Jeg må begynne å strikke nøstebarnteppe snart...

Barbamamma

Flørter med forumet
...for skal jeg få ferdig babyteppe så tar det laang tid for meg. Har strikket nøstebarnteppe til de to andre ungene, så denne må vel også få!

Etter at jeg var på ultralyd forrige uke og alt så normalt ut tok jeg sjansen og kjøpte garn!

Ble brunt denne gangen, den mellombrune varianten som er nr 12 her (naturlig økofarge):

Så flink du er som strikker teppe[:)] har du bilde av de andre du har strikka? Til inspirasjon for oss andre[;)]

jeg har også begynt å strikke, men her er det hentesett[:D]
Har du bilde av teppet du skal strikke?

Hm, vet ikke om jeg har noe bilde (og nå er de litt slitne, fem og tre år gamle og godt brukt). Men det ene er off white og det andre olivengrønt. Det er VELDIG lett å strikke altså, bare frem og tilbake, men jeg er som sagt litt treg...

Men det ligger bilder på www.nostebarn.no, feks dette:

(hvorfor blir bildene så bittesmå? [8|])

er det bare rett frem og tilbake?[:)] det var veldig fint, lunt og godt[:)]

Sånn enkel rett og vrang strikking? Fikk lyst til å prøve hehe

Jepp, jeg strikker på rundpinne, bare frem og tilbake, tror det var 160-170 masker og strikk så lenge man gidder (til det er ca firkantet). Mine har hatt masse glede av det. Luftig og varmt og mykt!

Hentesett var veldig avansert da, tror ikke jeg våger meg på mønsterting riktig ennå (det strikkespråket er litt gresk for meg [;)])

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=30&lang=no

Jeg skal strikke dette[:)]
i yndlingsgarnet mitt, drops merino extra fine[:)]

ORIGINAL: TouchOfVanilla

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=30?=no

Det var lekkert da!! Fint mønster.

Nøstebarnteppet er bare rettstrikking hele veien, på alle pinner. Så det blir på en måte rett og vrang fordi man snur og strikker rettstrikk på 'baksiden' etterpå. Tror jeg må ha det så enkelt... (dette var håpløst forklart, men ved å strikke rettstrikk hele tiden blir det bra [:D])

er du helt nybegynner?

Om du er det, ville jeg kanskje ikke starta med det...
Det jeg gjorde da jeg begynte med litt avanserte oppskrifter var at jeg begynte når mamma var i nærheten, så jeg fikk hjelp å tyde oppskrifta, det er oftest det som er vanskelig[:)]

Strikke ja! Det skal jeg også i gang med, men ikke helt enda [:)]

ORIGINAL: Barbamamma

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=30?=no

Det var lekkert da!! Fint mønster.

Nøstebarnteppet er bare rettstrikking hele veien, på alle pinner. Så det blir på en måte rett og vrang fordi man snur og strikker rettstrikk på 'baksiden' etterpå. Tror jeg må ha det så enkelt... (dette var håpløst forklart, men ved å strikke rettstrikk hele tiden blir det bra [:D])

forsto hva du mente[:D]
Det var et veldig fint teppe altså[:)]
deilig å kunne strikke uten å følge med på mønster hele tiden også[:)] kan man se på TV samtidig[:D]

er du helt nybegynner?

Det jeg gjorde da jeg begynte med litt avanserte oppskrifter var at jeg begynte når mamma var i nærheten, så jeg fikk hjelp å tyde oppskrifta, det er oftest det som er vanskelig[:)]

Har ei mor jeg også, som har strikka masse fint til jentene, men jeg har liksom aldrig intressert meg før nå[8D] så kan vel kalle meg nybegynner på 36 år[8D]

ORIGINAL: nikitail

er du helt nybegynner?

Har ei mor jeg også, som har strikka masse fint til jentene, men jeg har liksom aldrig intressert meg før nå[8D] så kan vel kalle meg nybegynner på 36 år[8D]

for ett år siden kunne jeg ikke strikke noe utenom skjerf[:D]
Har lært meg litt og litt, og kan nå strikke avanserte oppskrifter.. Alt er mulig[:D]

Syns det er så utrolig koselig å kle på sønnen min noe jeg selv har laget[:)]
det er aldri for sent å lære seg[:)]

ORIGINAL: Varme

Dette vil jeg også! Tror jeg bestiller olivengrønn nr. l72 [:D] Blir jo en stund til jeg får vite om det er ei snuppe eller en snapp! :)

Men hva slags pinner skal jeg kjøpe? Nr 6, står det her! Men hvor lange bør jeg kjøpe mon tro? Noen tips?

Jeg strikket med 5,5 fordi det var det jeg hadde. Husker ikke hvor lang rundpinne jeg hadde (må finne den i skapet et sted...). Men 60 eller 80 cm da? Du kan jo maile eller ringe Nøstebarn og høre? Ellers kan du sikkert bruke vanlige lange pinner og, det er vel smak og behag.

Olivengrønn er fint, har det til minste min [:)] Svigermor heklet mørkegrønn kant rundt da det ble litt rufsete i kanten etter hvert.

jeg holder også på med nøstebarnteppe.
strikker den på skråvarianten jeg da..
bruker nr 6 og 60 ja [;)]

ORIGINAL: Najja

Skal strikke teppe jeg og! Strikket et til gutten, tok et halvt år, babyull på p3... Men han er så glad i det at jeg må jo gjenta suksessen. Kommer nok til å strikke noen andre ting og, spørs om det blir gutt eller jente. Strikket en del til førstemann[:)]

Kanskje vi kan skryte litt av hverandre om slikt her? Er det lov? Jeg synes nemlig det er kjempegøy å se hva andre har laget!

JA[:D]
Vi får legge inn bilde etterhvert som ting blir ferdige[:)]

Skal strikke teppe jeg og! Strikket et til gutten, tok et halvt år, babyull på p3... Men han er så glad i det at jeg må jo gjenta suksessen. Kommer nok til å strikke noen andre ting og, spørs om det blir gutt eller jente. Strikket en del til førstemann[:)]

Kanskje vi kan skryte litt av hverandre om slikt her? Er det lov? Jeg synes nemlig det er kjempegøy å se hva andre har laget!

Enig! Det er absolutt lov! Kan være fint å ha en ekstra motivasjon ved å se alt det fine andre lager [:)]

ORIGINAL: Barbamamma

Enig! Det er absolutt lov! Kan være fint å ha en ekstra motivasjon ved å se alt det fine andre lager [:)]

Også er det så bra med inspirasjon[:)]

Noen som har begynt å strikke hentesett? hvilken farge bruker dere såfall?[:)]

Back
Topp