen ell ikke trenger?tenker for at den løses uten prob[8|]

•  
    den er i ovnen nå, jeppi[:D]
    men lurer på hvorfor den skal stå til neste dag og ikke kan spises idag[8|][:(]..noen som kan forklare

Back
    Topp