Lederen min, som normalt er veldig ålreit, mener at jeg selv må finne erstatter for min jobb når jeg skal i permisjon. I mitt statlige yrke er det ikke aktuelt å finne én vikar for hele jobben, men heller ca. tre forskjellige personer med ulik kompetanse, som kommer inn på timesbasis. Først fikk jeg inntrykk av at dette skulle lederen min ordne, men så fikk jeg nylig kontrabeskjed om at vi må ha snakket forbi hverandre, og at det er jeg som må finne disse vikarene. Det virker som lederen mener at jeg har en eller annen egennytte av å finne personen selv, men det har jeg ikke, jeg bryr meg ikke så mye om hvem de får inn. Den ene vikaren haster litt å få avklart, og det er vanskelig å finne kompetente mennesker som også har tid og sier ja. Nå bruker jeg av tid som skulle vært brukt til andre deler av jobben min (der det er altfor mye å gjøre og for liten tid) for å prøve å finne denne erstatteren.
Jeg finner ikke ut hvor det står at dette er arbeidsgivers plikt å gjøre, men en venninne av meg mener at dette absolutt ikke er min jobb. Men jeg trenger å vite hvor i loven/andre steder det står at dette må arbeidsgiver ordne selv, for å ha tydelige argumenter. Det vil nok være nødvendig på min arbeidsplass. Noen som vet hvor dette står?
Jeg finner ikke ut hvor det står at dette er arbeidsgivers plikt å gjøre, men en venninne av meg mener at dette absolutt ikke er min jobb. Men jeg trenger å vite hvor i loven/andre steder det står at dette må arbeidsgiver ordne selv, for å ha tydelige argumenter. Det vil nok være nødvendig på min arbeidsplass. Noen som vet hvor dette står?